تصویر شاخص
۷ تیر ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان و کودکان

در دنیای امروزی، زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی و مهم است که تسلط به آن برای موفقیت در زندگی اجتماعی و کاری، امری غیر قابل اجتناب است. این یادگیری زمانی عمیق‌تر و آسان‌تر می‌شود که از دوران کودکی شروع شود. همچنین برای اینکه فرآیند یادگیری خود را آسان‌تر و شیرین‌تر کنید، می‌توانید از روش‌های جدیدتری در مقایسه با مطالعه تنها چند منبع کوچک، استفاده کنید. یکی از این روش‌ها که می‌تواند سرعت شما را به شکل تاثیرگذاری افزایش دهد، استفاده از انواع بازی آموزش زبان انگلیسی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و بزگسالان آشنا کنیم تا بتوانید از بهترین انتخاب‌ها برای رسیدن به اهداف‌تان استفاده کنید.

اگر خود را برای آزمون‌های خاصی مانند ept آماده می‌کنید و می‌خواهید دز این آزمون به موفقیت برسید، می‌توانید از پکیج ept استاد عالم زاده استفاده کنید. برای آگاهی از شرایط دوره‌های ما و نحوه ثبت نام و یا حتی دریافت مشاوره می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۰۹۳۳۳۴۸۵۷۱۳ تماس بگیرید.

بازی زبان انگلیسی

بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های مهم بین المللی است که در هر سن و سالی به آن نیاز پیدا خواهید کرد. همانطور که گفتیم این آموزش و یادگیری، اگر از دوران کودکی آغاز شود، ریشه‌ای عمیق‌تر ایجاد می‌کند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه متد آموزشی برای یادگیری کودکان مناسب‌تر است؟ آیا کودکان باید همانند بزرگسالان با کتاب‌های قطور به یادگیری بپردازند؟ بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان وجود دارد؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها می‌توان گفت روحیه کودکان بسیار حساس و لطیف است؛ آن‌ها در دنیای زیبا و رنگارنگ خود زندگی می‌کنند و ما به عنوان بزرگسالان، نباید این زیبایی و نشاط را از آن‌ها دریغ کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند، استفاده از بازی زبان انگلیسی است. کودکان همواره به دنبال نشاط و سرگرمی هستند و بازی‌ها علاوه بر سرگرمی، می‌توانند معلومات و دانش آن‌ها را بهبود دهند. در ادامه قصد داریم تا شما را با ۹ بازی آنلاین برای تقویت زبان انگلیسی کودکان آشنا کنیم.

  • نجات گنج 

یکی از بازی‌های سرگرم کننده و هیجان انگیزی که می‌تواند باعث یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی شود، بازی نجات گنج نام دارد. در این بازی، شما وسیله‌ای را در گوشه‌ای از اتاق یا خانه مخفی کرده و نام آن مکان را بر روی کاغذ می‌نویسید؛ مثلا in refregirator. سپس حروف این عبارت را بریده و در قسمت‌های مختلف خانه پنهان می‌کنید. کودک شما مانند یک قهرمان دست به کار می‌شود تا گنج را پیدا کرده و با یافتن تمامی حروف اقدام به کلمه سازی می‌کند. این بازی نه تنها هیجان بالایی دارد، بلکه می‌تواند باعث تقویت دامنه لغات کودکان شود.



پیشنهاد مطالعه: در دنیای وب امروزی، شما در مورد هر موضوعی، آموزش رایگان پیدا می‌کنید؛ خصوصا در مورد موضوعات محبوبی مانند زبان انگلیسی. اگر به دنبال بهترین این سایت‌ها هستید، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: سایت های رایگان آموزش زبان انگلیسی .



بازی گنج

  • بازی آنلاین آموزش زبان انگلیسی: هپ هپ بازی 

یکی از محبوب‌ترین بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، هپ هپ بازی است. در این بازی، کودکان به محض رسیدن بر روی اعداد خاصی، به جای گفتن عدد، هپ می‌گویند. این بازی کمک می‌کند تا کودکان اعداد زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته و با تلفظ و ترتیب آن‌ها نیز آشنا شوند.

  • جمله سازی

یکی از بازی‌های به یادماندنی و جذابی که می‌تواند بسیار آموزنده و مفید باشد، جمله سازی با کلمات است. در این بازی شما کلمه‌ای را برای کودک خود مشخص می‌کنید؛ سپس کودک شما باید با شروع جمله خود با I know that یک حقیقت در مورد آن کلمه به زبان بیاورد. برای مثال کلمه horse را می‌توان اینگونه در جمله استفاده کرد: I know that a horse has four legs.

این جمله سازی‌ها در بازی آموزش زبان جمله سازی، به مرور به کودک شما کمک می‌کند تا با گرامر زبان بیشتر آشنا شده و از سویی دیگر دامنه لغاتی خود را بهبود دهید.



پیشنهاد: از دیگر آزمون‌هایی که در ایران مورد توجه قرار گرفته است، msrt است. این آزمون، منابعی دارد که شما با مطالعه آن‌ها می‌توانید احتمال موفقیت خود در آن‌ها را افزایش دهید. برای دریافت پکیج آزمون msrt وارد سایت ما شده و از مطالبی که در آن مطالعه می‌کنید، آشنایی پیدا کنید.



بازی جمله سازی

  • بازی آموزش زبان انگلیسی: طبقه بندی کردن

یکی از بازی‌های معروف و مشهوری که کودکان به آن علاقه زیادی نشان می‌دهند، بازی طبقه بندی است. در این بازی، شما دسته‌ای از وسایل مختلف را طبقه بندی می‌کنید؛ به عنوان مثال میوه، حیوان، غذا، اشیا و… . سپس کودک شما کلمه‌هایی که در زیرمجموعه این گروه‌ها قراردارند را به یاد آورده و در لیست یادداشت می‌کنند. این مورد باعث می‌شود تا حافظه کودک تقویت شده و همچنین لغت‌های بسیاری را به صورت کاربردی به یاد بسپارد.

  • بازی با زبان انگلیسی: بازی کلمات

در این بازی به شرکت کنندگان زیادی احتیاج دارید؛ کلمه‌ای را روی تخته نوشته و از زبان آموزی که در این مدت چشم‌های خود را بسته بود، بخواهید بدون نگاه کردن به کلمه روی تخته جلوی آن بایستد. سپس از سایر زبان آموزان بخواهید با ذکر توضیحاتی به زبان انگلیسی،‌ به شخص جلو تخته کمک کنند تا کلمه موردنظر را حدس بزند. این بازی علاوه بر هیجان و سرگرمی که برای زبان آموزان ایجاد می‌کند، باعث می‌شود جمله سازی و مهارت گفتار خود را تقویت کنند.



پیشنهاد مطالعه: شما برای اینکه سرعت یادگیری لغات بان انگلیسی خود را افزایش دهید، می‌توانید از روش‌های گوناگنی استفاده کنید. اپلیکیشن‌ها بهترین و آسان‌ترین راه شما هستند. برای آشنایی با بهترین این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از وبلاگ سایت ما استفاده کنید: اپلیکیشن لغات انگلیسی .



  • نقاشی کردن

نقاشی یکی از سرگرمی‌های هنری است که کودکان از آن بسیار استقبال می‌کنند. در این بازی به دو گروه احتیاج دارید؛ به گروه اول تصویری نشان می‌دهید و از آن‌ها می‌خواهید با توصیف تصویر برای گروه دوم به آن‌ها کمک کنند تا تصویری مشابه با عکس اولیه ترسیم کنند. این بازی بهترین بازی تقویت زبان انگلیسی به شمار می‌آید؛ زیرا علاوه بر مهارت جمله سازی، مهارت گفتاری و شنیداری زبان آموزان را نیز بهبود می‌بخشد.

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

  • توپ و کلمه

از بازیهای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، می‌توان به توپ و کلمه اشاره کرد. در این بازی، زبان آموزان به صورت حلقه‌ای کنار یکدیگر نشسته و یک توپ به آن‌ها داده می‌شود. توپ به دست هریک از زبان آموزان که برسد، آن‌ها باید کلمه‌ای مانند رنگ، حیوان، اشیا و… را عنوان کنند. سپس نفر بعدی باید هم خانواده‌ای برای کلمه گفته شده بیان کند. هریک از شرکت کنندگان که نتواند کلمه هم خانواده‌ای پیدا کند، از بازی حذف شده و بازی از سرگرفته می‌شود.



پیشنهاد: اگر در رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی فعالیت دارید، مطمئنا با آزمون Mhle نیز آشنایی دارید، این ازمون یکی از پایه‌های اصلی برای شرکت در آزمون دکتری در این رشته‌هاست. برای موفقیت در آزمون زبان وزارت بهداشت می‌توانید از دوره‌های آکادمی عالم زاده استفاده کنید.



  • بازی آموزش زبان انگلیسی: ماهی گیری

انجام این بازی برای یادگیری زبان انگلیسی به گیره‌های فلزی و مقواهای رنگی احتیاج دارد. کلماتی را بر روی مقواهایی که به شکل ماهی هستند، یادداشت کرده و سپس بر روی آن‌ها گیره فلزی نصب کنید. سپس از هریک از زبان آموزان بخواهید تا دو ماهی با کلمات مترادف یا متضاد را صید کنند. این بازی علاوه بر ماهیت سرگرم کننده‌ای که دارد، باعث یادگیری صفات مختلف زبان انگلیسی می‌شود.

  • جملات نامرتب

از بازی‌هایی که باعث بهبود عملکرد بخش زبانی مغز می‌شوند، بازی جملات نامرتب است. در این بازی، کلماتی به صورت نامرتب کنار بکدیگر قرار می‌گیرند و شما باید با چینش منظم و دقیق آن‌ها جمله‌ای درست و صحیح ایجاد کنید. این بازی از جمله بهترین بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است.



پیشنهاد مطالعه: پادکست نیز از دیگر روش‌های یادگیری آموزش زبان است که به شما امکان می‌دهد همراه با انجام فعالیت‌های دیگر، به یادگیری زبان نیز استفاده کرده و در نتیجه زمان خود را بهینه‌تر صرف کنید. برای آشنایی با روش‌ها و گزینه‌های یادگیری زبان انگلیسی با پادکست وارد سایت ما شده و از محتواهای منتشر شده استفاده کنید.



بازی ماهی گیری

بازی آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

علاوه بر کودکان، بزرگسالان هم از بازی کردن و یادگیری استقبال می‌کنند. در ادامه چندین بازی برای تقویت زبان انگلیسی بزرگسالان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بازی اموزش انگلیسی:‌ شکل‌یابی 

یکی از بازی‌هایی که می‌تواند به بهبود حافظه تصویری و دامنه لغات کودکان کمک کند، شکل یابی است. در این بازی، زبان آموزان، کلماتی که از نظر ساختار و شکل، مانند هم هستند را بیان می‌کنند.

  • مناظره

آموزش زبان انگلیسی با بازی برای بزرگسالان با وش مناظره به این شکل است که جملات و عباراتی بین زبان آموزان پخش شده و سپس هریک در مورد نظر و توافق یا عدم توافق خود با جمله موجود بر روی کاغذ نظر می‌دهند. در این بازی، زبان آموزان می‌توانند نظرات خود را توضیح دهند و سعی بر قانع کردن زبان آموزان دیگر داشته باشند. هیجان بالای این بازی باعث می‌شود تا به مرور، صحبت کردن انگلیسی زبان آموزان به صورت فی البداهه، رشد چشم‌گیری داشته باشد.

  • بازی برای آموزش زبان: اسم فامیل انگلیسی

یکی از بازی‌های قدیمی که نقش بسیار سرگرم کننده در اوقات فراغت ما دارد، اسم فامیل است. این بازی سرگرم کننده، برای تقویت حافظه مناسب بوده و جنبه آموزشی نیز دارد. حال شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی در نحوه اجرا بازی، این بازی را آموزنده‌تر و مفیدتر کنید.

در این بازی شما می‌توانید حرفی از انگلیسی را انتخاب کرده و از کودک خود بخواهید با این حرف، نام حیوان، میوه، شهر، غذا و… را انتخاب کند. این بازی علاوه بر کودکان، برای تقویت زبان انگلیسی بزرگسالان نیز مفید بوده و نقش آموزنده و سرگرم کننده‌ای دارد.

اسم فامیل انگلیسی

  • حدس بزنید کی؟

یکی از بازی‌هایی که در بین کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد، بازی guess who است. در این نوع بازی، کارت‌هایی بین شرکت کنندگان پخش می‌شود که بر روی آن‌ها شغل و شخصیتی از افراد نوشته شده است. شرکت کنندگان با پرسیدن سوالاتی از یکدیگر، سعی می‌کنند کلمه موجود بر روی کارت را حدس بزنند. این بازی زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان مناسب بوده و می‌تواند مهارت حرف زدن و گوش دادن آن‌ها را تقویت کند.

  • بازی برای یادگیری زبان: حقیقت و دروغ

یکی از بازی‌های جذابی که اخیرا طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده، بازی حقیقت و دروغ است. در این بازی یکی از شرکت کنندگان در مورد خود دو حقیقت و یک دروغ می‌گوید و دیگر شرکت کنندگان تلاش می‌کنند با توجه به سوالاتی که از شخص موردنظر می‌پرسند دروغ را تشخیص دهند.

بازی آنلاین برای تقویت زبان انگلیسی

عصر حاضر را عصر دیجیتال و تکنولوژی می‌دانند، به همین دلیل شاید برای شما جای تعجب نباشد که یکی از شیوه‌های آموزشی زبان انگلیسی، بازی‌های آنلاین باشد. با جستجویی ساده در اینترنت بازی‌های مختلف با گرافیکی جذاب می‌بینید که می‌تواند به یادگیری مهارت انگلیسی شما کمک کند. در این روش شما انتخاب بسیاری دارید و می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه خود بازی‌ها موردنظرتان را انتخاب کنید.

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

انتخاب بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان به سن، علایق و سطح زبان آنها بستگی دارد. با این حال، در اینجا چند نمونه از بازی های جذاب و آموزنده که می توانند به کودکان در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند، آورده شده است:

۱. بازی های حافظه:

  • Simon Says: این بازی کلاسیک یک راه عالی برای آموزش دستورالعمل ها و واژگان به زبان انگلیسی به کودکان است.
  • Memory Match: این بازی با کارت های تصویری، به کودکان کمک می کند تا کلمات جدید را به زبان انگلیسی یاد بگیرند و حافظه خود را تقویت کنند.
  • Bingo: بینگو یک بازی سرگرم کننده و جذاب است که می تواند برای آموزش طیف گسترده ای از واژگان به زبان انگلیسی به کودکان استفاده شود.

۲. بازی های نقش آفرینی:

  • Pretend Play: وانموده بازی به کودکان کمک می کند تا از تخیل خود استفاده کنند و در حین صحبت کردن به زبان انگلیسی، نقش های مختلفی را امتحان کنند.
  • Dress-Up: لباس پوشیدن با لباس های مربوط به فرهنگ های مختلف، می تواند به کودکان در یادگیری کلمات و عبارات جدید به زبان انگلیسی مرتبط با آن فرهنگ ها کمک کند.
  • Puppets: استفاده از عروسک ها می تواند به کودکان در یادگیری مکالمه و بیان احساسات به زبان انگلیسی کمک کند.

۳. بازی های حرکتی:

  • Simon Says: همانطور که قبلاً ذکر شد، Simon Says یک بازی عالی برای آموزش دستورالعمل ها و واژگان به زبان انگلیسی به کودکان است.
  • Head Shoulders Knees and Toes: این آهنگ و حرکات ساده، می تواند به کودکان در یادگیری نام قسمت های مختلف بدن به زبان انگلیسی کمک کند.
  • Freeze Dance: این بازی سرگرم کننده، به کودکان کمک می کند تا به زبان انگلیسی به دستورات گوش دهند و حرکت کنند.

۴. بازی های کارتی:

  • Go Fish: این بازی کلاسیک یک راه عالی برای آموزش اعداد، رنگ ها و حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان است.
  • Crazy Eights: این بازی ساده به کودکان کمک می کند تا اعداد را به زبان انگلیسی یاد بگیرند.
  • Old Maid: این بازی به کودکان در یادگیری نام افراد و مشاغل به زبان انگلیسی کمک می کند.

۵. بازی های آنلاین:

  • British Council LearnEnglish Kids: این وب سایت طیف گسترده ای از بازی های آنلاین رایگان را برای کودکان در سطوح مختلف زبان انگلیسی ارائه می دهد. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
  • Fun English Games for Kids: این وب سایت مجموعه ای از بازی های آنلاین سرگرم کننده را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ارائه می دهد. [[نشانی وب نامعتبر برداشته شد]]
  • ESL Games: این وب سایت طیف گسترده ای از بازی های آنلاین تعاملی را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد. [[نشانی وب نامعتبر برداشته شد]]

علاوه بر این بازی ها، فعالیت های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به کودکان در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند، مانند:

  • خواندن کتاب های مصور به زبان انگلیسی
  • تماشای فیلم ها و کارتون های انگلیسی زبان
  • گوش دادن به آهنگ ها و داستان های انگلیسی زبان
  • صحبت کردن با افراد انگلیسی زبان

مهم ترین نکته این است که یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان سرگرم کننده و جذاب نگه دارید. با استفاده از بازی ها و فعالیت های مختلف، می توانید به آنها کمک کنید تا زبان انگلیسی را به طور طبیعی و بدون احساس خستگی یاد بگیرند.

سخن پایانی 

در این مقاله از مجموعه عالم زاده، تلاش کردیم تا ۱۵ بازی بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگ‌سالان را معرفی کنیم. حال شما می‌توانید با توجه به سن و شخصیت زبان آموزان خود یکی از بازی‌ها را انتخاب کرده و در کلاس یا منزل خود اجرا کنید. این روش به یادگیری بهتر و عمیق‌تر زبان آموزان کمک کرده و باعث می‌شود زبان انگلیسی را با علاقه یاد بگیرند. اگر شما هم جز علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی هستید، اما روش درست و مناسبی برای آن نمی‌شناسید، می‌توانید سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه کنید. همچنین برای کسی اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌ها و روش‌های آموزشی می‌توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *