تصویر شاخص
۱ مرداد ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین متد یادگیری زبان انگلیسی برای رسیدن به بهترین نتیجه

یادگیری زبان به یکی از الزامات زندگی اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است؛ به همین دلیل، تمامی افرادی که به دنبال گسترش ارتباطات خود هستند، به دنبال یادگیری زبان‌های جدی خصوصا انگلیسی هستند. متدهای یادگیری مختلفی هستند که به شما کمک می‌کنند روند یادگیری را با سرعت بیشتری پیش ببرید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین متد یادگیری زبان انگلیسی آشنا کنیم تا بتوانید هر چه سریع‌تر به اهدافی که در نظر دارید، برسید.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب موفقیت در آزمون‌های مختلف، شرکت در دوره‌های آموزشی مربوط به همان آزمون است. به همین دلیل پکیج ept استاد عالم زاده بهترین انتخاب برای کسانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های ما، می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۰۹۳۳۳۴۸۵۷۱۳ تماس بگیرید.

بهترین متد یادگیری زبان انگلیسی

متد یادگیری زبان

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، روش‌های متفاتی برای یادگیری زبان وجود دارند؛ به همین دلیل ما جستجو در میان آن‌ها برخی از جدیدترین متد یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کرده‌ایم که عبارتند از:

۱. روش مستقیم

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، روش مستقیم است. در این متد، زبان آموزان در محیط آموزش طبیعی قرار گرفته و برای ارتباط با یکدیگر باید با زبان انگلیسی صحبت کنند. در این روش هیچ شخصی اجازه استفاده از زبان دیگری را ندارد؛ حتی برای یادگیری گرامر از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. در نگاه اول شاید این متد بسیار سخت باشد، اما قدرت تاثیر آن به قدری است که به عنوان سریع‌ترین و موثرترین راه برای یادگیری زبان شناخته می‌شود.

این روش خود به دو زیر شاخه تقسیم می‌شود: کالان و برلیتز. در روش کالان، زبان آموزان کلمات و عبارات آموزشی را بعد از استاد خود تکرار می‌کنند تا تلفظشان نیز تقویت شود. در روش برلیتز از زبان انگلیسی باید مانند زبان مادرزادی خود به صورت روزانه در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید تا به مرور این زبان برای شما شناخته‌تر شود.



پیشنهاد مطالعه: ریدینگ یکی از بخش‌های بسیار مهم در آموزش هر زبانی است. اگر شما به طور بخصوص در این زمینه ضعف داشته و به دنبال راهی برای ارتقای سطح خود هستید، می‌توانید از محتوای مقاله تقویت ریدینگ در وبلاگ عالم زاده استفاده کنید.



۲. روش صورتی 

از بهترین متد یادگیری زبان، می‌توان به روش صورتی اشاره کرد. در این روش که مشابه با روش مستقیم است، زبان آموزان بیشتر بر روی یادگیری قواعد تکیه می‌کنند. این متد همانطورکه از نام آن مشخص است، بسیار ملایم با زبان آموزان برخورد کرده و در مقابل اشتباهات آن‌ها هیچ برخورد جدی و منفی صورت نمی‌گیرد. در این روش برخلاف روش مستقیم که بیشتر بر روی یادگیری واژگان تمرکز داشت، بر روی تمرین و تکرار گرامر زبان صرف می‌شود. 

در این روش، زبان آموزان اجازه استفاده از زبان دیگری را ندارند و باید تمام امورات خود را به انگلیسی انجام دهند. این روش مشابه متد مستقیم باعث ارتقا سریع‌تر سطح دانش زبان شما شده و نتیجه خوبی را در پیش دارد. به خاطر دلایل توضیح داده شده، این روش یکی از بهترین متدهای یادگیری شناخته شده است.

روش صورتی 

۳. روش ترجمه

همانطور که از نام این روش نیز مشخص است، در این روند شما باید گرامر‌ها و هر متن و عبارتی که با آن روبرو می‌شوید را ترجمه کنید. این متد، از دیرباز به عنوان روش یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌آمد، از این رو به عنوان روش کلاسیک نیز شناخته می‌شود. شاید در نظر شما این روش بی نتیجه و بدون کاربرد به نظر برسد، اما جالب است بدانید به دلیل ترجمه و قابل فهم کردن مطالب زبان انگلیسی با زبان فارسی، مطالب زودتر در ذهنتان جا باز می‌کنند. 

از نظر محققان و زبان شناسان، با اینکه این زبان یکی از متدهای جدید به حساب نمی‌آید، اما می‌توان آن را یکی از بهترین متد یادگیری زبان به حساب آورد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این روش و دیدن نتیجه آن چندبار این متد را در خانه اجرا کنید.



پیشنهاد: آزمون utept یکی از دیگر آزمون‌های محبوب در دال کشور است که توسط دانشجویان زیادی مورد اسقبال قرار می‌گیرد. اگر شما هم قصد شرکت در این آزمون را دارید، دوره‌های استاد عالم زاده می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشند.



۴. روش سکوت

یکی از روش‌هایی که به عنوان جدیدترین متد یادگیری زبان انگلیسی شناخته می‌شود، روش سکوت است. در این متد استاد و آموزگار مطالب را به صورت کوتاه به زبان آموزان آموزش داده و سپس سکوت می‌کنند تا زبان آموزان برای درک بیشتر به بحث و گفتگو بپردازند.

به عبارتی در این روش، زبان آموز به چالش کشیده شده و ذهنش بیشتر با مطالب انگلیسی درگیر می‌شود. در روش سکوت، زبان آموز در مسائلی که مشکل دارد، حس نیاز کرده و به دنبال جواب و راه حل آن می‌گردد؛ این ویژگی باعث می‌شود تا یادگیری زبان انگلیسی جذاب‌تر شده و مطالب آموزشی بیشتر در ذهن بماند. 

استاد و مربی آموزشی باید در هنگام استفاده از این متد به گفتگو و بحث‌های زبان آموزان توجه کند تا در صورت بروز اشتباه آن‌ها را تصحیح کند. این روش حس کنجکاوی زبان آموزان را برانگیخته و علاقه به یادگیری را افزایش می‌دهد.

۵. روش پیشگویی

از جمله روش‌هایی که امروزه در بیشتر کلاس‌های زبان انگلیسی از آن استفاده می‌شود، روش پیشگویی است. در این متد، استاد با توجه به سطح هریک از دانش آموزان، تمرین‌هایی را برای آن‌ها مشخص می‌کند. در این مرحله دانش آموزان آزاد هستند که به انجام تکالیف خود بپردازند یا خیر. 

این روش تا حد بسیار زیادی بر روی اعتماد به نفس زبان آموزان تاثیر مثبت می‌گذارد و باعث می‌شود هرچه بیشتر و بهتر به مهارت‌ها و دانش‌های خود اعتماد کنند. در روش پیشگویی نیاز است که استاد شناخت خوبی از شاگردان خود داشته باشد و روش‌ها و تکالیف مناسب را برای آن‌ها در نظر بگیرد.



پیشنهاد مطالعه: خانواده از اولین مباحثی است که معمولا در گفتگوهایمان از آن‌ها صحبت می‌کنیم. به همین دلیل، آشنایی شما با نسبت‌های خانوادگی، کمک می‌کند تا مکالمه درست‌تری داشته باشید. اگر می‌خواهید با این نسبت‌ها به درستی آشنا شوید، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ عالم زاده، مقاله نسبت های فامیلی به انگلیسی را مطالعه کنید.



روش پیشگویی

۶. استفاده از تلفن هوشمند

برخلاف گذشته که استادها تلفن همراه را عامل حواس پرتی دانش آموزان می‌دانستند، امروزه گوشی‌های تلفن همراه می‌توانند کمک رسان باشند. با توجه به برنامه‌هایی که برای نصب و استفاده در تلفن همراه به وجود آمده است، حال تلفن‌های همراه وسیله‌ای برای یادگیری به شمار می‌آیند.

استادان می‌توانند با مشخص کردن اپلیکیشن‌های کاربردی، از زبان آموزان بخواهند تا برای درک بیشتر مباحث آموزشی از آن‌ها استفاده کنند. این امر باعث می‌شود عامل حواس پرتی به یک منبع آموزشی تبدیل شود؛ به عبارتی آموزگاران، نقش مثبت، به یک عامل همیشه مزاحم می‌بخشند. این متد یادگیری زبان یکی از جدیدترین متدهای یادگیری برای زبان انگلیسی شناخته می‌شود.

۷. روش آموزش لغات

بهترین متد یادگیری زبان انگلیسی، حفظ کردن و به کار بردن لغت‌های جدید بر اساس نیاز افراد است. در این روش استاد محتوای آموزشی مشخصی داشته و لغت‌هایی مناسب تدریس می‌کند. برای درک بهتر و بیشتر زبان آموزان معادل کلمات تدریس شده را به زبان مادری آن‌ها نیز بیان می‌کند، سپس تکلیفی مرتبط برای زبان آموزان مشخص می‌کند. در این روش زبان آموزان برای انجام تکلیف و تمرین مذکور از لغت‌های تدریس شده استفاده می‌کنند. به عبارتی یادگیری با تمرین و تکرار انجام می‌گیرد و دیگر خبری از حفظ کردن لغت‌های طولانی وجود ندارد. 

این متد یادگیری زبان جز بهترین روش‌ها شناخته شده و در بین زبان آموزان و استادان بسیار محبوب و مورد قبول است.



پیشنهاد: اگر در رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی فعالیت دارید، مطمئنا با آزمون Mhle نیز آشنایی دارید، این ازمون یکی از پایه‌های اصلی برای شرکت در آزمون دکتری در این رشته‌هاست. برای موفقیت در آزمون زبان وزارت بهداشت می‌توانید از دوره‌های آکادمی عالم زاده استفاده کنید.



۸. رویکرد تکلیف محور 

در زمان‌‌های گذشته، اساتید یک طرح درس مشخص برای تدریس در کلاس‌های خود داشتند و آن چیزی را که فکر می‌کردند برای دانش آموزان بهتر است تدریس می‌کردند. امروزه افراد به دنبال رسیدن به خواسته‌ها و نیازهای خود هستند و دیگر زمان استفاده از یک برنامه یکسان برای عده زیادی از بین رفته است. در روش تکلیف محور، اساتید تمرینات و تکالیفی را برای زبان آموزان مشخص می‌کنند و زبان آموزان با توجه به نیازهای خود و سطح و موضوعاتی که می‌خواهند یاد بگیرند به تکالیف پاسخ می‌دهند.

در این روش هم استاد و هم زبان آموز از یادگیری زبان انگلیسی لذت برده و حتی مسیر آموزشی نیز برای آن‌ها جذاب و به یادماندنی می‌شود. برای اجرای صحیح این روش بهتر است به عنوان استاد از خود بپرسید هدف زبان آموزان از یادگیری این زبان جدید چیست؟ یا به عنوان زبان آموز از خود بپرسید به چه دلیل یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده‌اید؟ با پاسخ به این سوالات مسیری که نیاز است در پیش داشته باشید مشخص می‌شود.

رویکرد تکلیف محور بهترین متد یادگیری زبان

۹. رویکرد پروژه محور 

در این روش آموزشی که مکمل روش تکلیف محور شناخته می‌شود، اساتید با توجه به هدف و نیاز زبان آموزان به آن‌ها پروژه‌هایی می‌سپارند. به عنوان مثال اگر هدف زبان آموز از یادگیری زبان انگلیسی مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان است، استاد باید به او تکالیف و پروژه‌هایی مرتبط با این موضوع ارائه دهد. یا اگر هدف یکی از زبان آموزان از یادگیری زبان بین المللی پیشرفت در دنیای کسب و کار بین المللی خودش است، استاد بایستی پروژه‌هایی در راستای پیشرفت و بهبود مهارت‌های مرتبط برای او در نظر بگیرد. به کمک این روش که به عنوان بهترین متد یادگیری زبان مشخص شده زبان آموز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود می‌رسد و آموزش ثمربخش می‌شود.



پیشنهاد مطالعه: یادگیری زبان تافل مزایای بی‌شماری در اختیار شما می‌گذارد که برای آشنایی با مهم‌ترین آن‌ها می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: کاربرد مدرک تافل .



سخن پایانی

در این مقاله بهترین متد یادگیری زبان، معرفی و نحوه انجام هر یک از روش‌ها نیز توضیح داده شد. شما می‌توانید از متدهای ارائه شده یکی از مواردی که موردپسند شما است را انتخاب کرده و از آن طریق به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. به کمک روش‌های توضیح داده شده شما قادر خواهید بود در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود برسید و دیگر خبری از روند فرسایشی و طاقت فرسای آموزشی وجود ندارد.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ  داده باشند؛ چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *