تصویر شاخص
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

مزایای داشتن مدرک تافل+با مدرک تافل چیکار میشه کرد؟

مزایای داشتن مدرک تافل چیست؟ با مدرک تافل چیکار میشه کرد؟ پس از اخذ این مدرک، شاید مهم‌ترین سوالی که با آن مواجه شوید این باشد که کاربرد مدرک تافل چیست و هزینه و وقت گذاشه شده در این زمینه چه مزایایی برای شما در پی خواهد داشت؟

در این مقاله می‌خواهیم شما را با مزایا و فواید این مدرک زبان انگلیسی آشنا کرده و در نهایت اگر به درستی نمی‌دانید که مسیر یادگیری را باید از کجا و کدام موسسه شروع کیند، ما اینجا هستیم تا به تمامی سوالات موجود پاسخ داده و شما را برای پیدا کردن معتبرترین موسسه زبان راهنمایی کنیم.

اگر به دنبال یک آموزشگاه معتبر برای دوره زبان تافل هستید، دوره‌های استاد عالم زاده می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای دریافت این دوره شما می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۲۲۵۷۲۸۵۲-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

مزایای داشتن مدرک تافل

مدارک زبان انگلیسی مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که افراد برای تعیین سطح زبان انگلیسی خود در آن‌ها شرکت می‌کنند؛ با این حال برخی از این مدارک به راحتی در ایران قابل دریافت نیستند. به عنوان مثال، اگر به دنبال دریافت مدرک CELTA هستید، باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنید. 

اولین و معروف‌ترین مدرک زبان انگلیسی، تافل است. این آزمون در کشورهای آمریکا و کانادا بیش از دیگر نقاط دنیا اعتبار دارد. بنابراین اگر بتوانید نمره خوبی در آن کسب کنید، می‌توانید مهاجرت تحصیلی آسان‌تری داشته باشید. آزمون بعدی آیلتس است که به سه شکل مختلف آیلتس آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار می‌شود. 

داشتن مدرک زبان تافل مانند هر مدرک معتبر دیگری، مزایای زیادی دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را با کاربرد مدرک تافل آشنا کنیم:

  • اولین مزیت این آزمون، این است که می‌توانید برای تدریس زبان در دانشگاه با مدرک تافل اقدام کنید. در نتیجه هم شغل مناسبی داشته و هم می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید.
  • دیگر مزایای داشتن مدرک تافل، فراهم آوردن امکان تحصیل و کار در کشورهای دیگر است. در نتیجه داشتن این مدرک،‌ دری به دنیای خارج باز شده که می‌توانید با توجه به استعداد خود در آن شکوفا شوید.
  • این آزمون به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود؛ به این معنا که شما ۴ مهارت مهم را به صورت جداگانه، آزمون می‌دهید. در نتیجه، سنجش کاملی از وضعیت زبان شما به دست خواهد آمد.
  • مدرک آزمون تافل، استاندارد و معتبر است که سطح واقعی زبان انگلیسی شما را نشان می‌دهد. فرقی ندارد که قرار باشد به کدام نقطه دنیا بروید، اگر مدرک تافل را به همراه داشته باشید، یک امتیاز مثبت بسیار بزرگ برای شما خواهد بود. البته نکته‌ای که در مورد مدرک تافل وجود دارد، مدت اعتبار آن است. اگر از زمان مدرک شما گذشته باشد، حتما باید برای دریافت مجدد اقدام کنید.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال راهی برای تقویت زبان انگلیسی خود هستید، کانال‌های یوتیوب می‌توانند کمک بزرگی برای شما باشند. برای آشنایی با بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از محتوای وبلاگ ما استفاده کنید.



تدریس زبان انگلیسی از مزایای مدرک تافل

همانطور که گفتیم یکی از مزایای داشتن مدرک تافل، البته با نمره خوب، فرصت‌های شغلی زیادی است که پیش روی شما قرار می‌گیرد. یکی از اولین کارها این است که در یک آموزشگاه زبان، کار تدریس را آغاز کنید.

البته شما با داشتن این مدرک، نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز می‌توانید به عنوان مدرس فعالیت داشته باشید. بنابراین با مسلط بودن به یک زبان، نه تنها می‌توانید مهاجرت می‌کنید، بلکه درآمد بالایی نیز خواهید داشت.

علاوه بر این، در داخل کشور نیز امکان تدریس زبان در دانشگاه با مدرک تافل وجود دارد. در نتیجه فرصتی استثنائی برای شغلی با درآمد بالا و جایگاه اجتماعی خوب در اختیار شما قرار می‌گیرد. 



پیشنهاد: یکی از دیگر آزمون‌هایی که در داخل کشور اعتبار بالایی دارد؛ به خصوص برای کسانی که در نهادهای مربوط به وزارت بهداشت فعالیت دارند، آزمون زبان mhle است. اگر شما هم قصد شرکت در این آزمون را دارید، حنما پیشنهاد می‌کنیم از دوره آزمون زبان mhle استاد عالم استفاده کنید تا در نهایت بتوانید در مدت کوتاه‌تر و با هزینه معقول‌تری به نتیجه موردنظر برسید.



مزایای داشتن مدرک تافل و ندریس در دانشگاه

با تمامی توضیحاتی که در قسمت قبلی عنوان کردیم نمی‌توان گفت که شما با هر نمره‌ای که مدرک تافل خود را بگیرید،‌ امکان تدریس در دانشگاه را دارید. به عبارتی دقیق‌تر برای اینکه بتوانید در دانشگاه تدریس کنید، باید علاوه بر داشتن مدرک، سطح سواد خوبی هم داشته باشید.

همچنین داشتن سابقه تدریس در آموزشگاه یا به صورت فریلنسری، در پیدا کردن موقعیت تدریس در دانشگاه موثر است. در نتیجه اگر هدفتان پیدا کردن کار خوب است، باید از ابتدا در مرکز معتبری به دنبال یادگیری زبان انگلیسی باشید.



پیشنهاد مطالعه: اگر سطح پیشرفته‌ای ندارید، تماشای انیمیشن‌های انگلیسی زبان می‌تواند به شما کمک کند تا همراه با لذت، سطح‌تان را ارتقا دهید. پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ سایت عالم زاده مراجعه کرده و مقاله بهترین کارتون انگلیسی برای تقویت زبان را مطالعه کنید تا با بهترین گزینه‌ها برای رسیدن به این هدف آشنا شوید.



سحن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مزایای داشتن مدرک تافل آشنا کرده و به این سوال پاسخ دهیم که با مدرک تافل چیکار میشه کرد؟ امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد.

چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *