تصویر شاخص
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

این سوالی است که بسیاری از افراد از خود می‌پرسند و گاها افرادی که به کلاس زبان انگلیسی می‌روند، این پرسش را از معلم خود پرسیده و هنوز هدف مشخصی از یادگیری این زبان ندارند. باید گفت در اکثر نقاط دنیا به این زبان صحبت شده و نیاز است که یک زبان جامع وجود داشته باشد تا به واسطه آن افراد بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

پس اگر با این سوال مواجه شدید که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ به خود یادآور شوید که چه دلایل و منافعی برای شما وجود دارد که با یادگیری این زبان می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. بر فرض مثال با یادگیری زبان می‌توانید در آزمون تولیمو شرکت کرده و نمره قبولی خود را کسب کنید.

در چه موقعیت هایی به زبان انگلیسی نیاز داریم؟

زبان انگلیسی، زبان رسمی دنیا بوده و همه سیاستمداران، دانشمندان و مراکز بین المللی به آن زبان صحبت می‌کنند. در حال حاضر در دنیا، بیش از ۱۲۰ کشور جهان با این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت برای یادگیری هر موضوع جدیدی، اولین زبانی که مورد نیاز شما خواهد بود، انگلیسی است.

برای سفر رفتن، حتی به یک کشور غیر انگلیسی زبان مانند امارات هم نیاز دارید تا انگلیسی صحبت کنید. علاوه بر این برای یادگیری هر موضوع جدید از یوتیوب و کورسرا، تحصیل در دانشگاه‌های دیگر، پیدا کردن کار و موضوعات بسیار دیگر نیاز به یادگیری زبان دارید. پس اگر کسی بپرسد که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ در پاسخ باید بگوییم چون بهترین راه برای ارتباط با دنیای بیرون است.

شما با یادگیری زبان انگلیسی و اشراف به تفاوت لهجه بریتیش و امریکن می‌توانید به راحتی متوجه صحبت کردن اغلب افراد شوید. البته که لهجه‌های دیگری مانند هندی، چینی، استرالیایی و لاتین هم وجود دارند اما بیشتر مردم به یکی از این دو لهجه تسلط دارند.

 

بهترین دلایل برای یادگیری زبان انگلیسی

دلایل زیادی وجود دارند که لزوم یادگیری زبان انگلیسی را به ما گوشزد می‌کنند. ممکن است بگویید که من قصد مهاجرت ندارم، بنابراین چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیرم. در پاسخ به شما خواهیم گفت که یادگیری یک زبان جدید لزوما برای مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر نیست. بلکه شما با یاد گرفتن هر زبان جدید، دری از فرهنگ به رویتان باز می‌شود. همچنین اگر بخواهید جدیدترین مقالات علمی را هم بخوانید نیاز به یادگیری یک زبان دیگر دارید. در ادامه به بررسی پاسخ سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ می‌پردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی

 

تحصیل در یک دانشگاه معتبر

درس خواندن در یک دانشگاه معتبر و بزرگ بین المللی، آرزوی هر علاقمند به تحصیلی است. با این حال پیش نیاز آن تسلط به زبان انگلیسی است. شما می‌توانید برای دانشگاه‌های فرانسوی به زبان فرانسه مسلط باشید، برای دانشگاه‌های آلمانی هم زبان آلمانی ضروری است اما تنها زبانی که در هر دو کشور مشترک بوده انگلیسی خواهد بود. در ایران هم می‌توانید جهت اخذ مدرک در آزمون ای پی تی در دوره EPt شرکت کنید.

 

پیدا کردن موقعیت‌های شغلی جدید

پیدا کردن موقعیت‌های کاری جدید در کشورهای دیگر تنها با مسلط بودن به زبان انگلیسی ممکن است. اگر سابقه کاری خوب و تسلط به زبان را هم دارید، می‌توانید برای هر شرکت بین المللی رزومه ارسال کنید. اگر رزومه قوی داشته باشید، شرکت‌ها به شما جاب آفر داده و می‌توانید آینده خود را در کشور دیگری بسازید.

 

سفر به نقاط مختلف دنیا

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ این است که می‌توانید به کشورهای مختلف دنیا سفر کنید. از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، تنها زبانی که می‌توانید در تمام نقاط دنیا به آن صحبت کنید؛ انگلیسی است. در این صورت دیگر نیاز به دفترچه راهنما نداشته و می‌توانید تمام کارها از رزرو تاکسی و هتل گرفته تا خرید را خودتان انجام دهید.

 

آشنایی با فرهنگ های جدید

همانطور که گفتیم یادگیری هر زبان جدیدی، شما را در معرض یک فرهنگ متفاوت قرار می‌دهد. افرادی که به آن زبان صحبت می‌کنند، طرز فکر، فرهنگ، سنت‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی دارند. بنابراین هرچه بتوانید تعداد زبان‌های بیشتری یاد بگیرید، نحوه تفکر و دید شما هم به نسبت همان تغییر خواهد کرد.

 استفاده بهتر از اینترنت

با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید استفاده بهتری از اینترنت داشته باشید. با ثبت نام در سایت‌های رایگان آموزشی می‌توانید هر موضوعی را از پایه تا پیشرفته یاد بگیرید. به عنوان مثال علاقه به یادگیری فتوشاپ دارید، می‌توانید با مسلط بودن به زبان از کانال‌های مختلف مانند یوتیوب آن را به شکلی دقیق و کاربردی یاد بگیرید.

 

اولین زبان دنیا

به عنوان آخرین و مهم‌ترین دلیلی که باید زبان انگلیسی یاد بگیرید، باید بگوییم که اولین زبان دنیا است. تا این لحظه بیش از ۱ میلیارد آدم به این زبان صحبت می‌کنند. در رتبه دوم چینی و در رتبه سوم هندی قرار دارد. بنابراین بهترین راه حلی که پیش روی شما قرار دارد این است که همین الان به سراغ یادگیری انگلیسی بروید زیرا راحت‌تر، ساده‌تر و به مراتب کاربردی‌تر است.

 

بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که بالاتر دیدیم، در موقعیت‌های زیادی نیاز است که دانش زبان انگلیسی داشته باشیم. از طرفی هر فرد نیز ممکن است دلایل زیادی داشته باشد که بخواهد این زبان را فرا بگیرد. پس از پاسخ به سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ باید به این نکته توجه کنید که با چه منابعی و چطور اینکار را انجام دهید.

دو شیوه کلی برای یادگیری انگلیسی به این صورت است که یا در کلاس‌های عمومی و خصوصی ثبت نام کنید و زیر نظر استاد زبان آموزش بینید. راه دیگر این است که به صورت خودخوان و با استفاده از منابع خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرید. جزوه‌های مختلفی در اینترنت وجود دارد و در کنار آن‌ها استفاده از کتاب‌های آموزشی نیز مفید خواهد بود. مشاهده فیلم‌ها و سریال‌هایی با زبان انگلیسی و زیرنویس زبان اصلی می‌تواند بسیار خوب باشد.

می‌توانید بر اساس نوع نیاز خود به دنبال منبع آموزشی مناسب بگردید. مثلا برای یادگیری نکات مهم نوشتن ایمیل به زبان انگلیسی، مقالات مفیدی وجود دارد و همینطور فیلم‌هایی در یوتیوب به توضیح نمومه ایمیل‌های انگلیسی می‌پردازند. از طرفی می‌توانید یک استاد خوب، مانند آقای عالم زاده، را پیدا کرده و تمامی منابع آموزشی مورد نیاز خود را از وبسایت او دانلود کنید.

لزوم یادگیری زبان انگلیسی

با مشاهده دلایل لازم برای یادگیری زبان انگلیسی و همینطور موقعیت‌های مختلفی که ممکن است لازم باشد در آن‌جا از این زبان بین المللی استفاده کنیم، دیگر جایی برای سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ باقی نمی‌ماند. برای شروع یادگیری این زبان روش‌ها و مسیرهای مختلفی وجود دارد. بهتر است که اولین قدم‌های خود را به کمک یک معلم خوب و باتجربه بردارید. استاد عالم زاده با تدریس زبان انگلیسی با روش‌هایی جدید، به شما در هر مقطعی که باشید کمک می‌کند. با مراجعه به وبسایت alemzadeh.net می‌توانید از آخرین اطلاعات مربوط به دوره‌های آموزشی مطلع شوید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *