تصویر شاخص
۵ دی ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

آزمون دولینگو چیست؟

بسیاری از زبان آموزان هر سال با اهداف گوناگونی در آزمون های زبان انگلیسی شرکت می کنند. هدف بسیاری از داوطلبان، مهاجرت و ادامه تحصیل یا کار در کشورهای خارجی است. آزمون زبان تافل و آیلتس معروف ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی هستند که در ایران هم برگزار می شوند. 

اما در کنار این دو آزمون، آزمون های معتبر دیگری هم وجود دارند که از طرف بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه ها در سر تا سر جهان مورد تایید و پذیرش هستند. مثل آزمون EPT و آزمون دولینگو و آزمون کمبریج. 

هرکدام از این آزمون ها شرایط و ویژگی های مربوط به خود را دارند. در ادامه این نوشته قصد داریم درباره آزمون زبان دولینگو و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. 

همچنین برای آشنایی با پکیج و دوره EPT می توانید از این لینک اقدام کنید. 

 

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون زبان دولینگو Duolingo یک آزمون تطبیقی به صورت آنلاین است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می ‌دهد. در دو سال اخیر دانشگاه های معتبر زیادی در سراسر جهان مدرک آزمون زبان دولینگو را تایید و پذیرش کرده اند. دانشگاه هایی مثل FDU ،Duke ،UCLA ،Columbia ،NYU  و Yale. 

در آزمون زبان انگلیسی دولینگو، برخلاف آزمون آیلتس یا تافل متقاضی نیاز به حضور فیزیکی در محل امتحان و رزرو زودتر از موعد و غیره ندارد. داوطلب می تواند این آزمون را در هر زمان یا شرایطی با دسترسی به کامپیوتر انجام دهد. آزمون Duolingo حدود یک ساعت زمان می برد و نتیجه اش هم بعد از چهل و هشت ساعت اعلام می شود. این نتیجه را می توانید بدون پرداخت هزینه با دانشگاه ها به اشتراک بگذارید.  

 

ساختار آزمون زبان دولینگو

تست دولینگو از دو قسمت مجزا تشکیل شده است. قسمت اول آن که مورد ارزیابی و سنجش و نمره دهی قرار می گیرد شامل سوال های مختلفی در زمینه مهارت شنیداری، مهارت گفتاری، مهارت نوشتاری و درک مطلب است.  قسمت دوم آن که برای دانشگاه و یا موسسه های مورد نظر ارسال می شود یک مصاحبه ویدئویی کوتاه و یک رایتینگ را در بر می گیرد. نمره این آزمون در بازه ای میان ۱۰ تا ۱۶۰ اعلام می شود. 

 

آزمون آنلاین دولینگو

 

مدرک آزمون دولینگو 

همانطور که اشاره کردیم شما تنها بعد از چهل و هشت ساعت، یعنی دو روز از زمان انجام آزمون زبان دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، برخلاف آزمون تافل و آیلتس که معمولا ده تا سیزده روز طول می کشد تا نتیجه به دستتان برسد. می ‌توانید کارنامه را از صفحه نتیجه خود  به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر جهان ارسال کنید. 

 

اعتبار آزمون دولینگو 

مدرک این آزمون تا دو سال اعتبار دارد. اکنون بیش از هشتصد دانشگاه در سر تا سر جهان مدرک آزمون Duolingo را می پذیرند. به خصوص بعد از شیوع کرونا این آزمون به دلیل آنلاین بودنش مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و توسط دانشگاه های بیشتری به رسمیت شناخته شد. بنابراین در حال حاضر مدرک دولینگو یک مدرک معتبر زبان انگلیسی به شمار می آید. 

این آزمون به خصوص فرصت خیلی خوبی برای کسانی است که رویای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند. بر اساس آمار وب سایت دولینگو، این آزمون در بیش از صد و پنجاه مرکز آموزشی در کانادا معتبر و پذیرفته است. 

 

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

برای شرکت در این آزمون و استفاده از مدرک آن برای اپلای کردن در دانشگاه ها باید به وب سایت این آزمون مراجعه کنید. بعد از ساختن حساب کاربری و ثبت نام در سایت دولینگو، هدف شما از شرکت در آزمون پرسیده می شود. اهدافی که شامل ادامه تحصیل در مراکز و مقاطع مختلف و همچنین فرصت های شغلی می باشد. 

بعد از آن می توانید با دریافت نمونه سوالات و آزمون اصلی در این امتحان شرکت کنید. در حین انجام آزمون، عملکرد شما توسط ناظر امتحان دیده می شود تا از رعایت اصول و قوانین توسط شما اطمینان حاصل شود. قوانینی که شامل استفاده نکردن از گوشی و تبلت و نگاه نکردن به جایی غیر از صفحه مانیتور می شود. اگر این قوانین رعایت نشده باشد، شما می بایست مجددا در آزمون شرکت کنید. 

 

هزینه آزمون زبان دولینگو

نمونه سوالات پانزده دقیقه ای به طور رایگان در اختیار شما قرار می گیرد اما آزمون نهایی اصلی شامل هزینه می شود که هزینه آن معمولا چهل و نه دلار است. 

 

آزمون دولینگو آنلاین

 

مدارک و شرایط مورد نیاز برای آزمون دولینگو

با توجه به اینکه این آزمون به صورت آنلاین انجام می شود، بهتر است پیش از شرکت در آن مدارک لازم را آماده کنید. این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • شناسنامه
  • پاسپورت

شرایط شرکت در آزمون نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید مجهز به این شرایط باشید:

یک سیستم کامپیوتر با دوربین، میکروفن و بلندگو
اتاقی آرام که در آن تنها باشید
شصت دقیقه زمان
اتصال اینترنتی قوی و مورد اعتماد

 

قوانین شرکت در آزمون زبان دولینگو

با توجه به آنلاین بودن این آزمون قوانین خاصی برای آن در نظر گرفته شده که امکان تقلب را ناممکن کند. این قوانین شامل موارد زیر هستند:

۱.افزونه های Plug-in یا Add-on نباید روی مرورگر استفاده شود.
۲. فقط از یک آدرس ایمیل برای شرکت در آزمون می توانید استفاده کنید.
۳. نگاه شما باید به صفحه کامپیوتر یا نهایتا به کیبورد باشد.
۴. یادداشت کردن مجاز نیست.
۵. استفاده از تلفن و گوشی موبایل ممنوع است.
۶. استفاده از تبلت، آی پد و دیگر دستگاه های هوشمند ممنوع است.
۷. استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع است. 

همانطور که پیشتر هم گفتیم شما حین آزمون توسط ناظر رصد می شوید. بنابراین در صورتی که هریک از موارد فوق توسط شرکت کننده نادیده گرفته شده و نقض شود، نتیجه آزمون شما صادر نمی شود و مجبورید مجددا در آزمون دولینگو شرکت کنید.

 

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *