تصویر شاخص
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

تقویت مهارت املای زبان انگلیسی

تقویت مهارت املای زبان انگلیسی در دنیایی که تسلط به زبان حرف اول را می‌زند، ضروری است. بنابراین به همه ما واجب است تا یاد بگیریم چگونه کلمات را نوشته و درباره آن‌ها صحبت کنیم. تسلط به انگلیسی به اندازه‌ای مهم بوده که همه افراد در همه سنین باید کلاس زبان بروند. دوره‌های مختلفی برای افراد در سنین مختلف وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا راه‌هایی را به شما معرفی کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید مهارت املای انگلیسی خود را تقویت کنید.

 

چرا یادگیری املای صحیح کلمات اهمیت دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که در دنیایی که هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند Office Word وجود دارند، چرا باید املای صحیح کلمات را بلد باشیم. اول از همه دلیل یادگیری و تقویت مهارت املای زبان انگلیسی این است که اگر کلمات را به درستی در ذهن داشته باشید، برای درک Listening و Speaking هم کمتر به مشکل برخورد می‌کنید.

اگر املای یک کلمه به اشتباه در ذهن شما نقش بسته باشد، هنگام مکالمات انگلیسی هم به مشکل برخورد می‌کنید، زیرا به طور مستقیم روی تلفظ شما هم تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این اگر املای صحیح کلمات را بلد نباشید، برای درک متون انگلیسی و ساختارهای گرامری به مشکل می‌خورید.

همه این موارد را کنار آزمون‌های انگلیسی تافل یا آیلتس بگذارید که در آن نمی‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی یا Word  استفاده کنید. شما باید مهارت رایتینگ را کاملا با اتکا به توانایی خود و آشنایی با املای کلمات نگارش کنید. در نمره دهی هم هر کلمه‌ای که اسپل اشتباهی داشته باشد، باعث کسر نمره از شما می‌شود. محتوایی در رابطه با اعتبار مدرک تافل و آیلتس نوشته ایم که می توانید مطالعه کنید.

اغلب افرادی که برای آزمون‌های بین المللی زبان آماده می‌شوند، قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارند. همه این افراد باید بتوانند زبان انگلیسی را به درستی بخوانند و بنویسند. فرقی هم ندارد که قرار است در آن کشور تحصیل یا کار کنید. بنابراین یادگیری املای درست کلمات را باید از پایه شروع کنید.

 

تقویت املای زبان انگلیسی

 

چگونه املای زبان انگلیسی را به شکل صحیح یاد بگیریم؟

همه ما به دلیل سیستم آموزشی که در مدرسه‌ها رواج داشت با امر املا و رونویسی به خوبی آشنا هستیم. بنابراین باید از این مهارت در یادگیری هر مهارت یا زبان جدیدی استفاده کنیم. طبق تحقیقاتی که انجام شده، اغلب افراد مطالب جدید را با نوشتن یاد می‌گیرند. بنابراین همیشه یک دفترچه یادداشت کنار خود داشته باشید.

برای تقویت مهارت املای زبان انگلیسی باید از همان ابتدا که کلمه‌‌ای جدید را می‌بینید، به درستی آن را یاد بگیرید. در این صورت دفعات بعدی دوباره ساده‌تر آن را به یاد می‌آورید. برای اینکه املای یک کلمه‌ای را به درستی یاد بگیرید باید به سراغ کتاب‌های آموزش دیکته بروید.

یکی از بهترین مجموعه‌های یادگیری اسپلینگ یا املای کلمات، کتاب Vocabulary & Spelling Success است. در این کتاب می‌توانید املای کلمات از آسان به سخت را یاد بگیرید. علاوه بر این روش‌های جالبی برای یادگیری به شما معرفی می‌کند. همچنین تمرینات خوبی داشته تا هر کلمه را به درستی به خاطر بسپرید.

یک راه دیگر برای یادگیری صحیح املای کلمات، این بوده که از نرم افزارهای کمکی استفاده کنید. برای گوشی‌های موبایل اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با انتخاب سطح زبان خود مثلا آمادگی برای آزمون tolimo، با مجموعه‌ای از کلمات جدید آشنا شوید.

البته فراموش نکنید که همیشه ساده‌ترین راه این است که هر کلمه‌ای را که املای آن را بلد نیستید در دیکشنری سرچ کنید. به راحتی املای صحیح آن نمایش داده می‌شود. حال باید یک دفتر بردارید و این کلمه را با معنایش بنویسید. مطمئن باشید اگر در این روش ممارست کافی به خرج دهید، می‌توانید هر کلمه‌ای را با املای درست نگارش کنید.

 

روش های تقویت مهارت املای زبان انگلیسی

تقویت مهارت املای زبان انگلیسی می‌تواند در آینده مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد. از آنجا که چه در مدرسه و دانشگاه و چه در محیط کار با املای کلمات سروکار دارید، پس بهتر است هرچه سریع‌تر این مهارت را تقویت کنید. اینکه نتوانید در چت‌های شخصی خود نیز کلمات را به شکل صحیحی بنویسید، می‌تواند برای شما خجالت آور باشد. در ادامه چندین روش در راستای بهبود مهارت املای انگلیسی شما بررسی شده است.

 

افزایش تقویت املای انگلیسی

 

توجه به قوانین حاکم بر زبان انگلیسی

در تمام زبان انگلیسی، قواعدی حاکم است که شکل و فرم کلمات را تعیین می‌کند. با توجه به این نکات، می‌توانید املای کلمات بسیاری را به راحتی حدس بزنید. بر فرض مثال نحوه پایان یافتن کلمات یا تاثیر ضمایر بر آن‌ها و دیگر نکات املایی می‌تواند کمک حال شما در نوشتن باشد.

البته در زبان انگلیسی نیز استثناهای زیادی وجود دارد. بهتر است بعد از درک هر قانون، به استثناها نیز توجه کرده و این نکته را در نظر داشته باشید که راه ساده‌تری برای یادگیری آن‌ها وجود ندارد. حتی هنگام یادگیری زبان برای بالای ۶۰ سال نیز همین موارد باید یادگرفته شوند.

یادگیری املا با سرگرمی

یکی از روش‌های بسیار خوب یادگیری املا، ترکیب کردن آن با بازی و تفریح است. جدول کلمات متقاطع بسیار بازی خوبی است و طرفداران زیادی در دنیا دارد. شما می‌توانید این بازی را آنلاین انجام داده و متوجه اشتباهات خود بشوید. از طرفی دیدن فیلم‌های انگلیسی زبان با زیرنویس انگلیسی، به فهم بهتر زبان و یادگیری املای صحیح کلمات کمک می‌کند.

اگر اهل مطالعه باشید، خواندن کتاب‌های متفرقه با زبان انگلیسی می‌تواند دامنه لغات شما را افزایش داده و با خواندن کلمات تکراری، املای ان‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند. حتی مطالعه مجله‌ها و وبسایت‌های مفید انگلیسی نیز می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

تمرین روزانه و مداوم

هیچوقت بدون تمرین کافی نمی‌توانید به تقویت مهارت املای زبان انگلیسی بپردازید. باید روزانه لغات سخت را نوشته، آن‌ها را هجی کنید و یا به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا در حافظه شما باقی بمانند. می‌توانید در آزمون‌های آنلاین مختلف شرکت کرده تا میزان موفقیت خود را بسنجید.

پیدا کردن همیارهای آنلاین به درک بهتر زبان شما کمک خواهند کرد. هرچقدر بیشتر با هم چت کنید، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد و املای شما قوی‌تر خواهد شد. می‌توانید یک دفترچه برای املای خود تهیه کرده و تمام کلماتی که در نگارش آن‌ها مشکل دارید را در داخل آن یادداشت کنید.

 

بهترین دوره زبان برای یادگیری مهارت املای زبان انگلیسی

حالا که با روش‌های تقویت مهارت املای زبان انگلیسی آشنا شدید، وقت آن بوده که همین حالا دست به کار شوید. می‌توانید در دوره زبان MSRT که به تافل کوچک معروف است، ثبت نام کنید. بنابراین می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را از همین ابتدا تقویت کرده و برای آزمون‌های بین المللی آماده شوید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *