تصویر شاخص
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

تعیین سطح زبان انگلیسی

تعیین سطح زبان انگلیسی روشی برای نشان دادن میزان مهارت شما در زبان انگلیسی است. بنابراین بهتر می‌توان کلاس مورد نظر شما را مشخص کرد. مسلم است که بدون آزمون تعیین سطح نمی‌توانید مشخص کنید که چه کلاس زبان با چه سطحی برای شما مناسب است.

کاربرد تعیین سطح زبان انگلیسی چیست؟

هنگامی که قرار است یک زبان دیگر را یاد بگیرید، ابتدا باید مشخص شود که سطح فعلی شما در آن زبان چقدر است. بنابراین یک معیار واحدی باید وجود داشته باشد. به عنوان مثال آزمون آیلتس یا تافل دو آزمون بین المللی تعیین سطح هستند. پس زمانی که برای شرکت در دوره مکالمه ثبت نام می‌کنید، ابتدا از شما آزمون تعیین سطح  زبان انگلیسی گرفته می‌شود.

فردی که آزمون تعیین سطح را از شما می‌گیرد، با پرسیدن سوالات مختلف و نحوه پاسخ دادن شما به آن‌ها، سطحتان را تعیین می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود تا قبل از شرکت در آزمون با بهترین سایت تعیین سطح زبان تمرین کنید. در این صورت بهتر می‌توانید برای روز امتحان آماده شوید.

سوالاتی که در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی کمبریج از شما پرسیده می‌شود، سوالات عمومی است. پس نگرانی بابت سوالات تخصصی نداشته باشید زیرا چیزی که اهمیت دارد مهارت‌های عمومی زبان شما است. از آن جایی که تسلط به زبان انگلیسی سطوح مختلفی دارد، نحوه استفاده از کلمات، ترکیبات و فعل‌ها نشان می‌دهد که شما در کدام سطح زبانی قرار دارید.

یک توصیه مهم در هنگام شرکت در آزمون این است که سعی کنید چیزی را حفظ نکنید. بنابراین خوب است که با ربات تعیین سطح زبان، تمرین کنید تا برای پاسخ به سوالات آماده باشید. با این حال نباید پاسخ هیچ سوالی را حفظ کنید، زیرا سطح واقعی شما مشخص نخواهد شد.

 

کاربرد تعیین سطح زبان انگلیسی

 

در تعیین سطح زبان انگلیسی چه سوالاتی از شما می‌ پرسند؟

قبل از اینکه به موضوع سوالات رایج در تعیین سطح زبان انگلیسی بپردازیم باید ببینیم که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ در دنیای امروزی، یادگیری زبان امری ضروری است. دلیل آن هم این بوده که به واسطه اینترنت ارتباط با مردم دنیا ساده‌تر شده، پس اطلاعات راحت‌تر جابجا می‌شوند. به واسطه همین موضوع لازم است تا به یک زبان مشترک مسلط باشید.

با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید با هر کسی از هر کجای دنیا ارتباط داشته، درس بخوانید و به دنبال موقعیت‌های کاری جدید بگردید. بنابراین اگر هنوز هم شروع نکرده‌اید، باید بدانید که دیر نیست.

همانطور که گفتیم در تعیین سطح زبان سوالات به صورت عمومی پرسیده می‌شود. پس ابتدا از شما درخواست می‌شود تا خودتان را معرفی کنید. بعد از آن باید در مورد تحصیلات، شغل فعلی و علاقه خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. چرایی شرکت در کلاس‌های زبان هم سوال مهم دیگری است که باید به آن پاسخ دهید.

اگر سطح شما ابتدایی باشد، سولات شفاهی ازمون تعیین سطح زبان انگلیسی هم به مراتب ساده‌تر خواهد بود. مثلا از غذای مورد علاقه، سرگرمی‌ها و وضعیت آب و هوا پرسیده می‌شود. این در حالی است که اگر سطح متوسط یا پیشرفته باشد، باید انتظار سوالات سخت‌تر را هم داشته باشید.

به عنوان نمونه ممکن است سوالات چالشی از شما بپرسند؛ مثلا در روزهای سخت زندگی به چه کسی می‌توانید اعتماد کنید. پاسخ به این سوال می‌تواند پرسش‌های دیگری را به همراه داشته باشد. این فرد چه کسی است؟ چرا مورد اعتماد بوده و چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

 

لهجه در تعیین سطح زبان انگلیسی

 

آیا داشتن لهجه در تعیین سطح زبان انگلیسی اهمیت دارد؟

یکی از سوالات مهم زبان آموزان قبل از شرکت در تعیین سطح زبان رایگان این است که آیا داشتن لهجه اهمیت دارد. در پاسخ باید گفت که برای هیچ استاد زبانی لهجه (Accent) اهمیت ندارد. هیچ کسی انتظار ندارد شما که در انگلستان بزرگ نشده‌اید، بتوانید به لهجه بریتیش صحبت کنید. با این حال یک نکته مهم در این جا وجود دارد.

همه از شما انتظار دارند بدون لهجه اما با تلفظ (Pronunciation) صحیح صحبت کنید. پس بین این دو تفاوت قائل شده و به جای اختصاص وقت برای یادگیری لهجه، تلفظ خود را تقویت کنید. برای این کار هم دیکشنری آنلاین دوست شما است. باید تلفظ هر کلمه جدیدی را با دیکشنری چک کرده و به درستی آن را بگویید.

علاوه بر تلفظ یک مهارت مهم دیگر تقویت مهارت املای زبان انگلیسی است. به این دلیل که آزمون فقط شفاهی نیست و باید به صورت کتبی هم به سوالات پاسخ دهید. حالا اگر توانسته باشید آزمون شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید آزمون کتبی را هم به بهترین شکل پاسخ دهید. در نتیجه داشتن غلط املایی هنگام نگارش برای شما امتیاز منفی دارد.

چطور برای تعیین سطح زبان انگلیسی آماده شویم؟

برای آمادگی قبل از آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی راهکارهای مختلف توصیه می‌شود. با این حال بهترین کار این بوده که در چند تعیین سطح زبان انگلیسی انلاین شرکت کنید. با پاسخ دادن به سوالات به شکل مختلف، می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید. در نتیجه برای روز آزمون آماده‌تر خواهید بود.

شرکت در دوره درک مطلب هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا به افزایش درک شما از سوالات کمک می‌کند. همچنین در خانه با خودتان انگلیسی صحبت کنید. سوالات احتمالی آزمون را از خودتان بپرسید و به آن‌ها به دقت پاسخ دهید. با تکرار این تمرین می‌توانید مهارت‌های خود را به خصوص مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را افزایش دهید.

موسسه زبان انگلیسی عالم زاده ارائه دهنده انواع دوره‌های زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون‌های بین المللی مانند آزمون آیلتس، تافل، UTEPT و آزمون زبان دکتری است. شما می‌توانید برای آمادگی در یکی از کلاس‌ها و کارگاه‌های مورد نظرتان شرکت کنید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *