تصویر شاخص
۲۹ آذر ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

۷ راه مهم برای یادگیری اسپیکینگ زبان انگیسی

یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی مهارت اسپیکینگ است. مهارتی که خیلی‌ از زبان‌آموزان در آن ضعف دارند. طبیعتا توانایی گفتگو به زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از اهداف یادگیری یک زبان برقراری ارتباط از طریق گفتگو است. به خصوص برای کسانی که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. 

با توجه به اینکه زبان انگلیسی تقریبا معروف‌ترین و پرکاربردترین زبان جهان و یک زبان بین‌المللی است، راهکارهای زیادی هم برای یادگیری آن جود دارد. از کلاس‌های آموزشی گرفته تا یادگیری آنلاین و کتاب‌های کمکی و انواع تکنیک‌ها و غیره. 

برای یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی به طور خاص هم تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌تواند روند یادگیری را سرعت ببخشد و مهارت شما را بالا ببرد. در ادامه این نوشته قصد داریم به تاثیرگذارترین و بهترین تکنیک‌های یادگیری اسپیکینگ اشاره کنیم. همچنین میتوانید برای تهیه دوره ليسنينگ آيلتس آکادمی عالم زاده با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

دایره لغت خود را گسترش دهید

لغات اولین ابزاری هستند که شما برای گفتگو به آنها نیاز دارید. حتی اگر گرامر شما در حد خوبی باشد اما لغت زیادی بلد نباشید، نمی‌توانید در اسپیکینگ موفق باشید. بنابراین باید سعی کنید روزانه چند لغت جدید یاد بگیرید. البته یادگیری بدون هدف لغات بی فایده است، در واقع شما باید نحوه به کار بردن لغات در جمله و کارکردها و معانی مختلف یک لغت را بلد باشید. 

کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی می‌توانند کمک زیادی در این زمینه به شما کنند. معروف‌ترین کتاب لغت کتاب ۵۰۴ لغت ضروی است که علاوه بر ارائه لغت و معنی آن، کارکرد لغت را در سه جمله نمونه هم به زبان آموز نشان می‌دهد. خواندن این کتاب و یادگیری روزانه چند لغت از آن تا حد قابل توجهی شما را جلو می‌اندازد. 

 

مکالمه‌های کتاب آموزشی را تمرین کنید

مهارت شنیداری و مهارت گفتاری رابطه تنگاتنگی با هم دارند. بنابراین کسب مهارت در یکی می‌تواند تا حد زیادی شما را در دیگری هم موفق کند.

مکالمه‌های کتاب‌های آموزشی نمونه‌های بسیار خوبی از گفتگو، جملات و عبارات رایج، و اصطلاحات انگلیسی هستند. حتما این مکالمه‌ها را در دوره لیسنینگ یا به تنهایی بخوانید و گوش دهید.

یک بار بدون خواندن متن مکالمه فقط آن را گوش دهید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید درکش کنید. بعد از روی متن بخوانید. دوباره مکالمه را همراه با متن گوش دهید. درمرحله آخر دوباره متن را کنار بگذارید و مکالمه را گوش دهید. با این روش جملات و عبارات ملکه ذهن شما می‌شوند. 

 

فیلم، سریال و پادکست را فراموش نکنید

فیلم و سریال منابع خیلی خوبی هستند برای یادگیری مکالمه انگلیسی. در فیلم‌ها و سریال‌ها شما انواع جملات و عبارات و لغات را از زبان بازیگر و با لهجه بومی می‌شنوید و یاد می‌گیرید. از طرفی با این کار هم سرگرم می‌شوید و هم به آموزش خود کمک کرده‌اید. 

در کنار فیلم و سریال، پادکست هم می‌تواند کمک زیادی به شما در یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی کند. به خصوص پادکست‌هایی که ساختارشان بر اساس گفتگو شکل گرفته. سعی کنید روزانه ساعتی را به گوش کردن پادکست انگلیسی متناسب با لول خود اختصاص دهید. 

 

فیلم انگلیسی دیدن

 

بلند حرف بزنید و متن بخوانید

خواندن با صدای بلند از روی متن مکالمه‌ها و کتاب‌ها می‌تواند مهارت اسپیکینگ شما را تقویت کند. از طرفی خواندن متن‌های مختلف در تقویت مهارت ریدینگ هم موثر است. با بلند حرف زدن و خواندن متن، شیوه تلفظ کلمات کم کم برایتان جا می‌افتد و با شنیدن صدای خود می‌توانید ایرادات خود را برطرف کنید. حتی می‌توانید صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش دهید. 

 

با یک نفر مکالمه کنید

یک راه خوب برای پیشرفت در یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی این است که با یک نفر مکالمه انگلیسی داشته باشید. اگر بتوانید زبان آموزی را با دغدغه‌های مشابه پیدا کنید خیلی می‌تواند به شما کمک کند. 

سعی کنید روزانه با هم درباره مسائل مختلف حرف بزنید و یا وقتی که حضوری یکدیگر را نمی‌بینید به انگلیسی چت کنید. شما می‌توانید ایرادات هم را پیدا کنید و همچنین از هم یاد بگیرید. با وجود یک شخص دیگر شما می‌توانید بودن در فضای گفتگو را تجربه کنید. 

 

یک داستان را بازگو کنید

بازگویی داستان‌ها و وقایع می‌تواند تا حد زیادی شما را در مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی کمک کند. بازگو کردن می‌تواند شامل یک حادثه واقعی باشد یا داستان و فیلمی که شنیده یا دیده‌اید. سعی کنید داستان را با جملات و کلمات خود بازگو کنید بدون اینکه معنای آن تغییر کند. 

می‌توانید یک کتاب داستان کوتاه انگلیسی را بخوانید و بعد آن را با ادبیات خود برای دوستانتان بازگو کنید. این کار هم توانایی درک مطلب را تقویت می‌کند و هم اعتماد به نفس شما را در گفتگو بالا می‌برد. 

 

گفتگوها را تقلید کنید

این تکنیک می‌تواند خیلی در تسلط و مهارت شما در حرف زدن موثر باشد. جملات و عباراتی را که در فیلم‌ها، سریال‌ها، مکالمات آموزشی، پادکست‌ها و دیگر منابع می‌شنوید تکرار کنید. سعی کنید لهجه، لحن و تاکیدهای عبارت را عینا تقلید کنید. این کار را می‌توانید ابتدا جلوی آینه با خود تمرین کنید. تکنیک تقلید می‌تواند تا حد زیادی شما را در یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی جلو بیندازد. 

تکنیک‌هایی که در این نوشته به شما معرفی کردیم می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پیشرفت مهارت اسپیکینگ شما داشته باشند. سعی کنید با برنامه ریزی خوب و انجام این تکنیک‌ها در کنار دیگر مهارت‌های زبان، روی توانایی مکالمه خود کار کنید. 

گذراندن دوره مکالمه زبان انگلیسی هم می‌تواند یک راه موثر برای تقویت اسپیکینگ باشد. در این دوره‌ها روی همه این تکنیک‌ها به طور عمیق و جدی کار می‌شود و زبان آموز با قرار گرفتن در فضای گفتگو می‌تواند پیشرفت سریع‌تری در یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی داشته باشد. 

در مقاله ای با عنوان، مدرک کدام آزمون بهتر است : utept یا mhle ؟ می توانید تفاوت این دو آزمون را متوجه شوید که مطالعه آن خالی از لطف نیست .

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *