تصویر شاخص
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

در عصر حاضر دانستن زبان انگلیسی بیش از پیش اهمیت خود را نشان داده است و تمامی افراد به دنبال راهی برای یادگیری و تقویت آن هستند. همانطورکه می‌دانید شیوه یادگیری دروس تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد، برای مثال یادگیری ریاضی و دروس محاسباتی به تمرین و حل مسئله احتیاج دارد. این در حالی است که یادگیری دروس حفظی به صرف زمان بیشتر و مطالعه عمیق‌تر نیاز دارد. زبان انگلیسی متفاوت‌تر از این موضوعات بوده، زیرا چهار مهارت اصلی: رایتینگ، اسپیکینگ، لیسینینگ و ریدینگ دارد که باید آن‌ها را به صورت موازی پیش ببرید. در این مقاله بر روی تقویت مهارت لیسینینگ و یادگیری زبان انگلیسی با پادکست تاکید می‌کنیم.

اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقمندید با شیوه‌های جدید یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش زبان با پادکست

پادکست‌ها همانند دیگر محتواهای آموزشی همانند کتاب‌ها، فلش کارت‌ها، فیلم‌های آموزشی و غیره به عنوان یکی از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی شناخته می‌شوند. پادکست‌ها در ابتدا با شعار “گوش بده یاد بگیر” وارد بازار شدند و با توجه به ویژگی‌های بسیاری که داشتند، توانستند در کمترین زمان ممکن به شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین محتوای آموزشی تبدیل شوند.

بیشترین مشکل زبان آموزان امروز آشنا نبودن گوش آن‌ها با تلفظ‌ها و اصوات زبان انگلیسی است. به همین دلیل پادکست‌ها می‌توانند بهترین کمک را به آن‌ها بکنند تا زبان انگلیسی را به صورت شنیداری فرا گیرند. پادکست‌ها دارای انواع مختلفی بوده و موضوعات متنوعی دارند، همچنین از نظر سطح نیز طبقه بندی شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید به راحتی محتوای آموزشی خود را پیدا کرده و آموزش را آغاز کنید.

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست دارای مزایای بسیاری است که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دسترسی آسان و راحت

استفاده از پادکست مانند دوره‌های آموزش زبان انگلیسی در همه زمان‌ها و مکان‌ها امکان پذیر است. شما هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از محتوای آموزشی پادکست‌ها ندارید و می‌توانید از این طریق تایم‌های مرده خود را زنده کنید.

تقویت مهارت شنیداری

همانطورکه گفتیم زبان انگلیسی از چهار مهارت اصلی تشکیل شده است. شما با گوش دادن به پادکست می‌توانید یکی از مهارت‌های خود یعنی لیسینینگ را بهبود دهید. حتی شما می‌توانید با توجه به هدفتان پادکست‌هایی که دارای مکالمات روزانه و عامیانه هستند را دانلود کرده و گوش خود را به این مکالمات و صحبت‌ها نیز عادت دهید.

بهبود دامنه لغات

معمولا در یادگیری زبان انگلیسی با پادکست متوجه خواهید شد که در هر پادکست درباره موضوع مشخص و خاصی صحبت می‌شود. شما می‌توانید از این طریق لغت‌های مربوط به موضوعات مختلف را یاد بگیرید و در هنگام صحبت یا نوشتن از آن‌ها استفاده کنید.

بهبود لهجه و تلفظ

به احتمال زیاد شما هم متوجه تفاوت لهجه بریتیش و آمریکن شده‌اید. توصیه می‌شود پیش از یادگیری زبان انگلیسی لهجه دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس پادکست مربوطه را تهیه کنید. از این طریق شما می‌توانید به مرور زمان لهجه خود را در زبان انگلیسی بهتر کرده و همانند افراد انگلیسی زبان صحبت کنید.

پادکست انگلیسی با متن رایگان

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پادکست، رایگان بودن آن است. پادکست‌ها معمولا بدون هزینه وجود دارند و شما می‌توانید به راحتی آن را دانلود کرده و یادگیری را آغاز کنید.

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی

همانطورکه گفته شد منابع مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی با پادکست وجود دارد. اما در این میان شما باید به سطح و هدف خود توجه کرده و سپس اقدام به تهیه پادکست کنید. در ادامه چند مورد از بهترین پادکست‌های موجود را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی

 

پادکست آموزش انگلیسی با لهجه آمریکایی مبتدی

شاید افرادی که در مراحل ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی هستند فکر کنند که پادکست مختص افرادی است که سطح بالایی دارند. در حقیقت این فکر اشتباه است؛ برای افراد مبتدی نیز پادکست‌های ویژه‌ای وجود دارد که می‌توان به چند مورد آن‌‌ها اشاره کرد:

  • پادکست‌های Dramas from BBC Learning English: یکی از محبوب‌ترین پادکست‌های زبان انگلیسی است که محتوای داستان گویی دارد. این محتوا برای افراد مبتدی تا پیشرفته آماده شده است، شما می‌توانید از سطح مبتدی آن استفاده کنید.
  • پادکست‌های elllo: این یکی دیگر از پادکست‌هایی است که لهجه‌های متنوعی را پوشش می‌دهد و از این رو به عنوان یکی از بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی شناخته می‌شود. این پادکست دارای سطح مبتدی بوده و افراد در مراحل ابتدایی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • پادکست‌های Breaking News English: اگر عاشق دنیای اخبار هستید بهتر است این پادکست را از دست ندهید. پادکست‌های Breaking News English مختص افراد مبتدی تهیه شده زیرا در آن اخبار با سرعت بسیار آهسته گفته می‌شود و مبتدیان می‌توانند علاوه بر مهارت شنیداری خود، دامنه لغتشان را نیز افزایش دهند.

پادکست انگلیسی با متن آمریکن

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید از آن طریق مهارت شنیداری خود را افزایش دهید، خواندن متن پادکست در هنگام شنیدن آن است. این امکان وجود دارد که در هنگام گوش کردن پادکست برخی از لغات و عبارات برای شما ناآشنا باشد، در این زمان استفاده از متن به شما کمک می‌کند تا این عبارات را یاد بگیرید.

اپلیکیشن پادکست انگلیسی با متن

با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. همانطورکه بهترین اپلیکیشن لغات انگلیسی وجود دارد برای گوش دادن به پادکست نیز اپلیکیشن‌های مفیدی وجود دارد. به کمک این اپلیکیشن‌ها شما می‌توانید در هر لحظه و مکانی به محتواهای آموزشیتان دسترسی داشته باشید. از مهم‌ترین پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپاتیفای: اکثر افراد این اپلیکیشن را به عنوان یک برنامه پخش کننده موسیقی می‌شناشند، در حالیکه این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیاری دارد که می‌توان از آن‌ها به گوش دادن به پادکست زبان انگلیسی نیز اشاره کرد.
  • کست باکس: معروف‌ترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی با پادکست بی‌شک کست باکس است. در این برنامه انواع پادکست‌ها مطابق با هر سطح و لهجه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • پادکست ادیکت: از دیگر اپلیکیشن‌های معروف در بخش پادکست می‌توان به این برنامه اشاره کرد. در این برنامه انواع پادکست‌های انگلیسی و سایر زبان‌ها وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را دانلود کرده و گوش دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت عالم زاده به معرفی یکی از شیوه‌های نوین آموزشی یعنی یادگیری زبان انگلیسی با پادکست پرداختیم. همچنین بهترین پادکست‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز معرفی شد که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کرده و مهارت شنیداری زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تقویت سایر مهارت‌های زبان انگلیسی می‌توانید مقالات موجود در سایت را مطالعه کنید.

اطلاعات مفیدی درباره انواع دوره‌ها مانند دوره ept، دوره آیلتس و غیره وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. برای آشنایی با نحوه سفارش و خرید محتواهای آموزشی می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ما در تماس باشید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *