تصویر شاخص
۲۱ تیر ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

استفاده اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان تاثیر دارد؟‍!

موسیقی یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی همه ماست؛ برای بسیاری از ما پیش آمده است که به یک موسیقی به طور مداوم گوش داده، آن‌ها را حفظ می‌کنیم و یا در موقعیت‌های احساسی و روانی مختلف به نوع خاصی از موسیقی تمایل پیدا می‌کنیم. مهم‌ترین دلیل این اتفاق را می‌توان این دانست که موسیقی غذای روج و جسم انسان است و به طور کلی، ذهن مواردی را به خاطر می‌سپارد که به آن علاقه داشته باشد. همین موضوع باعث شده است که اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان مورد استفاده قرار گرفته و یکی از بهترین راه‌های ارتقای درجه است.

اگر شما هم به موسیقی علاقه زیادی دارید و از کتاب‌های قطور خسته شده‌اید، می‌توانید از موزیک انگلیسی برای یادگیری زبان استفاده کنید. در این مقاله ما ضمن بررسی این نوع روش یادگیری، شما را با چند مورد از بهترین آهنگهای انگلیسی برای یادگیری زبان آشنا می‌کنیم تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسید.

اگر شما هم از داوطلبان آزمون tolimo هستید و به دنبال راهی برای بالا بردن درصد احتمال موفقیت‌تان هستید، می‌توانید از دوره‌های استاد عالم زاده استفاده کنید. دوره‌های ما به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سطح زبان خود را بهبود بخشیده و از پیشرفت ایجاد شده لذت ببرید.

موزیک انگلیسی برای یادگیری زبان

مزایای استفاده از اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

همانطور که قابل حدس است، استفاده از آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی و یا پیشرفته، روش بسیار خوبی است و مزایای بی‌شماری در اختیار شمما می‌گذارد؛ برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

۱. تاثیر موسیقی بر ذهن

پیش از اینکه به معرفی موسیقی‌های برتر زبان انگلیسی برای یادگیری بپردازیم، تاثیرات موسیقی بر ذهن انسان را بررسی می‌کنیم. در گذشته افراد بر این باور بودند که موسیقی‌های موتزارت، باعث رشد ذهنی کودکان و باهوش شدن آن‌ها می‌شود؛ به همین دلیل، در سنین کودکی یا حتی پیش از تولد، موسیقی‌های موتزارت را گوش می‌دادند. با گذشت زمان دانشمندان به این نتیجه رسیدند که نه تنها آثار موتزارت، بلکه تمامی موسیقی‌ها می‌تواند باعث ترشح هورمون سرتونین شده و عملکرد ذهن را بهتر ببخشند.

«به طور کلی، موسیقی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر ذهن انسان تاثیر گذاشته و باعث بهبود حافظه و به خاطر سپردن آسان موضوعات مختلف می‌شود.»



پیشنهاد مطالعه: از دیگر روش‌های متفاوت برای یادگیری زبان، استفاده از بازی‌های مختلف است؛ خصوصا برای کودکان. به همین دلیل ما برای اینکه سرعت یادگیری زبان خصوصا برای کودکان را افزایش دهیم، در وبلاگ عالم زاده شما را با بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم محتوای مفید این مقاله را از دست ندهید، خصوصا اگر فرزندی دارید.



تاثیر موسیقی بر ذهن

۲. تلفظ صحیح کلمات

از آنجایی که آموزش زبان انگلیسی با آهنگ، به صورت شنیداری است و شما موسیقی‌ها را گوش می‌دهید، در نتیجه شما علاوه بر توجه به معنا و مفهوم آهنگ، با تلفظ صحیح لغات نیز آشنا می‌شوید. به عبارتی دیگر، موسیقی به شما کمک می‌کند که با ریتم، تلفظ، اوج و فرود کلمات و اصطلاحات آشنا شده و مهارت اسپکینگتان نیز بهبود پیدا کند. 

۳. دروازه‌ای برای حافظه بلند مدت

در موسیقی، عموما به صورت مکرر برخی از عبارات و بخش‌ها به صورت مرتب تکرار می‌شوند. در نتیجه این اتفاق، دستور زبان، لغات و اصطلاحات این بخش‌ها به آهستگی در ذهن نفوذ کرده و از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت شما انتقال می‌یابند. به عبارتی بدون اینکه گرامری بخوانید یا کتاب‌های قطور لغت را از برکنید، چندین اصطلاح و لغت پرکاربرد را به حافظه خود سپرده‌اید.



پیشنهاد: آزمون زبان وزارت بهداشت از آن دست امتحاناتی است که متقاضیان بسیاری داشته و تمام کسانی که تمایل دارند در دانشگاه‌های پزشکی داخلی، ادامه تحصیل دهند، باید این مدرک را داشته باشند. به همین دلیل، استاد عالم زاده با ارائه دوره‌های مختلف تلاش کرده است تا در کنار شما در این مسیر، همراه باشد.



تقویت حافظه

۴. تنیده شدن با احساسات با استفاده از اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

موسیقی روح انسان را نوازش کرده و تاثیرات بسیار مثبتی بر ذهن می‌گذارد. به طور کلی، هر چیزی که باعث آرامش ذهنی انسان شود، راحت‌تر حفظ می‌شود. اگر قصد استفاده از آهنگهای انگلیسی برای آموزش زبان دارید، گزینه‌های زیادی در سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته وجود دارد که می‌تواند برای شما مناسب باشد.

۵. لذت بردن از یادگیری

یکی از دشواری‌هایی که افراد در زمان یادگیری زبان با آن مواجه هستند، اختصاص دادن تایم مشخصی برای این کار است. برای مثال مطالعه کتاب، شرکت در کلاس یا هر روش دیگری مستلزم زمان است؛ در حالیکه یادگیری با موسیقی، علاوه بر حس نشاط و سرزندگی که ایجاد می‌کند، به تایم مشخص و جداگانه‌ای احتیاج ندارد. شما می‌توانید همزمان با گوش دادن به موسیقی، پیاده روی کرده، ورزش کنید و… . در چنین شرایطی شما علاوه بر اینکه به برنامه‌های خود می‌رسید، از موسیقی لذت برده و همچنین لغاتو اصطلاحات جدیدی نیز یاد می‌گیرید.



پیشنهاد مطالعه: می‌خواهید بدانید در زبان انگلیسی چه سطحی دارید؟ نمی‌دانید دز آزمون‌های تعیین سطح چه سوالاتی از شما می‌پرسند؟ پس پیشنهاد می‌کنیم پیش از حضور در این آزمون، حتما محتوای مقاله موفقیت در آزمون تعیین سطح را مطالعه کنید.



۶. آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ملت‌ها

شما با گوش دادن به موسیقی، با احساسات، باورها و اعتقادات هر کشور آشنا می‌شوید. این مورد باعث می‌شود، فرهنگ جوامع مختلف را شناخته و در صورت سفر به کشورهای انگلیسی زبان به آسانی با ساکنین آنجا ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با فرهنگ‌ها با آموزش زبان انگلیسی با آهنگ

۷. قابلیت حمل در زمان استفاده از اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

از دیگر مزایای استفاده از موسیقی انگلیسی برای یادگیری زبان، می‌توان به ویژگی قابل حمل بودن آن اشاره کرد. شما می‌توانید آهنگ‌های مورد نظر خود را بر روی گوشی خود ریخته و در طول سفر، در فواصل بین کلاس‌هایتان، به آن‌ها گوش داده و مهارت‌های انگلیسی خود را بهبود بخشید.

روش‌های استفاده از اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

اگر شما هم مشتاقید که از بهترین آهنگها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، اما نمي‌دانید که در زمان انتخاب آهنگ باید چه مولفه‌هایی را در نظر بگیرید تا به بهترین نتیجه برسید، می‌توانید نکات ذکر شده در ادامه مطلب را مطالعه کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند که گام‌به‌گام مهارت شنیداری و در کل انگلیسی خود را بهبود ببخشید. 



پیشنهاد: دوره زبان msrt نیز از دیگر دوره‌های آکادمی ماست که همواره توسط شما عزیزان از آن استقبال شده است. اگر قصد آشنایی با شرایط این دوره را دارید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره  ۰۹۳۳۳۴۸۵۷۱۳  تماس بگیرید.



انتخاب آهنگ مناسب

در زمان استفاده از آهنگهای انگلیسی برای آموزش زبان، یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، انتخاب آهنگ مناسب برای سطح خودتان است. تعداد زیادی آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته وجود دارد؛ به همین دلیل، بهتر است موسیقی‌های مناسب سطح خودتان را انتخاب کنید.

همچنین علاوه بر انتخاب سطح مناسب، بهتر است خواننده‌هایی انتخاب کنید که لهجه غلیظی نداشته و از کلمات و عبارات رایج کشورشان استفاده می‌کنند.

انتخاب آهنگ مناسب

یادگیری زبان با موسیقی پاپ

آهنگ‌های پاپ معمولا داستانی را روایت می‌کنند و درک و فهم آن‌ها آسان‌تر از سایر موسیقی‌هاست؛ به همین دلیل توصیه می‌شود از این نوع آهنگ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. آهنگ‌های پاپ معمولا دارای مضامین عاشقانه هستند و لغت‌ها و اصطلاحات به کار رفته در آن‌ها برای شما قابل فهم‌تر هستند. 

کمک گرفتن از متن ترانه اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

شما می‌‌توانید بهترین آهنگ های انگلیسی برای تقویت زبان و آن‌هایی را که ترانه مناسب‌تری دارند را انتخاب کنید. برای این امر، بایستی در ابتدا متن آهنگ‌هایی که گوش می‌دهید را دانلود کرده و سپس چندین بار آهنگ‌ها را بدون متن گوش دهید. این موضوع، باعث می‌شود ذهن شما کنجکاو شود تا کلمات جدیدی را یاد بگیرد. زمانی که آهنگ را همراه با متن گوش می‌دهید، ذهن شما می‌تواند بهتر و راحت‌تر با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند.



پیشنهاد مطالعه: بسیاری از ما در زمان یادگیری زبان، با این سوال مواجه می‌شویم که کدام لهجه می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد؟ به همین دلیل ما در مقاله‌ای تفاوت لهجه بریتیش و آمریکن را توضیح داده و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر مورد مناسب‌تر را انتخاب کنید.



تمرین با بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان انگلیسی

هر کلمه و اصطلاح جدیدی را که از آهنگ‌ها یاد می‌گیرید، در دفتری یادداشت کرده و سپس روزانه در موقعیت‌های مختلفی آن‌ها را مرور کنید. تمرین و تکرار باعث می‌شود ذهن شما بیشتر و بهتر با زبان جدید ارتباط برقرار کرده و یادگیری شما نیز آسان‌تر شود.

تمرین با بهترین آهنگ

همخوانی با ترانه‌ها

یکی از تمرین‌های عالی برای آموزش زبان انگلیسی با آهنگ، همخوانی با آن‌هاست. به خودتان سخت نگیرید؛ مهم نیست صدای شما خوب باشد یا بد!‌ همراه آهنگ تکرار کنید. این عادت باعث می‌شود علاوه بر مهارت شنیداری ، تلفظ شما مانند افراد انگلیسی زبان شود. این روش باعث می‌شود شکل و حرکات دهان و بدنتان نیز همانند انگلیسی زبانان شود. 

مرور کردن

نیاز نیست بر روی ترانه‌ها مسلط شوید تا آهنگ جدید را آغاز کنید. شما می‌توانید پس از چندین بار گوش دادن و انجام دادن کارهایی مانند استخراج لغات جدید و تمرین آن‌ها، دانلود متن آهنگ و یادگیری همراه با آن و همچنین همخوانی با موزیک به سراغ آهنگ جدید بروید و این مراحل را برای آن هم تکرار کنید. بهتر است زمانی که آهنگ جدیدی آغاز می‌کنید، آهنگ‌های قدیمی خود را فراموش نکرده و به مرور آن‌ها بپردازید. این موارد باعث می‌شود تا دامنه لغات و همچنین تلفظ و دیگر مهارت‌های انگلیسی شما همواره در حال پیشرفت و تقویت باشد.

دقت در انتخاب آهنگ یادگیری زبان انگلیسی

این مرحله بدون شک یکی از سخت‌ترین مراحل در یادگیری زبان انگلیسی است. شما باید آهنگ‌های جدید را مطابق با سطح و سلیقه خود انتخاب کنید. برای مثال آهنگ‌های جدید بایستی دارای لغات و اصطلاحات جدید و همچنین گرامر تازه باشند. توجه به این موارد در انتخاب آهنگ ضروری بوده و باید رعایت شود.

انتخاب موزیک برای تقویت زبان انگلیسی

انواع آهنگ‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی

شما در یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از انواع ترانه‌ها و آهنگ‌ها استفاده کنید. در این قسمت با توجه به سطح شما به معرفی جند آهنگ برتر می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی

همانطورکه می‌دانید برای انتخاب آهنگ در این سطح باید دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا منابع صحیح می‌توانند به شما کمک کنند تا پایه مناسب داشته و پیشرفت چشمگیری داشته باشید. در ادامه یکی از آهنگ‌های مناسب این سطح را همراه با ترجمه در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

آهنگ Billie Eilish Ilomilo

Told you not to worry

بهت گفتم که نگران نباشی

But maybe that’s a lie

ولی شاید اون یه دروغه

Honey, what’s your hurry?

عزیزم، برا چی عجله داری؟

Won’t you stay inside?

چرا داخل نمی‌مونی؟

Remember not to get too close to stars

یادت بمونه که زیاد به ستاره ها نزدیک نشی

They’re never gonna give you love like ours

اونا هیچوقت عشقی مثل عشقی که بین ما بود رو نمیدن

Where did you go?

کجا رفتی؟

I should know, but it’s cold

من باید بدونم، ولی سرده

And I don’t wanna be lonely

و من نمی‌خوام تنها باشم

So show me the way home

پس به من راه خونه رو نشون بده

I can’t lose another life

من نمی‌خوام یه جون دیگه رو هم از دست بدم

Hurry, I’m worried

زود باش، من نگرانم

The world’s a little blurry

جهان یذره تاره

Or maybe it’s my eyes

یا شایدم چشمای منه

The friends I’ve had to bury

دوستایی که باید خاکشون می‌کردم

They keep me up at night

اونا منو تو شب بیدار نگه می‌دارن

Said I couldn’t love someone

گفتم که نمی‌تونم کسیو دوست داشته باشم

‘Cause I might break

چون ممکنه بشکنم

If you’re gonna die, not by mistake

و اگه قراره بمیری (بمیر) ولی نباید بخاطر اشتباهی که من کردم باشه

So, where did you go?

پس، کجا رفتی؟

I should know, but it’s cold

من باید بدونم، ولی سرده

And I don’t wanna be lonely

و من نمی‌خوام تنها باشم

So tell me you’ll come home

پس بهم بگو که میای خونه

Even if it’s just a lie

حتی اگه دروغه

I tried not to upset you

تلاش کردم که ناامیدت نکنم

Let you rescue me the day I met you

اجازه دادم نجاتم بدی روزی که دیدمت

I just wanted to protect you

فقط می‌خواستم ازت محافظت کنم

But now I’ll never get to

ولی الان هرگز نمی‌تونم

Hurry, I’m worried

عجله کن، من نگرانم

Where did you go?

پس کجا رفتی؟

I should know, but it’s cold

من باید بدونم، ولی سرده

And I don’t wanna be lonely

و من نمی‌خوام تنها باشم

Was hoping you’d come home

امیدوار بودم که تو بیای خونه

I don’t care if it’s a lie

برام مهم نیست حتی اگه دروغه

همانطورکه مشاهده می‌کنید این آهنگ دارای کلمات و گرامر مبتدی بوده و برای زبان آموزان سطح مبتدی مناسب است.

آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی متوسط

زمانی که سطح خود را کمی ارتقا دادید و به لول متوسط رسیدید زمان آن رسیده است که آهنگ‌های مناسب سطح خود را انتخاب کنید. در ادامه یکی از آهنگ‌های سطح متوسط را باهم بررسی می‌کنیم.

آهنگ Camila Cabello Shawn Mendes

I love it when you call me señorita

عاشق وقتایی هستم که به من میگی دوشیزه

I wish I could pretend I didn’t need ya

کاشکی می‌تونستم تظاهر کنم که بهت نیازی ندارم

But every touch is oh la la la

ولی هر لمست مثل او لا لا لاست

It’s true la la la

واقعیته لا لا لا

Oooh I should be running

اوه من باید فرار کنم

Oooh you keep me coming for ya

اوه تو باید کاری کنی که دوباره به سمتت برگردمMiami in Land

توی میامی فرود اومدم

The air was hot from summer rain

هوا به خاطر بارون تابستونی گرم بود

Sweat dripping off me

ازم عرق می چکید

Before I even knew her name la la la

قبل از اینکه حتی اسمش رو بدونم، لا لا لا

It felt like oooh la la la

من حسی مثل اوه لا لا لا داشتم

(Yeah, no)

آره، نه

Sapphire moonlight

زیر نور مهتاب آبی

We danced for hours in the sand

ما ساعتها روی شن رقصیدیم

Sunrise

سپیده دم

Her body fit right in my hands, la-la-la

کامل توی دستهام جا میشد، لا لا لا

It felt like oooh la la la, yeah

من حسی مثل اوه لا لا لا داشتم، آره

سخن پایانی

در این مقاله یکی از متدهای عالی برای یادگیری زبان انگلیسی یعنی آموزش زبان انگلیسی با آهنگ را مورد بررسی قرار دادیم و چند نمونه از آهنگ‌های سطوح مختلف را در اختیار شما قرار دادیم. شما می‌توانید از این روش برای ارتقا سطح زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

امدیواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی ما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *