تصویر شاخص
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

قید adverb چیست ؟ آشنایی با انواع و روش تبدیل صفت به قید

انگلیسی، زبان وسیعی است که در ساختار هر یک از جملات آن، انواع مختلفی از نقش‌ها وجود دارد. به طور کلی، در جمله، هر یک از کلمات، جایگاه ویژه‌ای دارند که در نهایت سبب‌ می‌شوند، شونده به خوبی منظور گوینده را متوجه شود. در این میان، adverb  یا قید در انگلیسی، مجموعه وسیعی از کلمات است که توصیفات گوناگونی به جمله اضافه‌ می‌کند. به همین دلیل قصد داریم تا شما را به طور کامل با پاسخ این سوال که adverb چیست آشنا کرده و در نهایت انواع آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

شناسایی این قواعد برای قبولی در هر آزمونی از واجبات است؛ به همین  دلیل، ما در پکیج آزمون msrt آکادمی عالم زاده تاکید زیادی بر یادگیری این موارد داریم. اگر به دنبال بهترین و موثرترین دوره‌های آموزشی هستید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۰۹۳۳۳۴۸۵۷۱۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را برای پیدا کردن بهترین دوره راهنمایی کنند.

به یاد داشته باشید که یک دوره خوب، به شما کمک می‌کند که در زمان و بودجه‌تان صرفه‌جویی کرده و در نهایت آن‌ها را در مناسب‌ترین موقعیت هزینه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره ielts با مشاوران آکادمی عالم زاده در ارتباط باشید.

adverb چیست؟

منظور از قید در زبان انگلیسی، کلماتی هستند که به منظور اضافه کردن توضیح به سایر کلمات، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین کابرد این بخش از جمله، توصیف کردن فعل است. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که قید‌ها انواع مختلفی دارند که تمام آن‌ها لزوما فعل را توصیف نمی‌کنند؛ بلکه برخی ممکن است معنی فعل را تصحیح‌ کنند.

برای اینکه به شکلی دقیق‌تر بتوانیم توضیح دهیم که قید چیست در انگلیسی، بهتر است که کاربردهای آن را با هم بررسی کنیم؛ برخی از مهم‌ترین این کاربردها عبارتند از:

  • اضافه کردن بار منفی مثبت یا منفی به جمله
  • ساده‌تر کردن فرآیند معنی کردن و درک مفهوم مطلب
  • ارائه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه وقوع پدیده و انجام کار

در جملات زیر قید در زبان انگلیسی مشخص شده است؛ به جایگاه قرار گیری و معنی هر جمله دقت کنید:

You look absolutely fabulous!

ترجمه: شما کاملا شگفت انگیز به نظر‌ می‌رسید!

She bravely rescued a kitten from a tree.

ترجمه: او با شجاعت یک بچه گربه را از درخت نجات داد.



پیشنهاد مطالعه: یادگیری هر مهارتی، تکنیک‌هایی دارد که آشنایی با آن‌ها به شما کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر، سطح خود را ارتقا دهید. آموزش زبان نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به همین دلیل ما در مقاله بهترین متد یادگیری زبان انگلیسی شما را با بهترین روش‌های یادگیری آشنا کرده‌ایم تا زمان‌تان را هوشمندانه‌تر مصرف کنید.



قید در انگلیسی

آموزش ساختن قید از صفت

روش ساختن adverb چیست؟ قید در زبان انگلیسی به سادگی با انجام برخی از تغییرات از روی صفت ساخته‌ می‌شود. معمولا در اغلب موارد به انتهای صفت ly اضافه‌ می‌شود و در این حالت صفت به قید تبدیل‌ می‌شود:

  • صفت: cheap (ارزان)/ قید: cheaply (به ارزانی)
  • صفت: slow (آرام)/ قید: slowly (به آرامی)
  • صفت: quick (سریع)/ قید: quickly (به سرعت)

در صورتی که انتهای صفت با y تمام شود، برای ساختن قید در زبان انگلیسی از این صفات، ابتدا y حذف و تبدیل به i ‌می‌شود. در ادامه مثل روش کلی به انتهای کلمه ly اضافه‌ می‌شود:

  • صفت: happy (خوشحال)/ قید: happily (با خوشحالی)
  • صفت: easy (آسان)/ قید: easily (به آسانی)
  • صفت: angry (عصبی)/ قید: angrily (با عصبانیت)

اگر انتهای صفت به یکی از اشکال able، ible، یا le ختم شود، در این صورت تنها کافی است e انتهای این صفات حذف شود و به جای آن، y نوشته شود:

  • صفت: terrible (وحشتناک)/ قید: terribly (به طرز وحشتناکی)
  • صفت: gentle (ملایم)/ قید: gently (با ملایمت)
  • صفت: probable (محتمل)/ قید: probably (احتمالا)

برای ساخت قید از صفاتی که به ic ختم‌ می‌شوند، باید به انتهای آن‌ها ally افزوده شود.

  • صفت: basic (اساسی)/ قید: basically (به طور اساسی)
  • صفت: tragic (غم انگیز)/ قید: tragically (به طور غم انگیز)
  • صفت: Economic (اقتصادی)/ قید: Economically (از نظر اقتصادی)


پیشنهاد: آزمون tolimo از آزمون‌های معتبری است که ارزش بسیار زیادی برای داشنجویان داخل کشور دارد. اگر به دنبال کاهش حجم استرس خود برای قبولی در این آزمون‌ها هستید، دوره‌های استاد عالم زاده می‌تواند یک انتخاب بی‌نظیر برای شما باشد.



برخی از صفات بدون این‌که نیاز به تغییر داشته باشند، به همان صورت، معنی قید نیز‌ می‌دهند. از معروف‌ترین قید‌ها در این دسته‌ می‌توان به Early، Fast، Hard، Late و High اشاره کرد. به جملات زیر دقت کنید؛ در این حالت با کمک معنی و جایگاه قرارگیری‌ می‌توان به قید یا صفت بودن این کلمات پی برد.

ساختن قید از صفت

۱. This is a hard exercise.

ترجمه: این یک تمرین سخت است.

Hard در این جمله به عنوان صفت استفاده َشده است.

۲. She works hard.

ترجمه: او به سختی کار‌ می‌کند.

Hard در این جمله نقش قید دارد و نحوه کار کردن فرد را توصیف‌ می‌کند.

۳. It’s a fast car.

ترجمه: این ماشین سریعی است.

در این جمله fast به صورت صفت استفاده شده است.

۴. He drives very fast.

ترجمه: او با سرعت رانندگی‌ می‌کند.

Fast در این جمله نحوه رانندگی فرد را توصیف‌ می‌کند و نقش قید را دارد.

۵. We saw many high buildings.

ترجمه: ما ساختمان‌های مرتفع زیادی دیدیم.

High در این جمله نقش صفت را ایفا‌ می‌کند و به ویژگی ساختمان‌ها اشاره دارد.

مثال برای تبدیل صفت به قید

۶. The bird flew high in the sky.

ترجمه: آن پرنده در آسمان پرواز بلندی کرد.

در این جمله high در جایگاه قید استفاده شده است. از روی معنی هم به راحتی‌ می‌توانید به این نتیجه برسید.

برای ساختن قید در زبان انگلیسی از صفت good نمی‌توان طبق روش های قبلی پیش رفت. ساخت قید این صفت با تغییر کلی در کلمه همراه است و قید آن به صورت well استفاده می‌شود.

صفت: good (خوب)/ قید: well (به خوبی)



پیشنهاد مطالعه: ضرب المثل‌های گوناگونی وجود دارند که آشنایی با معادل آن‌ها به شما کمک می‌کند در زمان گفتگو مسلط‌تر باشید. برای آشنایی با این عبارات، پینشهاد می‌کنیم به وبلاگ ما مراجعه کرده و مقاله ضرب المثل به انگلیسی را مطالعه کنید.



۷. She is a good pianist.

ترجمه: او یک پیانیست خوب است.

۸. She plays the piano well.

ترجمه: او به خوبی پیانو می نوازد.

مهم‌ترین انواع قید یا adverb چیست؟

برای فهمیدن کاربرد اصلی قید در جمله، ابتدا باید بتوانید به درستی قید را تشخیص دهید. اولین کاری که باید به این منظور انجام دهید، آشنایی با انواع و اقسام قید در زبان انگلیسی است. با این کار شما با جایگاه قرارگیری قید‌ها و همچنین راهکار پیدا کردن قید با کلمات پرسشی آشنا‌ می‌شوید. انواع مختلف قید در جمله را‌ می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • قید حالت

این قید‌ها نحوه رخ دادن یک عمل را توصیف‌ می‌کند و به این صورت اطلاعات بیش‌تری از نحوه وقوع فعل مشخص‌ می‌شود. جایگاه قید حالت در جمله باید قبل از فعل یا در انتهای جمله باشد و نباید بین فعل و مفعول مستقیم قرار بگیرد. قیدهایی مثل weakly (ضعیف)، skillfully (ماهرانه)، amazingly (شگفت انگیز)، slowly (به آهستگی)، surprisingly (شگفت آور) از قید‌های حالت پرکابرد در جملات هستند. 

اگر در جمله مفعول غیر مستقیم به همراه حرف اضافه وجود داشت؛ در این صورت‌ می‌توان قید حالت را قبل از این حرف اضافه و بعد از مفعول در جمله به کار برد.

She entered the house slowly.

ترجمه: او به آهستگی وارد خانه شد.

در صورتی که در جمله فعل به صورتی باشد که مفعول نپذیرد در چنین شرایطی قید حالت جایگاه ثابتی دارد. قید حالت باید هموراه بعد از فعل در جمله نوشته شود. برای مثال :

He waited patiently for his sister to arrive.

ترجمه: او صبورانه برای رسیدن مادرش منتظر ماند.

با توجه به معنایی که این قید در زبان انگلیسی به جمله‌ می‌بخشد؛ از روی معنی هم به سادگی‌ می‌توان به وجود قید در جمله پی برد. راهکار ساده‌ای که‌ می‌تواند سرعت شما را در تشخیص قید حالت افزایش دهد؛ استفاده از کلمات پرسشی است. شما با استفاده از کلمه پرسشی How به معنی چطور و پاسخ دادن به آن‌ می‌توانید به سادگی قید حالت جمله را تشخیص بدهید.

در جملاتی که بیش از دو فعل دارند تشخیص محل دقیق قید حالت از اهمیت زیادی برخوردار است. در چنین شرایطی اگر قید حالت بلافاصله قبل یا بعد از فعل اصلی باشد؛ در این صورت تنها حالت فعل را توصیف‌ می‌کند. در شرایط دیگر امکان دارد قید حالت در انتهای یک عبارت قرار بگیرد؛ در این صورت تاثیر قید حالت بر روی معنی آن عبارت دیده‌ می‌شود.



پیشنهاد: اگر به دنبال قبولی در آزمون زبان mhle هستید، استفاده از دوره‌های ما می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.



قید حالت

  • قید زمان 

قید زمان اطلاعاتی از زمان وقوع اتفاق در جمله را بیان‌ می‌کند. این اطلاعات زمانی‌ می‌تواند به صورت‌های مختلفی بیان شود. چند نمونه از قید‌های زمان پرکاربرد در جمله: now (حالا)، دیروز (yesterday)، soon (به زودی)، eventually (در نهایت) و yet (هنوز). برای مثال: 

She visited her friends last year.

ترجمه: او سال گذشته به دیدار دوستانش رفت.

در حالت کلی‌ می‌توان سه تقسیم بندی برای قید‌های زمان داشت:

نوع اول از قید‌های زمان که به زمان وقوع کار در جمله اشاره‌ می‌کنند. تشخیص این دسته از قید‌ها به سادگی صورت‌ می‌گیرد. با جواب دادن به کلمه پرسشی When به معنی چه زمانی؟‌ می‌توان این قید زمان را در جمله پیدا کرد. قرار داشتن این قید در انتهای جمله نیز یکی از راهکار‌های تشخیص سریع آن است.

نوع دوم قید‌های زمان بازه زمانی که پدیده رخ داده است را بیان‌ می‌کنند. با استفاده از عبارت پرسشی how long‌ می‌توان این قید را در جمله تشخیص داد.

نوع سوم قید‌های زمان میزان تکرار کار را بیان‌ می‌کنند. با پرسیدن عبارت پرسشی how often‌ می‌توان این قید تکرار را در جمله مشخص کرد. جایگاه قید تکرار به طور معمول قبل از فعل اصلی و بعد از فعل کمکی است.



پیشنهاد مطالعه: اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان بسیار کمک کننده است. به همین دلیل، برای استفاده از این روش، پینشهاد می‌کنیم حتما از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: موزیک انگلیسی برای یادگیری زبان .



  • قید مکان

قید مکان همانطور که از اسمش پیداست در مورد محل وقوع پدیده توضیح می‌دهد. این قید به طور معمول جایگاه مشخصی دارد و بعد از فعل اصلی و یا بعد از عبارتی که آن را توصیف می‌کند قرار می‌گیرد. با کلمه پرسشی Where می‌توان قید مکان در جمله را تشخیص داد. چند نمونه از قید‌های مکان پرکاربرد در جملات: here (اینجا)، there (آنجا)، nowhere (هیچ جا)، under (زیر)، up (بالا)، left (چپ) و right (راست)

برای مثال: 

She found the box outside. 

ترجمه: او جعبه را بیرون پیدا کرد.

قید مکان

  • قید مقدار

قید مقدار شدت وقوع پدیده را در جمله مشخص‌ می‌کند. این قید برای توضیح بیشتر‌ می‌توان قبل از فعل، صفت یا قید استفاده شود. نمونه‌هایی از قید مقدار شامل: very (زیاد)، really (واقعا)، extremely (بسیار)، somewhat (تا حدودی)، less (کمتر) و most (بیشتر، بیشترین)‌ می‌باشد. برای مثال: 

The weather was extremely cold.

ترجمه: هوا به شدت سرد بود.

سخن پایانی

قید در زبان انگلیسی کاربرد وسیعی دارد. استفاده از قید در انگلیسی به افزایش بار معنایی جمله کمک می‌کند؛ همچنین شنونده منظور فرد را بهتر متوجه می‌شود. انواع مختلفی از قید در زبان انگلیسی وجود دارد که ما در این مقاله به ساخت انواع قیدها پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرامر های مهم آزمون آیلتس پیشنهاد میکنیم حتما مقاله مهمترین گرامرهای آزمون آیلتس را مطالعه بفرمایید. سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله از عالم زاده همراه ما بودید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *