تصویر شاخص
۵ فروردین ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین روش یادگیری تلفظ زبان انگلیسی

یکی از چالش هایی که زبان آموزان با آن مواجهند یادگیری تلفظ صحیح کلمات و جملات است. بسیاری از کسانی که در پروسه یادگیری زبان هستند در ابتدا تلفظ صحیحی ندارند. خیلی از افراد نمی دانند که چطور باید این مهارت را تقویت کرد.
داشتن تلفظ خوب و درست می تواند کمک کند که مخاطب آنچه شما می گویید را خوب بفهد. مخصوصا اگر قصد دارید مهاجرت کنید این نکته برای شما از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. داشتن لهجه انگلیسی ضروری نیست، اما تلفظ صحیح کلمات امری ضروری است.
برای تقویت یادگیری تلفظ زبان انگلیسی راهکارها و تکنیک هایی وجود دارد. در این نوشته قصد داریم تعدادی از این راهکارها را به شما معرفی کنیم. اگر این موضوع جزو دغدغه های شما هم هست حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

 

راه های تقویت تلفظ انگلیسی

یادگیری تلفظ شاید حتی به اندازه یادگیری زبان برای برای افراد مسن پر چالش باشد، اما بعد از یافتن روش از موفقیت و پیشرفت خود لذت می برید. تلفظ درست لغات و عبارات انگلیسی امتیاز مثبتی برای شما به عنوان زبان آموز به حساب می آید. در این قسمت به مفیدترین روش های یادگیری تلفظ زبان انگلیسی اشاره می کنیم.

به آهنگ کلمات و جملات دقت کنید

در زبان انگلیسی کلمات و جملات آهنگ و لحن مخصوصی دارند. کلمات همواره روی یکی از هجاهای خود تاکید دارند. آهنگ جملات نیز به واسطه افت و خیز کلامی ایجاد می شود. شما باید هنگام یادگیری لغات جای درست این تاکید یا همان «استرس» را به خاطر بسپارید و از همان ابتدا سعی کنید لغت را با تاکید درست ادا کرده و حفظ کنید.
در روند سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی هنگام گوش دادن به فایل های صوتی به افت و خیز کلام گوینده توجه کنید. این افت و خیز را به خاطر بسپارید. به مرور زمان متوجه می شوید که حین ادای جملات کجاها لحن و آهنگ باید تغییر کند.

زیاد گوش بدهید

هر چقدر بیشتر گوش بدهید بیشتر و بهتر تلفظ کلمات و عبارات انگلیسی را یاد می گیرید. فرقی نمی کند چه چیزی گوش بدهید. می تواند پادکست باشد یا آهنگ، یا حتی گوش دادن به مکالمات در سریال و فیلم. گوش دادن زیاد باعث می شود گوش شما به شنیدن تلفظ درست عادت کند و ناخوداگاه آن را به خاطر بسپارد.
بنابراین گوش دادن را حتما در برنامه روزانه خود بگذارید. حتی می توانید زمان بیکاری به موزیک با کلام انگلیسی گوش دهید. همین که کلمات و عبارات در گوش شما گفته شود کمک می کند در یادگیری تلفظ زبان انگلیسی پیشرفت کنید.

کلمات و عبارات را تکرار کنید

یکی از تکنیک هایی که می تواند کمک زیادی به شما کند تکنیک Shadowing است. در این تکنیک زبان آموز باید پس از شنیدن عبارت و کلمات انگلیسی فورا آنها را تکرار کند و سعی کند مانند گوینده آنها را ادا کند.
این تکنیک کمک می کند شما در لحظه تلفظ صحیح را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. بنابراین سعی کنید حین گوش دادن حتما تکرار کنید. می توانید بعد از گوش دادن یک فایل صوتی آن را تکرار کرده و صدای خود را ضبط کنید. به صدای خود گوش کنید و سعی کنید اشتباهات و همچنین قوت های خود را تشخیص دهید. تلفظ خود را با تلفظ گوینده اصلی مقایسه کنید. بعد از مرور، دوباره بگویید و ضبط کنید، تا جایی که تلفظ شما به شکل ایده آل نزدیک شود.

همچنین شرکت در دوره لیسنینگ استاد عالم زاده می تواند تاثیر قابل توجهی در یادگیری شما داشته باشد.

یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید

اگر در کشوری انگلیسی زبان باشید کار برای شما راحت تر است چون دائما با افراد انگلیسی زبان در ارتباط هستید و صحبت می کنید. اما در غیر این صورت، سعی کنید در شبکه های اجتماعی یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید و با او صحبت کنید.
به دقت به تلفظ و نحوه ادای کلمات او گوش دهید و سعی کنید خود را با او مطابقت دهید. شنیدن زبان انگلیسی از یک فرد بومی می تواند کمک زیادی به شما در یادگیری تلفظ زبان انگلیسی کند. همانطور که خواندن زیاد می تواند از راه های تقویت مهارت درک مطلب انگلیسی به شمار رود.

از اپلیکیشن های مخصوص استفاده کنید

اپلیکیشن های زیادی برای زبان انگلیسی وجود دارند. این برنامه ها می توانند همیشه همراه شما باشند و به شما کمک کنند روی مهارت خود تمرین کنید. فراموش نکنید که تمرین شخصی و مستمر بزرگترین عامل موفقیت شماست. برنامه هایی وجود دارند که پس از ادای کلمه توسط شما، آن را می نویسند. اگر اشتباهی در تلفظ خود داشته باشید آن را در دیکته کلمه مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره راهکارهایی برای تقویت مهارت تلفظ انگلیسی صحبت کنیم و مفیدترین این تکنیک را به شما معرفی کنیم. با به کار گیری این روش ها می توانید تا حد قابل توجهی در یادگیری تلفظ زبان انگلیسی پیشرفت کنید.
از اینکه چیزی را اشتباه تلفظ کنید شرم نداشته باشید. شما در روند یادگیری هستید و این موضوع کاملا طبیعی است. تا اشتباه نکنید نمی توانید شیوه درست را یاد بگیرید. بنابراین ترس از اشتباه کردن نباید هرگز مانع از صحبت کردن شما شود.
فراموش نکنید که تمرین و ممارست حرف اول را می زند. بنابراین هر روز تمرین کنید و میزان پیشرفت خود را بسنجید. مهم نیست که پیشرفتتان کند باشد. شما می توانید با تمرین و انجام تکنیک های کاربردی تا حد قابل توجهی در این زمینه موفق عمل کنید.
علاوه بر انجام راهکارهای تقویت تلفظ انگلیسی، شرکت در دوره ها و کلاس های مخصوص زبان انگلیسی هم می تواند کمک چشمگیری به شما کند تا به پیشرفت خود سرعت ببخشید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *