تصویر شاخص
۷ فروردین ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

۶ سایت رایگان آموزش زبان انگلیسی

در دنیای تکنولوژی امروز، افراد در تلاش هستند تا از فضای اینترنت بیشترین بهره را برده و هزینه‌های خود را تا جای ممکن کاهش دهند. چه دانشجویی هستید که برای تحصیل در خارج از کشور نیاز به دانش زبان انگلیسی داشته و یا فردی که برای علاقه خود به سمت این زبان جدید می‌رود، استفاده از سایت های آموزش زبان انگلیسی می‌تواند یک راهکار موثر و کم هزینه باشد. در ادامه این مقاله قرار است با بهترین سایت‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی آشنا شویم.

 

بهترین ابزارهای آموزش زبان انگلیسی رایگان 

یادگیری هر نوع مهارتی نیازمند صرف زمان و هزینه است. در این بین افرادی وجود دارند که با تلاش بیشتر سعی دارند تا با کمترین هزینه ممکن آن مهارت را بیاموزند. مهارت زبان انگلیسی نیز به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد همیشه مورد توجه افراد بوده و از این رو مسیرهای مختلفی برای یادگیری آن خلق شده است.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های یادگیری زبان، استفاده از منابع یادگیری خودخوان و رایگان است. پلتفرم‌های متنوعی برای عرضه این اطلاعات خلق شده و با توجه به نیاز خود و شرایطی که دارید، می‌توانید هرکدام را که دوست داشته باشید، انتخاب کنید. این ابزارها عبارتند از:

  • سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی
  • پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی
  • پیج‌های آموزشی اینستاگرام
  • فایل‌های PDF رایگان از منابع چاپی
  • کمک گرفتن از دوستان و یا جزوه‌های آن‌ها
  • ویدئوهای آموزشی یوتیوب

وجود این روش‌های متنوع باعث شده است که حتی یادگیری زبان برای برای افراد مسن نیز آسان شود. باید گفت که بهترین منبع برای یادگیری رایگان، سایت های آموزش زبان انگلیسی هستند. این وبسایت‌ها تعامل بیشتری با مخاطب داشته و از روش‌های مختلفی مانند ویدئو، صوت، اینفوگرافیک، فایل متنی و… برای آموزش استفاده می‌کنند.

 

سایت های اموزش رایگان زبان انگلیسی

 

روش استفاده بهینه از سایت های آموزش زبان انگلیسی 

باید دقت داشته باشید که صرف حضور در سایت های آموزش زبان انگلیسی دلیلی بر یادگیری بهینه نیست و باید از شیوه صحیح مطالعه و استفاده از این وبسایت‌ها اطلاع داشته باشید. باید طوری برنامه‌ریزی کنید که به صورت مستمر و ثابت یادگیری خود را دنبال کرده و در میان این مسیر وقفه‌ای ایجاد نکنید. بهتر است با فواصل منظم از خود آزمون گرفته تا متوجه میزان پیشرفت خود بشوید.

فراموش نکنید که با استفاده از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان، بدون پرداخت مبلغی می‌توانید این مهارت مهم را کسب کرده و از طرفی در هر زمان که بخواهید به آن دسترسی خواهید داشت. این مزایا نباید باعث شوند که یادگیری مداوم خود را قطع کنید و فرصت‌های خود را از دست بدهید.

 

معرفی سایت های آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان 

استفاده از سایت های آموزش زبان انگلیسی از آن جهت که ابزاری رایگان هستند، اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید در هر ساعت و هر مکانی، فقط با اتصال به اینترنت از محتوای این سایت‌ها استفاده کنید. در ادامه لیستی از بهترین سایت‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان وجود دارد را مشاهده می‌کنید.

 

TED

TED Talks وب‌سایتی حاوی ویدیوهای انگیزشی در موضوعات مختلف است. اساسا سخنرانی‌های TED در سراسر دنیا پیرامون موضوعات مختلف از مهاجرت گرفته تا تجربه‌های جدید در کار، جنسیت زدگی و موارد دیگر است. افراد با تجربه‌های مختلف در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از مسیری که طی کرده‌، صحبت می‌کنند.

این وب‌سایت، اپلیکیشنی هم دارد که دسترسی شما را به آن ساده‌تر می‌کند. همه ویدیوها دسته بندی و زیرنویس دارند. نکته جالب اینکه زیرنویس فارسی هم برای بسیاری از ویدیوها موجود است اما اگر برای یادگیری زبان به سراغ آن می‌روید بهتر است از زیرنویس فارسی استفاده نکنید.

 

‌‌BBC Learning English

مجموعه BBC Learning English‌ یک مجموعه کاملا رایگان و کاربردی برای یادگیری زبان است. فرقی هم ندارد که چه سطح زبانی داشته باشید، بی بی سی برای همه افراد در تمام سطوح محتوا دارد. یکی از بخش‌های جالب این وب‌سایت، پادکست‌های داستانی آن است. در این پادکست‌ها که براساس سطح زبان دسته بندی شده‌اند؛ در هر قسمت درباره یک داستان صحبت می‌شود. لغات مهم، اصطلاحات و ترکیب‌های متنوع را نیز در حین آن توضیح می‌دهند.

 

Duolingo

وب‌سایت دولینگو که نرم افزار آن هم بسیار کاربردی است، یک مجموعه یادگیری زبان است. این اپلیکیشن به خصوص برای آمادگی آزمون زبان mhle یا آیلتس و تافل مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته دولینگو هم آزمون‌های بین المللی را برگزار می‌کند که در بسیاری از کشورها، نتیجه آن مورد قبول است. این نرم افزار آموزش زبان‌های غیر از انگلیسی را هم دارد، تنها باید قبل از شروع دوره یادگیری، تعیین سطح کنید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون دولینگو محتوایی در این رابطه ایجاد کرده ایم که م یتوانید مطالعه کنید.

 

یوتیوب انگلیسی

 

YouTube

یوتیوب یا دانشگاه اینترنتی، یکی از بزرگترین منابع یادگیری در همه موضوعات محسوب می‌شود. برای استفاده از آن هم نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. تنها کافی است یک گوشی موبایل و اتصال به اینترنت داشته باشید. می‌توانید وارد دنیای بدون مرز یوتیوب شده و در هر زمینه‌ای خود را آپدیت کنید. هر سوالی که دارید را می‌توانید از یوتیوب بپرسید و به جرات می‌توان گفت از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی و هر مهارت دیگری محسوب می‌شود.

 

British Council Learn English

وب‌سایت بریتیش کانسیل دارای بخش‌های مختلفی برای آموزش به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دارد. این محتواهای آموزشی به صورت بازی، ویدیو و پادکست ارائه می‌شوند. علاوه بر این اگر دوست داشته باشید با لهجه بریتیش آشنا شوید، این وب‌سایت بسیار کاربردی است. در خلال آموزش، تمرین‌هایی هم برای یادگیری زبان و تثبیت آن در ذهن شما طراحی شده است.

 

Real Life English

این وب‌سایت از گفتگوها و مکالمات روزمره برای آشنایی هرچه بیشتر شما با زبان انگلیسی استفاده می‌کند. هفته‌ای یک بار پادکست این وب‌سایت منتشر می‌شود که در مورد موضوعات مختلف صحبت شده و شما را برای آزمون utept آماده می‌کند. علاوه بر این می‌توانید با افراد مختلف از سراسر دنیا مکالمه کرده و توانایی‌های خود را افزایش دهید.

 

یادگیری زبان به شیوه ای جدید 

هیچ وقت تا کنون دسترسی به منابع آموزشی مختلف آسان نبوده و افراد امروزه می‌توانند به راحتی با استفاده از سایت های آموزش زبان انگلیسی در این مهارت پیشرفت کنند. در صورتی که مایل به یادگیری اصولی زبان انگلیسی باشید، می‌توانید به سایت آقای عالم زاده به آدرسalemzadeh.net مراجعه کرده و با توجه به شرایط خود و دلیلی که نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید، اقدام به استفاده از مطالب کنید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *