تصویر شاخص
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

تقویت اسپیکینگ+۷ راه طلایی برای تقویت مهارت اسپیکینگ در منزل

تقویت اسپیکینگ انگلیسی یا هر زبان دیگری یکی از آرزوهای هر کسی است که در حال یادگیری زبان جدیدی است. همه ما این حس را تجربه کرده‌ایم که می‌توانیم زبان موردنظرمان را بفهمیم و در ذهنمان به خوبی از کلمات و قواعد آن استفاده می‌کنیم، اما در نهایت، وقتی پای یک صحبت حقیقی به میان می‌آید، نمی‌توانیم به خوبی از دانش و دانسته‌های خود اضافه کنیم.

روش های تقویت اسپیکینگ زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند به هدفی که در ذهنتان دارید، برسید؛ در نهایت اما کمک از یک استاد و یا کسی که دانش بالایی در این زمینه داشته باشد، کمک می‌کند زمان، انرژی و هزینه خود را به شکل بهینه‌تری صرف کنید. برای تهیه دوره اسپيكينگ آيلتس آکادمی عالم زاده با مشاورین ما ر ارتباط باشید.

دوره مکالمه زبان انگلیسی عالم زاده به شما کمک می‌کند که بتوانید با صرف بهینه‌ترین هزینه، در سریع‌ترین زمان ممکن، به هدف خود رسیده و پیشرفت چشمگیری داشته باشید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۲۲۵۷۲۸۵۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای تقویت اسپیکینگ چه کنیم

ضرورت تقویت مهارت اسپیکینگ

ضرورت تقویت اسپیکینگ زبان از آن جایی مشخص می‌شود که حتی در سفر و ساده‌ترین موقعیت‌ها هم به آن نیاز پیدا می‌کنید. درست است که مهارت‌هایی مانند رایتینگ و ریدینگ هم ضروری هستند، اما هیچکدام در موقعیت‌های واقعی و حقیقی مانند سفر برای شما کارآمد نخواهند بود.

 

«در نتیجه، مهم‌ترین مهارتی که باید در مورد زبان آموزی اولویت خود قرار دهید، تقویت اسپیکینگ از صفر است. البته توجه به این موضوع زمانی برای شما اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید به صورت خودآموز، یادگیری را آغاز کنید؛ درغیر اینصورت، استاد شما این مورد را حتما مورد توجه قرار می‌دهد.»

 

اسپیکینگ در کنار دوره درک مطلب یکی از ۴ مهارت اصلی بوده که برای آزمون آیلتس باید یاد بگیرید. از طرفی می‌توان گفت که یکی از سخت‌ترین آن‌ها هم است، زیرا فرصتی برای فکر کردن و تصحیح کردن آن ندارید. بنابراین مهم است که از ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی، قدم‌های درستی بردارید. داشتن دایره لغات گسترده، تسلط به ساختارهای گرامری و اعتماد به نفس بالا جز مواردی بوده که برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به آن‌ها نیاز دارید. 

بهترین راهی که می‌توانید به کمک آن مهارت Speaking خود را تقویت کنید این است که از صحبت کردن نترسید. حرف زدن حتی به اشتباه هم به شما کمک می‌کند تا کم کم تسلط پیدا کرده و تبدیل به فردی شوید که می‌تواند با اعتماد به نفس صحبت کند.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید زبان‌تان را تقویت کنید و به دنبال راه‌هایی هستید که این مسیر را تسریع کنید، می‌توانید وارد وبلاگ عالم زاده شده و مقاله سایت های خارجی برای تقویت زبان انگلیسی را مطالعه کنید.



ضرورت تقویت اسپیکینگ در منزل

بهترین روش تقویت اسپیکینگ در خانه

برای تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط و زمان خود، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. به طور کلی، تفاوتی ندارد که به صورت خودخوان آموزش می‌بینید یا در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنید؛ در هر صورت، استفاده از این روش‌ها، روند یادگیری شما را تسریع می‌کند. 

۱. توسعه دایره لغات

یکی از راه‌های تقویت مهارت Speaking، گسترش دایره لغات است. بنابراین روزانه لغات جدیدی را هرچند کم و محدود یاد گرفته و مدام آن‌ها را مرور کنید. با این روش، پس از مدت کوتاهی مشاهده می‌کنید که به طور ناخودآگاه از این لغات جدید در مکالمات خود استفاده کنید. 

در یادگیری لغات، موضوعی به نام فعال سازی یا Activation وجود دارد. در این روش، شما کلمات را در قالب جمله و کلمات جدید می‌گیرید. در گذشته خصوصا در دوران تحصیل، با تکرار مداوم کلمات، تلاش می‌کردیم تا آن‌ها را به خاطر بسپاریم. فارغ از اینکه اگر یک جمله چند کلمه‌ای ساخته و از آن کلمه جدید در جمله استفاده کنیم، تا مدت‌ها در خاطرمان می‌ماند.



پیشنهاد: اگر می‌خواهید بدانید آموزش‌هایی که در این سال‌ها دیده‌اید مفید بوده و دانش شما را افزایش داده‌اند یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم حتما در آزمون دوره ept شرکت کنید. این آزمون به بهترین شکل ممکن، شما و مهارت‌های زبان‌تان را ارزیابی می‌کند.



گسترش دایره لغات

۲. تلفظ صحیح

در صحبت کردن به زبان انگلیسی، لهجه در مقابل تلفظ صحیح اهمیت چندانی ندارد. پس سعی کنید لغات را از همان ابتدا درست و صحیح یاد بگیرید تا در آینده دیگر نیازی به تصحیح تلفظ نداشته باشید. برای یادگیری Pronunciation یا تلفظ درست کلمات هم می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین استفاده کنید.



پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال بهترین رو‌ش‌ها برای یادگیری تلفظ در زبان انگلیسی هستید، محتوای لینک مقابل حتما برای شما مفید خواهد بود: روش یادگیری تلفظ زبان انگلیسی .



۳. داشتن پارتنر

چگونه اسپیکینگ تمرین کنیم؟ داشتن پارتنر زبان، موثرترین راهی است که می‌توانید از آن برای رشد خود استفاده کنید. برای این کار، باید فردی را پیدا کنید که هم سطح شما بوده و یا دانش بیشتری دارد و به مدت طولانی و در مورد موضوعات مختلف با هم صحبت کنید. در این مکالمات، به تلفظ‌ها توجه داشته و اشتباهات یکدیگر را گوشزد کنید؛ همچنین اگر کلمه‌ای جایگزین در ذهن دارید، آن‌ها را عنوان کرده و در جملات‌تان به کار ببرید.

 

«به یاد داشته باشید که مداوم صحبت کردن تنها راهی است که در مدت کوتاهی به صورت عملی، مهارت Speaking شما را تقویت می‌کند.»

 

همچنین تقویت اسپیکینگ بدون کلاس و همراه، می‌تواند کار طاقت فرسایی باشد؛ پس از تمرین کردن خسته نشده و ادامه دهید.



پیشنهاد: اگر در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل می‌کنید و می‌خواهید خود را برای آزمون زبان وزارت بهداشت آماده کنید، می‌توانید با دوره‌های آکادمی عالم زاده به بهترین شکل، دانش‌تان را برای این آموزن حیاتی بسنجید.



پارتنر آموزش زبان

۴. صحبت با خود

بدن پارتنر زبان چگونه اسپیکینگ را تقویت کنیم؟ حتی اگر پارتنری ندارید، به هیچ وجه به این بهانه یادگیری و تقویت اسپیکینگ را متوقف نکنید! شما می‌توانید مکالمات فرضی را با خودتان انجام دهید. بهترین روش برای این کار، ایناست که سعی کنید اتفاقات روزمره، فیلم‌ها و کتاب‌هایی را که مطالعه می‌کنید را به زبان انگلیسی برای خودتان خلاصه کنید.

۵. ضبط مکالمات

تا زمانی که متوجه مشکلات‌تان نشده و آن‌ها را اصلاح نکنید، انگار هیچ تمرینی نداشته‌اید! بهترین روش برای متوجه شدن اشتباهات، ضبط همین مکالمات‌تان است. پس از اینکه مکالمه را انجام دادید، زمان گذاشته و آن‌ها را با دقت گوش کنید تا بتوانید ایرادات‌تان را پیدا کنید.

همچنین از دیگر راه های تقویت اسپیکینگ انگلیسی، صحبت کردن جلوی آیینه و دوربین هم است که به شما کمک می‌کند با اعتماد به نفس بیشتری، با دیگران تعامل برقرار کنید.

۶. استفاده از فیلم و موسیقی

یکی از موثرترین و بهترین راه های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی و هر زبان دیگری، فیلم دیدن و شنیدن موسیقی به آن زبان موردنظر است. تاثیر این کار به حدی است که پس از مدتی شما کاملا عدم نیازتان به زیرنویس را حس می‌کنید.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید بدانید در این زمینه چه فیلم‌هایی برای شما مفید هستند، حتما به سایت ما مراجعه کرده و مقاله سریال برای تقویت زبان انگلیسی را مطالعه کنید.



۷. فکر کردن به زبان انگلیسی

شاید به نظرتان بی‌تاثیر و احمقانه برسد، اما از بهترین راه تقویت اسپیکینگ، فکر کردن به آن زبان است. در نتیجه از کوچک‌ترین فرصتی استفاده کرده و افکار روزانه و اهداف‌تان را به انگلیسی با خودتان مرور کنید؛ به عبارت دیگر به انگلیسی فکر کنید.با این کار، در مدت زمان کوتاهی متوجه می‌شوید که خود به خود اشکالات‌تان کاهش پیدا کرده است.

فکر کردن به زبان انگلیسی بهترین راه تقویت اسپیکینگ

بهترین منابع برای تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی

یادگیری مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی، مستلزم استفاده از منابع بخصوص بوده و برای هر کدام باید از روش‌های متفاوتی استفاده کنید. برای یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی بهترین منبع آموزشی کلاس‌های حضوری یا آنلاین مکالمه است. مهم‌ترین دلیل این اتفاق این است که شما باید بتوانید روش‌های صحبت کردن، نکات آموزشی و گرامر‌های دستوری را به شیوه‌ای درست آموزش دیده و در فضای مناسب با دیگر افراد تمرین کنید.

 

«به یاد داشته باشید که اسپیکینگ انگلیسی، از آن دست مهارت‌هایی است که بدون تمرین به دست نیامده و باید حتما به صورت روزانه به این مهارت توجه کنید.»

 

همچنین استفاده از کتاب‌های آموزش مکالمه، می‌تواند تاحد مطلوبی، نکات مهم مربوط به این حوزه را به شما منتقل کند؛ اما هیچ چیز مانند یک دوست که به صورت همزمان با شما مشغول به یادگیری مکالمه انگلیسی باشد، نمی‌تواند استعداد شما را شکوفا کند. 

در نظر داشته باشید که کانال‌های آموزشی زیادی در یوتیوب وجود دارند که تمرکز اصلی آن‌ها یادگیری و تقویت اسپیکینگ Speaking انگلیسی است؛ استفاده از این منابع رایگان را حتما در برنامه آموزشی‌تان قرار دهید.

منابع آموزشی

نقش دوره آموزشی مناسب در تقویت مهارت اسپیکینگ

مهارت اسپیکینگ نیز همانند دیگر موارد این حوزه به آموزش و تمرین مناسب نیاز دارد و قطعا وجود یک استاد خوب و یا یک دوره آموزشی آنلاین مناسب می‌تواند سرعت یادگیری شما را افزایش دهد. جدا از مسئله سرعت در یادگیری، نحوه صحیح یاد گرفتن مهارت‌های زبانی نیز اهمیت بالایی دارد.

یکی از مشکلات دانشجویان، در زمان یادگرفتن اسپیکینگ، ناآگاهی از مسیر درست و اصولی یادگیری این مهارت مهم است. همین موضوع باعث می‌شود فرصت‌های زیادی برای آموختن سریع‌تر این مهارت از دست برود. برای رفع این مشکل، می‌توانید با پرس‌وجو از دوستان و یا کمی تحقیق در اینترنت، یک دوره مناسب یادگیری اسپیکینگ را پیدا کرده و با توجه به جدول زمانی آن کلاس، اقدام به مطالعه و یادگیری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ۷ تا از بهترین روش برای تقویت اسپیکینگ آشنا کرده و تاثیری که بر روند پیشرفت شما می‌گذارند را بررسی کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بود و به تمامی سوالات شما پایخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یکاز مطالب گفته شده با سوالی مواجه سدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مور آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *