تصویر شاخص
۲۷ تیر ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین روش تقویت ریدینگ انگلیسی reading + منابع مختلف

مهارت ریدینگ از جمله چهار مهارت اصلی است که هر زبان آموزی در دوره آموزشی خود با آن سر و کار دارد. شما به کمک این مهارت می‌توانید لغات و اصطلاحات جدید را آموخته و در مکالمات خود استفاده کنید. به عبارتی می‌توان گفت این مهارت می‌تواند بر روی تمامی اطلاعات و مهارت‌های شما تاثیر بگذارد. با تقویت ریدینگ انگلیسی می‌توانید درک مطلب خود را نیز بهبود بخشیده و در نتیجه بیشتر متون انگلیسی را خوانده و متوجه شوید. این مورد باعث می‌شود که شما توانایی نوشتن و حرف زدن‌تان نیز بهتر شود.

اگر شما هم جز افرادی هستید که در مهارت ریدینگ احساس ضعف می‌کنید و می‌خواهید دانش خود در این زمینه را بهبود بخشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره ريدينگ آيلتس عالم زاده با مشاوران آکادمی ما در ارتباط باشید تا به بهترین شکل ممکن به شما مشاوره دهند.

یکی از آزمون‌های بسیار مهم در دانشگاه‌های داخل کشور، آزمون زبان mhle است. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، مي‌توانید از دوره‌های آکادمی عالم زاده استفاده کنید تا بتوانید با اطمینان بیشتری در این آزمون شرکت کنید. برای آگاهی از شرایط این دوره‌ها، می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۰۹۳۳۳۴۸۵۷۱۳ تماس بگیرید.

تقویت ریدینگ آیلتس

کتاب از زمان‌های بسیار دور به عنوان بهترین منبع آموزشی شناخته شده و همواره افراد زیادی یادگیری توسط کتاب را به دیگر منابع و روش‌ها ترجیح می‌دهند. حال سوال این است برای موفقیت در آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس و تافل از چه کتاب‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ در این آزمون‌ها علاوه بر داشتن مهارت ریدینگ و درک مطلب بایستی با راه‌های پاسخ‌دهی به سوالات آشنا باشید. در ادامه چندین مورد از کتاب‌هایی را که می‌توانند در این مسیر همراهیتان کنند معرفی می‌کنیم:

۱. Improve your IELTS

از جمله کتاب‌هایی که در امر بهبود ریدینگ می‌تواند کمک رسان شما باشد، کتاب Improve your IELTS است. این کتاب از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و هدف اصلی آن بهبود تمرکز در هنگام خواندن متون انگلیسی است. برای استفاده از این کتاب، سوالات موجود در آن را یکبار بدون در نظرگیری زمان و بار دیگر در بازه زمانی مشخص آیلتس (۶۰ دقیقه) بزنید. این کتاب پاسخنامه شفافی دارد و شما می‌توانید به صورت خودخوان نیز از آن استفاده کنید.

۲. Collins Reading for IELTS

این کتاب از جمله کتاب‌های مفیدی است که توسط آن می‌توانید گام به گام مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید. کتای ریدینگ کولینز از ۱۱ فصل تشکیل شده و هریک از فصول در مورد موضوع مشخصی صحبت می‌کند. علاوه بر موضوعات متفاوت، در هر فصل روش‌های پاسخ‌دهی به سوالات آزمون نیز آمده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در فصل آخر آزمون جامع شبیه سازی شده است که می‌توانید با توجه به دانش و اطلاعاتی که در فصل‌های قبل به دست آوردید پاسخ دهید.

۳. IELTS Advantage: Reading skills

اگر به دنبال کتابی هستید که مهارت ریدینگ شما را تحت الشعاع قرار دهد کتاب IELTS Advantage: Reading skills مناسب شماست. در این کتاب تکنیک‌هایی همچون تند خوانی، درک مطلب آسان، مطالعه اجمالی و غیره آموزش داده شده است که می‌تواند در آزمون ریدینگ آیلتس بسیار مفید و مناسب باشد. این کتاب را می‌توانید در کلاس یا به صورت خودخوان استفاده کنید، زیرا دارای پاسخنامه‌های کامل و دقیقی است.

۴. Cambridge IELTS series

کتاب‌های جامعی که توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده‌اند، مجموعه کتاب‌های Cambridge IELTS series هستند. در این کتاب‌ها آزمون‌های شبیه سازی شده آزمون اصلی آمده است که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقا سطح خود و آشنایی با سوالات استفاده کنید.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با دیگر رمان‌هایی که در این مسیر به شما کمک می‌کنند و همچنین با نثر روانی که دارند، اوقات خوشی را برای شما می‌سازند، آشنا شوید، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ عالم زاده، مقاله رمان انگلیسی برای تقویت زبان را مطالعه کنید.



بهترین کتاب برای تقویت ریدینگ آیلتس

بهترین فیلم‌ها

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به طور غیرمستقیم باعث ارتقای سطح دانش و مهارت انگلیس شود، تماشای فیلم است. این روش علاوه بر سرگرمی تاثیرات مختلف بسیاری دارد که یکی از آن‌ها تقویت ریدینگ انگلیسی است. در ادامه چندین فیلم که می‌تواند باعث تقویت ریدینگ آیلتس شود را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. فیلم هری پاتر

این فیلم یکی از فیلم‌های محبوب قرن شناخته می‌شود که کودکان و نوجوانان بسیاری را شیفته خود کرده است. این فیلم فوق العاده تاثیر بسیاری بر روی سطح زبان کودکان و نوجوان و به خصوص مهارت ریدینگ آن‌ها می‌گذارد. در این فیلم لغت‌های بسیار کاربردی به کار رفته است که با تماشای فیلم در ذهن افراد حک می‌شود. یادگیری این لغت‌ها باعث می‌شود که مهارت خواندن و نوشتن شما نیز تقویت شود. پس می‌توان گفت فیلم هری پاتر یکی از تقویت کنندگان مهارت ریدینگ است.

هری پاتر

۲. فیلم The Queen

یکی از فیلم‌هایی که در سال ۲۰۰۵ تولید شد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت، فیلم The Queen است. این فیلم با لهجه ترکیش ساخته شده و می‌تواند تا حدودی به بهبود سطح انگلیسی شما کمک کند. این فیلم همانطورکه از نامش مشخص است، داستان زندگی خانواده پادشاهی انگلیس را به تصویر کشیده و واکنش آن‌ها به مرگ پرنسس دیانا را نشان می‌دهد. این فیلم دارای اصطلاحات و عبارات کاربردی ومفیدی است که می‌توانید به یادگیری آن‌ها بپردازید.



پیشنهاد: برای قبولی در آزمون ept، شما نیاز دارید که به مطالبی که در این آزمون از شما سوال پرسیده می‌شود، تسلط داشته باشید. به همین دلیل، شرکت در یک دوره ept به شما کمک می‌کند تا درصد موفقیت‌تان را به شکل چشم‌گیری افزایش دهید.



فیلم ملکه

۳. فیلم دزدان دریای کارائیب

یکی دیگر از فیلم‌هایی که می‌تواند در دوره یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کند، فیلم دزدان دریایی کارائیب است. این فیلم با لهجه بریتیش ساخته شده و پر از اصطلاحات روزمره انگلیسی است. شاید در نگاه اول فکر کنید که این فیلم نمی‌تواند به تقویت ریدینگ تافل یا آیلتس شما کمک کند؛ اما جالب است بدانید شنیدن کلمات و به خاطر سپردن آن‌ها در فیلم باعث افزایش دامنه لغات شما شده و مهارت ریدینگ شما را نیز بهبود می‌بخشد.

فیلم دزدان دریایی کارائیب

۴. فیلم Sherlock Holmes

این فیلم در سال ۲۰۱۱ ساخته و به نمایش گذاشته شد. داستان این فیلم کارآگاهی بوده و مملو از لغات و اصطلاحات پربار انگلیسی است. با تماشای این فیلم می‌توانید لول زبان خود را ارتقا داده و به سوالات ریدینگ نیز به راحتی پاسخ دهید.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با دیگر انیمیشن‌های لذت بخشی که به سطح زبان شما کمک می‌کند، آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با مراجعه به وبلاگ عالم زاده، مقاله بهترین انیمیشن برای ارتقای سطح زبان را مطالعه کنید.



فیلم شرلوک هلمز برای تقویت reading

بهترین موسیقی‌ها برای تقویت reading

شما از هر طریقی می‌توانید مهارت انگلیسی خود را بهبود بخشید که یکی از این روش‌های شناخته شده، گوش دادن به موسیقی‌ها و آهنگ‌های زبان انگلیسی است. در ادامه چندین آهنگ زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم که در مسیر یادگیری و آموزش می‌تواند یاری رسان شما باشد.

آهنگ‌های سطح مبتدی

در این آهنگ‌ها از کلمات و گرامرهای ساده استفاده شده است:

  • Billie Eilish Ilomilo
  • Enrique Iglesias Wish I Was Your Lover
  • Jennifer Lopez Let It 
  • khalid talk
  • ed shiran- Bad habits
  • Taylor Swift – We were

آهنگ سطح مبتدی

آهنگ‌های سطح متوسط

در این آهنگ‌ها کاملا و عباراتی نسبتا پیشرفته استفاده شده است:

  • camila Cabello Shawn Mendes
  • katy Perry Roar
  • Selena Gomez Hands To Myself
  • Alan walker – alone 
  • Naughty Boy & Mike Posner Live Before I Die


پیشنهاد: یکی از آزمون‌هایی که در ایران، متقاضیان زیادی دارد، آزمون msrt است. شما برای اینکه قبولی خود در این آزمون را تضمین کنید، می‌توانید از پکیج آزمون msrt استاد عالم زاده استفاده کنید.



آهنگ‌های سطح پیشرفته

به کمک این آهنگ‌ها می‌توانید سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در ادامه چند مورد از آهنگ‌های سطح پیشرفته را باهم بررسی می‌کنیم:

  • Ariana Grande 7 Rings
  • Eminem Those Kinda Nights
  • Post Malone Wow
  • Post Malone Swae Lee Sunflower
  • Miley Cyrus – midinight sky

به کمک این آهنگ‌ها می‌توانید دامنه واژگان انگلیسی خود را افزایش داده و متون انگلیسی را به راحتی و با درک بیشتری بخوانید.



پیشنهاد مطالعه: اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای بالا بردن سطحتان استفاده کنید. اما انتخاب این موزیک‌ها نیاز به آشنایی با قواعدی دارد که می‌توانید در لینک مقابل با تمامی آن‌ها آشنا شوید: اهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان .



آهنگ‌های سطح پیشرفته

بهترین اپلیکیشن تقویت ریدینگ

در عصر دیجیتال همه چیز در حال تغییر و پیشرفت است. روش‌ها و متدهای آموزشی نیز در این دوره تغییر کرده و افراد از اپلیکیشن‌های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. در ادامه چندین اپلیکیشن مفید که می‌توانند مهارت ریدینگ شما را بهبود بخشند را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن تقویت ریدینگ Wattpad

یکی از اپ‌هایی مفید در زمینه کتاب خوانی، برنامه Wattpad است. در این اپلیکیشن کتاب‌ها بسیاری در زمینه‌ها و موضوعات مختلف وجود دارد که می‌توانید با مطالعه آن‌ها مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید. این برنامه علاوه بر بالا بردن سرعت مطالعه‌تان به درک مطلب و فهم انگلیسی شما نیز کمک ویژه‌ای می‌کند. Wattpad به اندازه‌ای مفید واقع شده که در سه سال اخیر به عنوان بهترین اپ کتابخونه معرفی گردیده است.

اپلیکیشن تقویت ریدینگ Wattpad

اپلیکیشن ریدینگ دلفین

در این اپ ۶۰ ریدینگ در ۵ سطح مختلف وجود دارد که می‌توانید با مطالعه آن‌ها گام به گام سطح ریدینگ خود را بهتر کنید. یکی از قسمت‌های کاربردی که در این اپ وجود دارد، بخش لغات جدید هر درس است، شما با مرور و به خاطرسپاری این لغات می‌توانید ریدینگ‌های سطح بعدی را راحت‌تر خوانده و متوجه شوید. در انتهای هر درس سوالاتی نیز وجود دارد که دانش و اطلاعات شما را محک می‌زند و شما می‌توانید از این طریق برای ریدینگ آیلتس یا تافل نیز خودتان را آماده کنید.

اپلیکیشن English Reader: Learn Free

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اپلیکیشن English Reader: Learn Free است. در این اپ به تقویت ریدینگ آیلتس و تقویت ریدینگ تافل پرداخته می‌‍شود و شما گام به گام به نمره‌ای که در انتظارتان است نزدیک‌تر می‌شوید. در این برنامه ۵۰۰ اصطلاح مهم نیز وجود دارد که در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و به ذهن بسپارید.



پیشنهاد مطالعه: اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که به افزایش دانش لغات شما کمک می‌کنند. برای آشنایی با این برنامه‌ها می‌توانید با مراجعه به وبلاگ ما از محتوای مقاله بهترین اپلیکیشن لغات انگلیسی استفاه کنید.



بهترین اپلیکیشن ها

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تقویت ریدینگ انگلیسی بحث کردیم و روش‌ها و متدهای مختلفی ازجمله بهبود مهارت ریدینگ از طریق فیلم، موسیقی، کتاب و اپلیکیشن را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و شخصیت خود یکی از روش‌های تقویت ریدینگ آیلتس یا تافل را انتخاب کرده و مطابق آن پیش روید. در این مسیر می‌توانید از کورس‌ها و کلاس‌های موجود نیز بهره بگیرید تا سریع‌تر به هدف دلخواهتان برسید. 

عالم زاده جز معتبرترین و بهترین مجموعه‌هایی است که به تولید محتوای آموزشی زبان انگلیسی می‌‌پردازد. شما می‌توانید در کنار استفاده از کورس‌های مجموعه از روش‌های ذکر شده نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی سفارش و خرید دوره‌ها و استفاده از آن‌ها می‌توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *