تصویر شاخص
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

برای گرفتن آیلتس ۷ چقدر زمان لازم است؟

آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس می‎تواند بسیار دلهره آور باشد؛ به خصوص برای کسانی که تازه قصد دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند و یا تجربه محدودی در یادگیری زبان انگلیسی دارند. یکی از رایج‎ترین سوالاتی که داوطلبان در شروع راه از مدرسین این رشته می‎پرسند این است که چه مدت طول می‌کشد تا آمادگی کافی برای شرکت در این آزمون و گرفتن نمره بالا را کسب کنند؟ پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. به طور کلی، اکثر کارشناسان توصیه می کنند که برای رسیدن به نمره ۷ در آیلتس، حداقل ۲ تا ۳ ماه مطالعه مداوم و متمرکز نیاز است.

آیا یک دوره آموزشی ۱ ماهه برای شرکت در آزمون آیلتس کافی است؟

مدت زمان مورد نیاز برای کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس ممکن است برای هر داوطلب بر اساس عوامل متعددی مانند سطح مهارت‌های زبان انگلیسی، میزان مطالعه و نمره هدفی که قصد کسب آن را دارد متفاوت باشد. بر همین اساس ممکن است شرکت در یک دوره آموزش آیلتس یک ماهه برای برخی افراد کافی باشد و برای برخی دیگر کافی نباشد.

اگر در حال حاضر مهارت زبان انگلیسی شما در سطح پیشرفته است و با فرمت و محتوای آزمون آیلتس آشنا هستید؛ ممکن است یک ماه زمان کافی برای بررسی نقاط قوت و ضعف و تمرین و تکرار باشد. اما اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید؛ ممکن است یادگیری مهارت‎ها و کسب دانش لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس بیشتر طول بکشد.

به طور کلی دوره‌های آموزشی که حداقل ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشند؛ بهترین برنامه برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس برای زبان‌آموزانی است که مهارت‌هایشان در سطح متوسط است. در این مدت می‌توانید تست‌های تمرینی بزنید؛ نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و روی بهبود ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن کار کنید.

آیا گرفتن نمره ۷ در آیلتس کار سختی است؟

نمره ۷ در آزمون آیلتس نمره خوبی محسوب می‎شود و کسب آن برای برخی از داوطلبین می‏تواند چالش‎برانگیز باشد. برای کسب نمره ۷ یا بالاتر، باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید و بتوانید موضوعات مختلف دانشگاهی و روزمره را درک کرده و به پرسش‌هایی که ممکن است از این موضوعات استخراج شوند پاسخ مناسب بدهید. براس رسیدن به این نمره باید مهارت درک مطلب‌تان در حد متوسط رو به بالا باشد؛ بتوانید از دستور زبان و واژگان مناسب و سطح بالا استفاده کنید و در مهارت رایتینگ قادر باشید ایده های خود را به طور واضح و موثر بیان کنید.

آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت‌های شما در به کارگیری زبان انگلیسی طراحی شده است و توانایی‌هایتان در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را تست می‌کند. بنابراین برای دستیابی به نمره بالا نیاز به تمرین مداوم و متمرکز بر روی بهبود تمام مهارت‏های زبانی دارید. برای دستیابی به نمره ۷ یا بالاتر، باید قبل از شرکت در آزمون، پایه زبان انگلیسی‌تان به صورت عمومی قوی باشد و در هر ۴ مهارت از سطح متوسط برخوردار باشید. علاوه بر این، استفاده از منابع مناسب و استاندارد، شرکت در آزمون‌های تمرینی یا همان ماک و دریافت بازخورد از مدرس با تجربه نیز ضروری است. درست است که رسیدن به این حد از آمادگی کار سختی به نظر می‌رسد؛ اما با تمرین اختصاصی و مداوم امکان‏پذیر است. با تلاش برنامه‌ریزی شده و شرکت در یک دوره استاندادر آموزش آیلتس می‏توانید به نمره مورد نظر خود برسید.

به طور کلی، مدت زمانی که برای رسیدن به آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس نیاز دارید به شرایط و اهداف فردی شما بستگی دارد. ضمن اینکه بسیار مهم است که قبل از برنامه‌ریزی، سطح مهارت‌های چهارگانه خود در زبان انگلیسی را ارزیابی کرده و تعیین کنید که برای رسیدن به نمره هدف خود به چه مدت زمان برای مطالعه نیاز دارید.

چقدر زمان برای گرفتن آیلتس ۷ نیاز است؟

چطور خودمان را برای آیلتس آماده کنیم؟

در این بخش به چند نکته در مورد نحوه آماده شدن برای آیلتس اشاره می‌کنیم:

با فرمت آزمون آشنا شوید: اگر قصد دارید به صورت خودآموز به آمادگی لازم برسید؛ قبل از هر چیز باید با ساختار آزمون آیلتس و بخش‎های مختلف آن آشنا شوید. این کار به شما کمک می‎کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.

به طور منظم تمرین کنید: تمرین برای بهبود مهارت‎های زبانی بسیار حیاتی است. بنابراین بخشی از برنامه درسی خود را به تمرین خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی اختصاص دهید. برای تمرین و بررسی میزان پیشرفت خود می‏توانید از منابع آنلاین، آزمون‎های تمرینی و دوره‌های تخصصی آموزش آیلتس استفاده کنید.

از منابع مطالعاتی معتبر استفاده کنید: بسیاری از منابع از جمله کتاب‌ها، فایل‎های صوتی و فیلم‌های آموزشی نسخه آنلاین دارند. بنابراین حتما از بین آنها یک منبع معتبر را انتخاب کرده و از آن برای بهبود مهارت‏های خود در زمینه‎های خاص استفاده کنید.

روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید: نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و روی رفع آنها تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر در لیسنینگ مشکل دارید؛ تمرین‌های شنیداری را بیشتر انجام دهید.

دایره لغات خود را گسترده کنید: هر روز سعی کنید کلمات جدید یاد بگیرید و در تمرینات خود از آنها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‏کند تا به طور موثر با ممتحن ارتباط برقرار کرده و او را تحت تاثیر قرار دهید.

در آزمون‌های ماک شرکت کنید: انجام تست‌های آزمایشی یا همان ماک یک راه عالی برای ارزیابی میزان پیشرفت‌تان و شناسایی نقاطی است که نیاز به بهبود آنها دارید. همچنین می‌توانید از تست‎های آزمایشی برای شبیه‎سازی محیط آزمون و تمرین مهارت‎های امتحانی خود استفاده کنید.

با رعایت این نکات قادر خواهید بود که خودتان را برای شرکت در آیلتس و کسب نمره مورد نظر آماده کنید.

دوره آمادگی برای شرکت در این آزمون چقدر طول می‌کشد؟

به هیچ عنوان نمی‌توان به طور کلی و برای همه زبان‌آموزان مدت زمان مشخصی برای کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس تعیین کرد؛ با این حال اگر مهارت‌های شما در سطح متوسط یا پیشرفته است باید حداقل ۶ تا ۸ هفته مطالعه هدفمند و برنامه‌ریزی شده داشته باشید تا برای آزمون آیلتس آماده شوید. اما اگر از سطح مبتدی تازه می‌خواهید شروع کنید؛ ممکن است لازم باشد زمان بیشتری از برنامه خود را برای مطالعه و آماده شدن اختصاص دهید. علاوه بر این اگر به دنبال نمره خوبی مانند ۷ در این آزمون هستید؛ ممکن است نیاز داشته باشید که زمان مطالعه بیشتری را در نظر بگیرید.

علاوه بر این حتما باید یک برنامه مطالعاتی متناسب با نیازها و ترجیحات فردی خود تدوین کرده و هر روز یک زمان ثابتی را به تمرین مهارت‎های خود در زبان انگلیسی اختصاص دهید. توصیه می‌شود حتما در آزمون‌های تمرینی یا همان ماک هم شرکت کرده و از یک مدرس باتجربه باز خورد گرفته و بر اساس آن مهارت‌ها و عملکرد خود را بهبود دهید.

بر اساس آنچه که گفته شد می‎توان نتیجه گرفت مدت زمانی که باید برای مرحله آمادگی آزمون صرف کنید؛ بسته به سطح فعلی زبان انگلیسی شما، نمره‌ای که به دنبال کسب آن هستید و میزان ساعاتی از روز که می‌توانید برای مطالعه اختصاص دهید می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی زبان‌آموزانی که در سطح متوسط یا پیشرفته هستند؛ به برنامه‌ای منظم که حداقل بین ۶ تا ۸ هفته است نیاز دارند تا آماده شرکت در آزمون شوند. اما اگر سطح شما مبتدی است و یا نمره بالایی مانند ۷ یا بالاتر می‌خواهید باید زمان بیشتری را صرف کسب آمادگی کنید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *