تصویر شاخص
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

آزمون pte چیست؟

آزمون pte یکی از آزمون‌های تعیین سطحی بوده که توسط موسسه پیرسون برگزار می‌شود. این آزمون را از جهت اهمیت می‌توان هم سطح تافل و آیلتس در نظر گرفت. بنابراین در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، به عنوان یک مدرک موثق مورد قبول قرار می‌گیرد. با آشنایی کامل با پی تی ای می‌توانید خود را بهتر برای آن آماده کنید. این امتحان برای تقویت زبان آزمون دکتری هم اهمیت بسیاری دارد.

 

معرفی آزمون pte

کشورهای انگلیسی زبان برای افرادی که بومی آن مناطق نیستند، آزمون‌هایی بین المللی را تعیین کرده‌اند که به وسیله آن بتوانند سطح تسلط افراد به زبان انگلیسی را بسنجند. بیشتر افراد با آزمون‌هایی مانند آزمون آیلتس و یا آزمون تافل آشنا هستند، اما آزمون pte نیز یکی از معتبرترین روش‌هایی است که می‌توانید سطح مهارت خود را در انگلیسی با آن بسنجید.

با ثبت نام آزمون پی تی ای شما در چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن شرکت خواهید کرد و یک نمره نهایی از ۱۰ تا ۹۰ و یا ۱ تا ۵ دریافت می‌کنید. نام این آزمون مخفف Pearson Test of English بوده و توسط موسسه پیرسون که ناشر کتاب‌های Longman است، برگزار می‌شود. در صورتی که قصد مهاجرت کاری و یا تحصیلی به یک کشور انگلیسی زبان را دارید، بهتر است در آزمون پی تی ای شرکت کنید.

 

چند نوع آزمون pte برگزار می‌شود؟

قبل از پرداخت هزینه آزمون pte باید مشخص کنید که در کدام نوع از این آزمون بین المللی قصد شرکت دارید. این آزمون هر هفته برگزار شده و می‌توانید با توجه به شرایط سنی و هدفی که از دادن این آزمون دارید، نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

آزمون پی تی ای چیست

 

آزمون برای کودکان و نوجوانان

برای افراد در بازه سنی ۶ تا ۱۳ سال، آزمون‌هایی با سطوح مختلف طراحی شده است و در یک محیط شبیه سازی شده از شرایط زندگی واقعی، مهارت‌های بچه‌ها ارزیابی می‌شود. در واقع به جای تمرکز روی توانایی آن‌ها در استفاده از لغات و اصطلاحات، میزان تسلط آن‌ها به زبان را در موقعیت‌های واقعی می‌سنجند.

 

آزمون عمومی

در این آزمون برای افرادی که قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، چهار مهارت اصلی را در سطح متوسط ارزیابی می‌کنند و زمینه سوالات و نحوه نمره‌دهی نیز بر همین موضوع استوار خواهد بود. در صورت قبولی در این آزمون، در یک بازه نمره‌ای ۱ تا ۵، می‌توانید برای یک زندگی نرمال در یک کشور خارجی ارزیابی شوید.

 

آزمون اکادمیک

در این آزمون به صورت تخصصی هر چهار مهارت را ارزیابی می‌کنند و باید بتوانید با استفاده از دایره لغات مناسب و همینطور گرامر خوب، تسلط خود را در سطح آکادمیک نشان دهید. نمرات این آزمون از ۱۰ تا ۹۰ تنظیم شده و همین موضوع نشان از دقت در تصحیح آزمون شما دارد.

 

بخش‌های مختلف آزمون pte

همانند هر آزمون دیگری، مانند آزمون دولینگو که بسیار محبوب است، آزمون pte نیز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در زیر به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم.

 

صحبت کردن به انگلیسی

در این بخش مهارت صحبت کردن شما را با روش‌هایی مانند خواندن از روی متن، تکرار جملات مختلف، صحبت در مورد موضوعی خاص و یا پاسخ به سوالاتی مشخص ارزیابی می‌کنند.

 

مهارت گوش دادن انگلیسی

برای این مهارت نیز باید بتوانید با شنیدن یک صحبت، متنی را در مورد آن نوشته  و یا تست‌هایی چند گزینه‌ای را حل کنید. پر کردن متن‌های ناقص، خلاصه نویسی، پر کردن کلمات و نحوه نگارش درست کلمات با توجه به تلفظ کلمه در جمله از دیگر مواردی است که در بخش گوش دادن بررسی می‌شوند.

 

خواندن متون انگلیسی

در آزمون باید بعد از خواندن یک متن بتوانید به سوالات چند گزینه‌ای، مرتب کردن جملات، تکمیل جملات ناقص و موارد مشابه آن پاسخ دهید.

 

نوشتن به زبان انگلیسی

در این بخش نهایی باید بتوانید با توجه به موضوع داده شده، متنی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه بنویسید و در یک بخش دیگر یک متن را به شکل مناسبی خلاصه نویسی کنید.

 

انواع آزمون pte

بهترین منابع برای آمادگی آزمون pte

از آن جایی که هزینه این آزمون نسبتا بالا بوده و هزینه‌های جانبی هم دارد، باید برای یادگیری به سراغ بهترین منابع بروید. اولین کتاب مناسب، PTE Academic Test Builder است. این کتاب را می‌توانید هم به صورت خودخوان و هم زیر نظر استاد یاد بگیرید.

علاوه بر این کتاب، راهنمای رسمی آزمون آکادمیک pte هم منبع مناسب دیگری بوده که حاوی تمرین‌های متعدد و پاسخ‌های تحلیلی است. اگر بتوانید در مدت زمانی که خود را برای آزمون آماده می‌کنید، تست‌های این کتاب را کامل بزنید؛ مسلما نمره خیلی خوبی کسب خواهید کرد.

 

روش‌های مناسب برای تمرین آزمون pte

برای کسب آمادگی لازم برای آزمون پی تی ای دو راه پیش روی شما قرار دارد. یکی از راه‌ها این است که به صورت خودخوان به سراغ منابع آزمون بروید. این در حالتی است که از قبل سطح انگلیسی جنرال شما بالا باشد. بنابراین می‌توانید با اپلیکیشن لغات انگلیسی کار کنید. در صورتی که سطح انگلیسی شما بالا نیست، بهتر است حتما در کلاس‌های زبان شرکت کنید.

یاد گرفتن زبان زیر نظر اساتید باتجربه که روند یادگیری شما را زیر نظر دارند، باعث می‌شود تا سریع‌تر برای آزمون آماده شوید. همچنین اگر اشکالی داشته باشید با جلسات پرسش و پاسخ برطرف شوند. آزمون پی تی ای، آزمون تعیین سطح بوده پس هرچه بتوانید از قبل بهتر خود را آماده کنید؛ نتیجه بهتری هم کسب خواهید کرد.

 

آیا آزمون pte در ایران نیز برگزار می‌شود؟

در آخر این سوال برای متقاضیان پیش می‌آید که آیا آزمون پی تی ای در ایران هم برگزار می‌شود یا باید برای آن به دیگر کشورها سفر کرد. تفاوت مهمی که این آزمون با آیلتس و آزمون تافل دارد این است که در ایران برگزار نمی‌شود. این در حالی است که در بیش از ۴۵ کشور جهان ثبت نام آزمون pte انجام می‌شود. همچنین این آزمون به صورت کامل حضوری بوده و نمی‌توانید از داخل ایران هم به صورت آنلاین در آن شرکت کنید.

تنها حالتی که برای متقاضیان ساکن ایران وجود دارد این است که برای انجام این آزمون به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند. در کشورهای امارات، ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان این آزمون برگزار می‌شود. درست است که هزینه سفر به هزینه این آزمون اضافه می‌شود اما در صورت قبولی می‌توانید برای مهاجرت به استرالیا و کانادا اقدام کنید.

 

بهترین موسسه برای آمادگی آزمون پی تی ای 

برای آمادگی آزمون پی تی ای می‌توانید به سراغ موسسات مختلفی بروید اما موسسه آموزش زبان عالم زاده یکی از بهترین گزینه‌های شما است. ارائه دوره‌های تخصصی برای شرکت و کسب نمره مطلوب در آزمون پی تی ای، کمک گرفتن از روش‌های نوین آموزش و سطح بالای خدمات باعث شده تا این موسسه نسبت به دیگر رقبا از استقبال بیشتری برخوردار شود.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *