تصویر شاخص
۲۱ آذر ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت زبان انگلیسی به عنوان رایج‌ترین زبان زنده دنیا، خیلی از آدم‌ها را ترغیب به یادگیری و تسلط بر این زبان کرده است. از این رو انواع و اقسام آموزشگاه‌ها، کتاب‌ها، تجهیزات صوتی و تصویری و تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند که دسترسی به آنها هم آسان است.
همه به خوبی می‌دانیم که موفقیت در یادگیری این زبان نیازمند صبر و پشتکار و گذاشتن وقت و انرژی است. زبان انگلیسی چیزی نیست که شما بتوانید در یک یا دو ماه به آن تسلط پیدا کنید. آموزش و تمرین مداوم و پیوسته همواره بهترین راه برای یادگیری زبان است.
اما گاهی به دلایل مختلف فرد دوست دارد که هرچه زودتر به این مهارت و تسلط دست یابد. خیلی از زبان‌آموزان می‌پرسند که سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ در ادامه این نوشته قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم و راهکارهایی را برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان به شما معرفی کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که اشاره کردیم راه‌های متعددی وجود دارد برای اینکه شما بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن زبان را یاد بگیرید. البته که این یادگیری باید قوی و ماندگار باشد. زبان چیزی است که همواره باید با آن در ارتباط و چالش بود تا به فراموشی سپرده نشود. برخی از افراد زبان را برای شرکت در آزمون‌های مهمی مثل آزمون آیلتس و تافل و  آزمون EPT و آزمون تولیمو و غیره فرا می‌گیرند و سرعت برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بعضی دیگر صرفا دوست دارند زودتر به مهارت ایده‌آل خود نزدیک شوند. در هر حال در اینجا قصد داریم رایج‌ترین و موثرترین راه‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

دلیل و انگیزه برای یادگیری زبان داشته باشید

وقتی درباره سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی حرف می‌زنیم، دلیل و انگیزه و هدف می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. پیش از اینکه به لغات و گرامر و مکالمه یا هر چیز دیگری فکر کنید، به دلیل بیندیشید. چرا می‌خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید؟ به این سوال یک جواب واقعی بدهید. جواب این سوال می‌تواند برای شما به انگیزه‌ای قوی تبدیل شود که موتور تلاش و یادگیری بی‌وقفه را در شما روشن کند.
ممکن است هدفتان مهاجرت و تحصیل خارج از کشور باشد، شاید هدفتان دستیابی به شغل ایده‌آلتان باشد، شاید زبان انگلیسی را دوست دارید و دلتان می‌خواهد معنی مکالمات فیلم‌ها و ترانه‌ها را به راحتی متوجه شوید و لذت ببرید. هرکدام از این اهداف می‌تواند به شما کمک کند که در یادگیری با پشتکار بیشتری پیش بروید.

برنامه‌ریزی داشته باشید

فارغ از اینکه شما چه روشی را برای یادگیری انتخاب کنید، باید برای شروع یادگیری برنامه‌ریزی خوب و دقیقی داشته باشید. شاید بخواهید زبان را با شرکت در کلاس‌های آموزشگاه، یا به صورت آنلاین، یا از طریق خودآموزی یاد بگیرید. اما مهم این است که برنامه‌ریزی کنید. در سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی داشتن برنامه یک مورد ضروری است.
مشخص کنید که چند روز در هفته و چند ساعت در هر روز را می‌خواهید به یادگیری زبان اختصاص دهید. سعی کنید طبق برنامه و بدون اهمال‌کاری پیش بروید. انجام دستورالعمل‌های برنامه به شما احساس خوبی می‌دهد و به پروسه یادگیری سرعت می‌بخشد.

 

سریع ترین راه آموزش زبان

 

متون انگلیسی بخوانید

هرچقدر چشم و ذهن خود را بیشتر با عبارات انگلیسی آمیخته کنید با سرعت بیشتری به تسلط و مهارت دست می‌یابید. سعی کنید هر روز متنی انگلیسی بخوانید. فرقی نمی‌کند که منابعتان چه باشند. می‌توانید مطالب سایت‌های انگلیسی زبان را مطالعه کنید، روزنامه انگلیسی بخوانید، کتاب‌های داستان جذاب بخوانید یا حتی متون انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید. همه اینها به شما کمک می‌کنند که قدرت خواندن و درک مطلب خود را تقویت کنید و سریع‌تر راه بیفتید.

فیلم و موسیقی انگلیسی ببینید و بشنوید

دیدن فیلم‌ها و سریال‌هایی که زبان انگلیسی دارند می‌تواند کمک زیادی به شما به خصوص در لیسنینگ و مکالمه زبان انگلیسی کنند. از طریق فیلم‌ها شما با انواع اصطلاحات و عبارات رایج و شیوه مکالمه آشنا می‌شوید و گوشتان هم به شنیدن آنها عادت می‌کند. از طرفی فیلم و سریال به خاطرخاصیت سرگرم‌کنندگی که دارد می‌تواند شما را مجذوب نگه دارد. در واقع دیدن فیلم و سریال هم فال است و هم تماشا. هم لذت می‌برید و هم یاد می‌گیرید.
علاوه بر فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی با ترانه‌های انگلیسی هم می‌تواند راه تاثیرگذاری برای تسریع روند یادگیری شما باشد. به ترانه‌ها گوش دهید و سعی کنید هرچه می‌توانید از آن بفهمید. بعد لیریک آهنگ را سرچ کنید و بخوانید و دوباره گوش دهید. با دریافتن معانی عبارات هم لذت بیشتری می‌برید و هم بیشتر یاد می‌گیرید. بنابراین فیلم و موزیک می‌تواند گزینه مناسبی برای سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی باشد.

از اشتباه کردن نترسید

همه ما ممکن است در نوشتن، خواندن یا حرف زدن و درک زبان انگلیسی دچار اشتباه شویم. اما تا اشتباه نکنیم نمی‌توانیم نقاط ضعف خود را بشناسیم و برطرف کنیم. اگر هرگز حرف نزنید و ننویسید که مبادا اشتباه کنید، پروسه یادگیری شما یک قرن طول خواهد کشید!
پس سعی کنید مکالمه انگلیسی داشته باشید، متن بنویسید و توانایی خود را بسنجید. آزمون و خطا، شناخت اشتباهات، و رفع آنها به شدت شما را در یادگیری زبان جلو می‌اندازد. پس در سریع‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی اشتباه کردن اجتناب‌ناپذیر است.

سریع‌ترین راه مکالمه زبان انگلیسی

سریع‌ترین راه برای پیشرفت در مهارت مکالمه زبان انگلیسی، بودن در محیط گفتگو است. حتی اگر در کشوری انگلیسی زبان یا کلاس آموزشی با چند زبان‌آموز نیستید، انگلیسی حرف زدن با یک دوست که او هم مثل شما دغدغه یادگیری دارد می‌تواند کمک‌کننده باشد. سعی کنید روزانه با هم حرف بزنید و ایرادات یکدیگر را گوشزد کنید و یادگیری خود را گسترش دهید.
همچنین به مکالمات صوتی کتاب‌های زبان گوش دهید. بعد از یک بار گوش دادن، بار دوم همزمان متن مکالمه را از رو بخوانید و گوش دهید، و بار سوم دوباره بدون نگاه کردن به متن گوش دهید. این یک روش موثر و سریع‌ترین راه یادگیری زبان و مکالمه است.

علاقه مندان به آزمون های زبان داخل کشوری ، در مقاله ای با عنوان تفاوت آزمون TOLIMO و MSRT از تفاوت های این دو آزمون صحبت کرده ایم ، که می توانید مطالعه کنید.

سخن آخر

تکنیک‌هایی که به شما معرفی کردیم می‌توانند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی سرعت یادگیری شما داشته باشند. اگر به دنبال سریع‌ترین راه یادگیری زبان هستید، سعی کنید این تکنیک‌ها را به کار بگیرید تا از مشاهده نتیجه‌شان هیجان‌زده شوید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *