تصویر شاخص
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

آسان ترین مدرک زبان برای دکتری

افرادی که قصد شرکت در دوره دکتری را در داخل ایران دارند، در صورت ارائه مدرک زبان انگلیسی امتیاز بیشتری کسب کرده و شانس خود را افزایش خواهند داد. لزوم داشتن مدرک زبان انگلیسی بر هیچکس پوشیده نیست و بدون داشتن مهارت استفاده از زبان، نمی‌شود در این دنیای پر از تکنولوژی پیشرفت کرد. آزمون‌های متعددی در حال برگزاری هستند که می‌توانید با شرکت در آن‌ها مدرک مورد نیاز خود را کسب کنید. مثلا آزمون mhle برای دانشجویان رشته‌های تخصصی پزشکی بسیار کارآمد است. در ادامه به دنبال پیدا کردن آسان ترین مدرک زبان برای دکتری خواهیم بود.

 

مزیت داشتن مدرک قبولی در آزمون زبان انگلیسی

داشتن هرگونه مدرک و سندی که نشان دهد شما به زبان انگلیسی مسلط هستید، در آینده بسیار مفید خواهد بود. شما می‌توانید با نمره قبولی خود از دانشگاه‌های معتبر جهان بورسیه دریافت کرده و یا اینکه در موقعیت‌های کاری فوق العاده در حوزه تخصصی خود مشغول به فعالیت شوید. با دانش زبان انگلیسی دیگر محدودیتی برای شما وجود نداشته و می‌توانید در هر کجای دنیا که بخواهید زندگی کنید. یکی دیگر از مزیت‌های داشتن مدرک قبولی در آزمون زبان انگلیسی، کسب امتیاز بیشتر در هنگام پذیرش مقطع دکترا است.

در صورتی که علاقه دارید در ایران ادامه تحصیل دهید، اجباری به دریافت مدرک زبان نخواهید داشت، اما ارائه آن برای پرونده شما بسیار خوب خواهد بود. در صورتی که در کلاس‌های آموزش زبان شرکت کرده باشید، با نکات مهم نوشتن ایمیل به زبان انگلیسی نیز آشنا بوده و این موضوع برای تهیه مقالات علمی نیز به شما کمک خواهد کرد. با توجه به تمامی این موارد، بهتر است که سریع‌ترین و آسان‌ترین راه را برای کسب مدرک زبان انگلیسی پیدا کنید.

 

آسان ترین مدرک برای دکتری

 

دلایل شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی

بسیاری از دانشجویان قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را نداشته و می‌خواهند که برای آزمون زبان کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام کنند. آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس و تافل بسیار معتبر هستند، اما هزینه ثبت نام در آن‌ها بسیار بالا بوده و در صورتی که نخواهید از این مدرک جایی استفاده کنید، تنها هزینه بیشتری پرداخت کرده‌اید.

با شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی که در داخل کشور طراحی شده و برگزار می‌شود، با پرداخت مبلغ کمتری، به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید و دانشگاه‌ها و مراکز داخلی نمرات این آزمون‌ها را قبول خواهند داشت. از طرفی بسیاری از این آزمون‌ها برای مقاصد خاصی طراحی شده و شما تنها به آن حوزه‌ای که به رشته و دانشگاه شما مربوط می‌شود، تست می‌شوید.

مثلا آزمون زبان وزارت بهداشت برای آن دسته از دانشجویانی است که برای رشته‌های تخصصی پزشکی اقدام کرده و می‌خواهند مدرک زبان دریافت کنند. با توجه به تمامی این موارد، برای آن دسته از افرادی که قصد زندگی در داخل ایران را دارند، شرکت در آزمون‌های داخلی مزیت‌های بیشتری برای آن‌ها داشته و از نظر سختی آزمون‌ها نیز، احتمال قبولی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی

همانطور که مشاهده کردیم، برای دریافت آسان ترین مدرک زبان برای دکتری بهتر است در آزمون‌های زبان داخلی شرکت کنید. در این بین برخی از این آزمون‌ها شرایط آسان‌تری داشته و از طرفی برخی دیگر دارای اعتبار بیشتری میان دانشگاه‌های داخل ایران هستند. از این رو برای دریافت مدرک زبان آزمون دکتری بهتر است با مهم‌ترین آزمون‌های زبان آشنا شده و سپس از میان آن‌ها بهترین گزینه با توجه به شرایط خود را انتخاب کنید.

 

آزمون زبان انگلیسی MSRT

این آزمون به صورت سراسری برگزار شده و تمامی دانشجویان ایرانی می‌توانند در آن شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون می‌توانید در دانشگاه‌های سراسری و آزاد شرکت کرده و حتی وزارت بهداشت نیز نمره این آزمون را قبول دارد. یک آزمون دیگر به نام تولیمو نیز وجود دارد که همین شرایط را داشته، اما تنها در تهران و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

 

آزمون زبان انگلیسی MHLE

دانشگاه‌هایی که مربوط به وزارت بهداشت هستند این آزمون را قبول داشته و در صورت کسب حداقل نمره مورد نیاز، می‌تواند در رزومه شما قرار بگیرد.

 

آزمون زبان انگلیسی EPT

دانشگاه آزاد نیز برای بررسی سطح زبان دانشجویان خود اقدام به برگزاری آزمون زبان انگلیسی کرده و با قبولی در این آزمون می‌توانید در تمامی دانشگاه‌های آزاد کشور از آن استفاده کنید.

 

مدرک زبان برای دکتری

 

آسان ترین مدرک زبان برای دکتری کدام است؟

با توجه به شرایط خود برای تحصیل در مقطع دکتری، باید به چند نکته دقت کنید. شاید بتوانید آسان ترین مدرک زبان برای دکتری را پیدا کنید اما باید دید که آیا این مدرک مناسب شما خواهد بود یا خیر. آزمون EPT در میان آزمون‌های مشابه دیگر دارای سطح سوالات آسان‌تری بوده و دانشجویان معمولا نتایج بهتری را در این امتحان کسب می‌کنند.

در صورتی که قصد شرکت در دوره دکتری دانشگاه آزاد را داشته باشید، آزمون EPT بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در غیر این صورت بهتر است در آزمون MSRT شرکت کرده تا هم به نتیجه دلخواه برسید و هم نمرات آن در هر دانشگاه داخلی مورد قبول خواهد بود.

 

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای مقطع دکتری

یک راه برای قبولی در آزمون دکتری پیدا کردن آسان ترین مدرک زبان برای دکتری است، اما می‌توانید با گذراندن یک دوره آموزشی مناسب، در هر نوع آزمونی نتیجه دلخواه خود را گرفته و دیگر نگران نوع سوالات آزمون نباشید. کلاس‌های آموزش زبان عالم زاده برای دانشجویان دکتری به صورت تخصصی برگزار شده و شما را برای این نوع آزمون‌ها آماده می‌کند. می‌توانید انواع دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را در وبسایت مجموعه به آدرس alemzadeh.net مشاهده کرده و در کلاس مورد نیاز خود ثبت نام کنید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *