تصویر شاخص
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

۷ تا از مدرک های معتبر زبان انگلیسی و کاربرد آن‌ها

بالاترین مدرک زبان انگلیسی در ایران

مدارک معتبر زبان انگلیسی در جهان شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. آمدرک زبان یلتس (IELTS): یکی از معتبرترین و پر استفاده‌ترین مدارک زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سراسر جهان است.
  2. مدرک زبان تافل (TOEFL): این مدرک نیز برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط ایالات متحده آمریکا ارائه می‌شود.
  3. مدرک زبان CPE: مدرک زبان CPE یا Certificate of Proficiency in English یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج ارائه می‌شود. این مدرک بالاترین سطح موجود در آزمون‌های زبان انگلیسی محسوب می‌شود و نشان دهنده تسلط کامل بر زبان انگلیسی در سطح حرفه‌ای است. حاصل‌گیری این مدرک نشان می‌دهد که فرد قادر است به طور موثر و مؤثر در موقعیت‌های تحصیلی، حرفه‌ای و اجتماعی در کشورهای انگلیسی‌زبان فعالیت کند.
  4. مدرک زبان TOEIC: بمدرک زبان TOEIC (Test of English for International Communication) یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت‌های زبانی در محیط کاری و تجاری استفاده می‌شود. این آزمون توسط ETS (Educational Testing Service) ارائه می‌شود و به عنوان یک استاندارد جهانی برای ارتباطات بین‌المللی در محیط کاری شناخته می‌شود. با قبولی مدرک TOEIC، افراد قادر به اثبات توانایی‌های زبانی خود برای استفاده در محیط کاری، ارتقاء شغلی و شرکت در فرصت‌های شغلی بین‌المللی می‌شوند.
  5. مدرک زبان PTE: مدرک زبان PTE، یا آزمون توانایی زبان انگلیسی پیرسون (Pearson Test of English)، یکی دیگر از مدارک معتبر زبان انگلیسی است. این آزمون توسط شرکت پیرسون ارائه می‌شود و مانند آزمون‌های دیگری مانند آیلتس و تافل، برای ارزیابی مهارت‌های زبانی در چهار حوزهٔ شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه استفاده می‌شود. آزمون PTE به عنوان یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌ها، مهاجرت و همچنین استخدام در بسیاری از کشورها شناخته شده است.
  6. مدرک زبان GRE: مدرک زبان GRE یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی نیست. GRE (Graduate Record Examination) یک آزمون است که برای ورود به برنامه های تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمدتاً مهارت‌های علمی و تحلیلی را ارزیابی می‌کند، نه مهارت‌های زبانی. برای ارزیابی مهارت‌های زبانی، مدارکی مانند آیلتس یا تافل بهترین گزینه‌ها هستند.
  7. مدرک زبان Duolingo: مدرک زبان Duolingo یکی از مدارک نسبتاً جدید و نوظهور در زمینهٔ زبان انگلیسی است. این مدرک از طریق پلتفرم آموزشی Duolingo ارائه می‌شود و بر اساس یک آزمون آنلاین ارزیابی می‌شود. هرچند که مدرک Duolingo به دلیل نوآوری و توسعه متداول توسط برخی موسسات و دانشگاه‌ها قابل قبول است، اما هنوز در مقایسه با مدارک سنتی مانند آیلتس یا تافل، شناخته‌شده‌تر و معتبرتر نیست. به همین دلیل، قبولی مدرک Duolingo ممکن است بستگی به سیاست هر دانشگاه یا موسسهٔ آموزشی داشته باشد.

این مدارک به عنوان شواهدی از مهارت‌های زبانی شما برای ورود به دانشگاه‌ها، استخدام در شرکت‌ها و مهاجرت به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدرک های معتبر زبان انگلیسی کدامند؟ از میان آزمون‌های بسیاری که وجود دارند کدام یک می‌تواند انتخاب درست‌تری برای شما باشد؟ شاید به جرئت بتوان گفت که در کشور ما، پس از کنکور، آزمونی که بیشترین سطح دغدغه افراد را به خود اختصاص می‌دهد، آزمون‌های مربوط به زبان انگلیسی است. سالانه تعداد زیادی از این آزمون‌ها برگزار شده و افراد زیادی با شرکت در آن‌ها تلاش می‌گنند تا سطح توانایی‌های خود را بسنجند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از مدرک زبان معتبر آشنا کنیم تا بدانید هر کدام از آن‌ها با چه هدفی برگزار شده و چه شرایطی دارند؟ با ما تا انتها همراه باشید تا بتوانید زمان و سرمایه خود را در جای درستی هزینه کنید.

در کنار تمامی آزمون‌های بین‌الملی، آزمون‌های دیگری نیز در سطح کشور وجود دارند که برای کسانی که می‌خواهند در دانشگاه‌ها و رشته‌های معتبر کشور تحصیل کنند، حیاتی هستند. یکی از این موارد، آزمون زبان وزارت بهداشت است که قبولی در آن، برای کسانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند، بسیار حائز اهمیت است. برای شرکت در یکی از بهترین دوره‌های تشکیل شده در ایران، پیشنهاد می‌کنیم به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره ۲۲۵۷۲۸۵۲ -۰۲۱ تماس بگیرید.

مدرک های معتبر زبان انگلیسی و کاربرد آن‌ها

شرکت در آزمون‌های زبان با اهداف مختلفی انجام می‌شود؛ مهاجرت تحصیلی یا کاری، ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایران، اشتغال در حوزه زبان انگلیسی، و دیگر موارد اینچنینی تنها گوشه کوچکی از دلایل این اتفاق است. همانطور که گفتیم برخی از این آزمون‌ها در سطح جهانی اعتبار دارند مانند تافل و آیلتس و برخی دیگر صرفا برای ادامه تحصیل در مقطه دکتری در ایران طراحی شده‌اند مانند آزمون utept.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این زمینه ممکن است برای شما ایجاد شود، این است که معتبرترین مدرک زبان انگلیسی کدام است؟ پاسخ به این سوال به هدف شما از آزمون بستگی دارد. برای مثال برای مهاجرت تحصیلی، معمولا آزمون‌های آیلتس و تافل، بیشترین پذیرش را در دانشگاه های خارجی دارند.

مدرک معتبر زبان

۱. آزمون آیلتس IELTS

این روزها بسیاری از مراکز دانشگاهی سرتاسر جهان، تنها مدرک آیلتس را می‌پذیرند. بنابراین آزمون آیلتس برای کسانی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل دارند، اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. البته بهتر است پیش از شرکت در آزمون، بررسی کنید که چه نمره‌ای مورد تایید دانشگاه انتخابی شما است.

آزمون ایلتس، نخستین بار سال ۱۹۸۹ برگزار شد و در نهایت در سال ۱۹۹۵ توانست اعتبار بسیار بالایی کسب کند. این آزمون در سه نوع آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار شده و اعتباری ۲ ساله دارد. که در آن تمامی مهارت‌ها از جمله ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ مورد سنجش قرار می‌گیرند.

این روزها کلاس‌های زبان حضوری، آنلاین و همچنین منابع بیشماری برای موفقیت در اخذ مدرک آیلتس به عنوان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی وجود دارند. استاد عالم زاده برای اینکه از قبولی شما در آزمون آیلتس اطمینان حاصل کند، دوره ielts برای این آزمون را در اختیار شما قرار داده است.

۲. مدرک های معتبر زبان انگلیسی: آزمون تافل TOEFL

قدیمی‌ترین مدرک معتبر زبان انگلیسی، آزمون تافل است که نخستین بار در سال ۱۹۴۷ برگزار شد. این آزمون اعتبار بالایی داشته و توسط بسیاری از دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شود. در این آزمون، تمام مهارت‌های چهارگانه مورد سنجش قرار می‌گیرند؛ مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن.

«لازم به ذکر است که مدت اعتبار این آزمون نیز مانند آزمون آیلتس، دو سال است.»



پیشنهاد مطالعه: یکی از بخش‌های سنگین زبان انگلیسی، اسپیکینگ است. اگر به دنبال بهترین راه‌ها برای تقویت و یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی خود هستید، می‌توانید به وبلاگ ما مراجعه کرده و محتواهای ما استفاده کنید.



آزمون تافل

۳. آزمون پی تی ای (PTE)

برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا و ادامه تحصیل یا کار در این کشور را دارند، آزمون PTE گزینه بسیار مناسبی است. در واقع، این آزمون مورد تایید دولت استرالیاست و به راحتی در این کشور پذیرفته می‌شود. آزمون PTE توسط شرکت خدماتی و آموزشی پیرسون برگزار می‌شود که متاسفانه در ایران شعبه‌ای ندارد؛ بنابراین متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون، به یکی از کشورهای همسایه بروند. 

یکی از مزیت‌های آزمون PTE این است که خیلی زودبه‌زود برگزار می‌شود و داوطلبان در صورت عدم قبولی، می‌توانند با فاصله کمی مجددا دوباره در آن شرکت کنند. از طرفی این آزمون ساده‌تر از آزمون‌های آیلتس و تافل است و در صورتی که منابع آن‌ها را مطالعه کرده باشید، می‌توانید در این آزمون هم قبول شوید.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با تمامی نکات مربوط به آزمون PTE آشنا شوید، حتما از محتوای مقاله مقابل استفاده کنید: آزمون PTE چیست .



۴. مدرک های معتبر زبان انگلیسی: آزمون کمبریج CPE

آزمون CPE، یکی از زیرمجموعه‌های آزمون کمبریج است که از تافل و آیلتس سطح بالاتری دارد. این آزمون به دو صورت کاغذی و اینترنتی برگزار شده و می‌توان از آن برای انواع مهاجرت کاری و تحصیلی استفاده کرد. 

لازم به ذکر است که آزمون CPE مخصوص دانشجویانی است که می‌خواهند با دریافت مدرک سطح C2 زبان انگلیسی، مهارت و تسلط بالای خود را ثابت کنند. همچنین بالاترین درجه در سری آزمون‌‌های سنجش مهارت زبانی کمبریج را دارد؛ به طوریکه با ارائه مدرک این آزمون، کسی به مهارت شما در زبان انگلیسی شک نخواهد کرد.

«مهم‌ترین مزیت آزمون CPE این است که تاریخ انقضا نداشته و لایف تایم است.»

مدرک معتبر زبان انگلیسی

۵. آزمون ارتباطات بین المللی TOEIC

آزمون TOEIC یک مدرک زبان انگلیسی معتبر به شما ارائه مي‌دهد که در سطح بین المللی مورد تایید است. این آزمون، مهارت‌های ارتباطی داوطلبان را برای کار در کشورهای انگلیسی زبان مورد سنجش قرار می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که اغلب کسانی که قصد کار در شرکت‌های بین المللی را دارند، در این آزمون شرکت کنند.

به طور دقیق‌تر، حدود ۱۴۰۰۰ شرکت، اداره و سازمان دولتی در ۱۶۰ کشور در سراسر جهان، مدرک آزمون TOEIC را به عنوان مدرک معتبر زبان انگلیسی می‌پذیرند.



پیشنهاد مطالعه: چه آزمون‌هایی برای دریافت مدرک دکتری گزینه منسب‌تری هستند؟ برای آشنایی با تمامی این آزمون‌ها پیشنهاد می‌کنیم به مبلاگ آکادمی عالم زاده مراجعه کرده و مقاله آسان ترین مدرک زبان برای دکتری را مطالعه کنید.



۶. آزمون دولینگو Duolingo

آزمون دولینگو از آزمون‌هایی است که به تازگی محبوبیت پیدا کرده و مورد استقبال زبان آموزان قرار گرفته است. این آزمون که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، نسبتا ارزان بوده و شرکت در آن کار نسبتا راحتی است. همچنین این مدرک،‌ مورد قبول بسیاری از مراکز آموزشی جهان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که داوطلبان شرکت در این آزمون، می‌توانند پس از گذشت یک ماه برای امتحان مجدد اقدام کنند. یک ویژگی خاص این آزمون این است که شرکت کننده می‌تواند با توجه به سطح مهارت خود، سطح سختی آزمون را انتخاب کند. این آزمون به صورت آنلاین و از طریق سیستم شخصی قابل شرکت است و هر چهار مهارت شنیداری و گفتاری و نوشتاری و خواندن در آن مورد سنجش قرار می‌گیرند.

«لازم به ذکر است که اعتبار این آزمون دو سال است و معمولا تنها برای مقطع لیسانس یا نهایتا فوق لیسانس از طرف تعدادی از دانشگاه‌‌های دنیا مورد تایید است.»



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به شکلی دقیق‌تر با این آزمون و موارد قابل اهمیت در مورد آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله آزمون دولینگو را مطالعه کنید.



آزمون Duolingo

۷. مدرک های معتبر زبان انگلیسی: آزمون GRE

در این آزمون،‌ مهارت‌های تحصیلی افراد در زمینه ریاضیات، درک مطلب و مقاله نویسی مورد سنجش قرار می‌گیرد؛ به طوریکه این آزمون در رده امتحانات سخت قرار می‌گیرد. آزمون GRE در دو نوع جنرال و سابجکت برگزار می‌‌شود؛ آزمون جنرال همان آزمون اصلی و آزمون سابجکت نوعی آزمون فرعی است.

متقاضیان این آزمون معمولا قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی و اخذ پذیرش در دانشگاه‌ های آمریکای شمالی در مقاطع دکتری و ارشد را دارند. نکته‌ایکه باید به خاطر داشته باشید این است که آزمون GRE چیزی شبیه به دیگر آزمون‌ها زبات انگلیسی نبوده و بیشتر روی لغات تخصصی تمرکز دارد.

«مدت اعتبار آزمون GRE پنج سال است و مدرک آن یک مدرک معتبر زبان انگلیسی به حساب می‌آید.»

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم شرکت در هریک از آزمون‌های زبان نگلیسی، بستگی به هدف شما دارد. ابتدا باید هدف را مشخص کنید، سپس منابع مورد نیاز را با برنامه ریزی و دقت مورد مطالعه قرار داده و یا در دوره‌های مخصوص زبان انگلیسی شرکت کنید. امیدواریم گکه مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *