تصویر شاخص
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

سریال‌های خارجی برای تقویت زبان انگلیسی

امروزه انگلیسی به عنوان یکی از پرکاربردترین زبان‌های بین المللی شناخته شده است. به دلیل اهمیت این زبان، افراد بسیاری به دنبال راه و روشی برای یادگیری این زبان هستند. شیوه‌های آموزشی در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد؛ به طوریکه برخی از افراد به جای مطالعه کتاب‌های حجیم و گذراندن کلاس‌های ترمیک ترجیح می‌دهند به تماشای سریال خارجی برای تقویت زبان انگلیسی بپردازند.

تماشای سریال خارجی یکی از پرطرفدارترین و مورد قبول‌ترین متدهای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی شناخته شده است. در این مقاله از سایت عالم زاده به معرفی بهترین سریال خارجی برای تقویت زبان انگلیسی می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین سریال‌های انگلیسی

افراد با توجه به استعداد خود اقدام به یادگیری زبان‌های خارجی می‌کنند، برخی از افراد که مهارت شنیداری بالایی دارند یادگیری زبان انگلیسی با پادکست را انتخاب می‌کنند. در مقابل افرادی نیز وجود دارند که مهارت دیداری آن‌ها بهتر است، این افراد تماشای فیلم و سریال را بر می‌گزینند. در این بخش چندین فیلم و سریال خارجی که مناسب یادگیری زبان انگلیسی است را به شما معرفی می‌کنیم.

 

انیمیشن وسریال برای تقویت زبان انگلیسی

 

سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال‌های مختلفی به زبان انگلیسی وجود دارند؛ اما شما باید سریال‌هایی را انتخاب کنید که مناسب سطح شما است.

۱. سریال friends

اولین سریال مناسب یادگیری زبان انگلیسی بی‌شک سریال دوستان است. این سریال کمدی ۲۳۶ قسمت و ۱۰ فصل دارد، به همین علت به عنوان یکی از طولانی‌ترین سریال‌های انگلیسی شناخته می‌شود. این سریال زندگی روزمره ۶ دوست را نشان می‌دهد. اگر شما هم علاقمند به یادگیری زبان انگیسی روزمره (نه آکادمیک) هستید، می‌توانید این سریال را دنبال کنید. سریال دوستان به عنوان یکی از سریال‌های پرمخاطب شناخته می‌شود که در تلویزیون بیش از ۱۰۰ کشور پخش شده است.

 

سریال فرندز برای تقویت زبان انگلیسی

 

۲. سریال Big bang theory

یکی از سریال‌های کمدی محبوب انگلیسی تئوری بیگ بنگ است. این سریال در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و نهایتا در سال ۲۰۱۹ خاتمه یافت. این سریال زندگی ۴ دانشمند و نخبه و یکی از همسایگانشان را به تصویر می‌کشد. مکالمات این سریال بیشتر علمی و آکادمیک است، به همین دلیل برای افرادی که زبان انگلیسی را صرفا برای شرکت در آزمون‌هایی همچون آزمون زبان وزارت بهداشت، آیلتس، تافل و غیره نیاز دارند، مناسب خواهد بود. سریال تئوری بیگ بنگ در ۱۲ فصل ۲۰ قسمته ساخته شده است.

۳. سریال How I Met Your Mother

یکی دیگر از سریال‌های محبوب انگلیسی زبان، آشنایی با مادر است. این سریال برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و اکنون در ۹ فصل و ۲۰۰ قسمت وجود دارد. اگر شما جز علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی مخصوصا اصطلاحات عمیق و بومی انگلیسی هستید می‌توانید این سریال را تماشا کنید. موضوع این سریال به این صورت است که پدر خانواده خاطرات و نحوه آشنایی با همسرش را به دختر و پسرش توضیح می‌دهد و هریک از قسمت‌ها اشاره به یکی از خاطرات پدر دارد.

۴. سریال Sherlock

از دیگر سریال‌های محبوب انگلیسی زبان می‌‌توان به شرلوک اشاره کرد. این سریال برخلاف سایر سریال‌های معرفی شده کوتاه بوده و تنها ۱۴ قسمت دارد. در این سریال که ۴ فصل از آن پخش شده شما کارآگاه شرلوک را می‌بینید که همراه دوست و همکارش به حل پرونده‌ها می‌پردازد و در این مسیر افراد دیگری نیز به آن‌ها کمک می‌کنند. سریال شرلوک لهجه بریتیش دارد و برای افرادی که تمایل به یادگیری این لهجه دارند توصیه می‎شود.

انیمیشن سریالی برای تقویت زبان انگلیسی

برخی از افراد به دنبال انیمیشن و سریال خارجی برای تقویت زبان انگلیسی خود هستند. در این بخش به معرفی معروف‌ترین انیمیشن‌های انگلیسی زبان مناسب یادگیری می‌پردازیم.

 

کارتون برای تقویت زبان انگلیسی

 

۵. انیمیشن SpongeBob SquarePants

یکی از انیمیشن‌های زیبا و مفرح انگلیسی زبان باب اسفنجی است. این انیمیشن جنبه طنز داشته و مسائل مختلف روزمره را در بر می‌گیرد، به طوریکه شما می‌توانید با تماشای آن اصطلاحات آمریکایی بسیاری را فرا بگیرید. کاراکترهای مناسب و موضوعات جذاب باب اسفنجی باعث شده به عنوان یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های سریالی شناخته شود. تعداد کل قسمت‌های تولید شده این سریال به ۵۴۶ می‌رسد.

۶. انیمیشن Disenchantment

یکی از جدیدترین سریال‌های انیمیشنی که در ایران نیز محبوبیت بسیاری یافته سریال طلسم شدگان است. این سریال نشان دهنده روزمرگی‌های یک پرنسس و مشکلاتی است که در زندگی‌اش با آن مواجه می‌شود. مسائل پیش آمده در این سریال می‌تواند برای رده سنی بزرگسال نیز جذاب باشد. شما می‌توانید این سریال انیمیشن کمدی و فانتزی ۴۰ قسمته را همراه دوستان خود تماشا کرده و اصطلاحات به روز انگلیسی را یاد بگیرید.

۷. انیمیشن The Magic School Bus

اگر به موضوعات علمی علاقه مند هستید، انیمیشن اتوبوس مدرسه جادویی می‌تواند برای شما مفید باشد. در این سریال معلم مدرسه، خانم فریزل، با خلاقیت و نوآوری دانش آموزان خود را با مسائل علمی آشنا می‌کند. شما می‌‌توانید با تماشای این انیمیشن لغت‌هایی درباره موضوعات مختلف بیاموزید و زبان انگلیسی خود را از این طریق تقویت کنید.

بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان انگلیسی

تماشای انیمیشن راه سرگرم‌کننده‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی است. در اینجا چند انیمیشن عالی برای یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی می‌کنم:

  • Finding Nemo (در جستجوی نمو):این انیمیشن داستان پدر دلقکی به نام مارلین را دنبال می‌کند که به دنبال پسرش نمو می‌گردد که توسط یک غواص اسیر شده است. این انیمیشن دارای دیالوگ‌های ساده و سرعت آهسته‌ای است که آن را برای مبتدیان ایده‌آل می‌کند.
  • The Lion King (شیر شاه):این انیمیشن کلاسیک دیزنی داستان سیمبا، توله شیری را روایت می‌کند که باید جایگاه خود را به عنوان پادشاه بعد از مرگ پدرش موفاسا بگیرد. این انیمیشن دارای موسیقی متن و داستان جذابی است که آن را برای افراد در هر سنی جذاب می‌کند.
  • How to Train Your Dragon (چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم):این انیمیشن داستان هیکاپ، پسر جوان وایکینگی را روایت می‌کند که با اژدهای زخمی به نام بی‌دندان دوست می‌شود. این انیمیشن داستانی دلچسب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی دارد که آن را برای افراد در هر سنی جذاب می‌کند.
  • Spirited Away (شهر اشباح):این انیمیشن استودیو جیبلی داستان چیهیرو، دختری ۱۰ ساله را روایت می‌کند که به دنیای ارواح راه پیدا می‌کند. این انیمیشن داستانی فانتزی و بصری خیره کننده دارد که آن را برای افراد در هر سنی جذاب می‌کند.
  • Princess Mononoke (پرنسس مونونوکه):این انیمیشن استودیو جیبلی داستان آشیتاکا، شاهزاده مونوکه را روایت می‌کند که درگیر درگیری بین انسان و جنگل می‌شود. این انیمیشن داستانی حماسی و پیام‌های زیست‌محیطی قوی دارد که آن را برای افراد در هر سنی جذاب می‌کند.

اینها تنها تعدادی از انیمیشن‌های عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. انیمیشن‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین یکی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید و شروع به تماشا کنید!

در اینجا چند نکته اضافی برای یادگیری زبان انگلیسی با تماشای انیمیشن آورده شده است:

  • با زیرنویس شروع کنید. این به شما کمک می‌کند تا کلمات و عباراتی را که می‌شنوید دنبال کنید.
  • سپس سعی کنید بدون زیرنویس تماشا کنید. این به شما کمک می‌کند تا درک شنیداری خود را تقویت کنید.
  • به مکالمه گوش دهید و سعی کنید آن را تکرار کنید. این به شما کمک می‌کند تا تلفظ و لحن خود را بهبود بخشید.
  • فیلم را متوقف کنید و کلمات و عباراتی را که نمی‌دانید جستجو کنید. این به شما کمک می‌کند تا واژگان خود را بسازید.
  • سرگرم شوید! اگر از تماشای انیمیشن لذت نمی‌برید، احتمالاً به یادگیری زبان انگلیسی از این طریق علاقه‌ای نخواهید داشت.

نکات مهم تماشای فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

 

سریال برای تقویت زبان انگلیسی

 

حال که با بهترین‌ فیلم‌های انگلیسی زبان برای فراگیری این زبان آشنا شدید وقت آن رسیده است که نکات مهم این روش را نیز بدانید.

  • بهتر است در گام اول سریال‌ها را با زیرنویس ببینید. اگر سطح شما مبتدی است توصیه می‌شود این سریال‌ها را ابتدا با زیرنویس فارسی و سپس با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.
  • هر قسمت از سریال را حداقل دوبار تماشا کنید تا اصطلاحات و کلمات در ذهنتان نقش ببندد. بهتر است بار دوم سریال را بدون زیرنویس تماشا کنید؛ اما اگر سطحتان مبتدی باشد می‌توانید فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید.
  • توصیه می‌شود لغات و اصطلاحات پرکاربرد و مهم را یادداشت کرده و همواره مرور کنید تا ملکه ذهنتان شود.
  • برای اینکه تلفظتان نیز بهبود یابد می‌توانید بخشی از سریال را متوقف کرده و مکالمات آن‌ها را تکرار کنید. توجه به زبان بدن نیز در این قسمت می‌تواند مفید و کاربردی باشد.
  • دیکشنری همراه خود داشته باشید تا در صورت وجود سوال، نقاط ابهام ذهنی خود را برطرف سازید.

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از رایج‌ترین روش‌های آموزشی یعنی تماشای سریال خارجی برای تقویت زبان انگلیسی آشنا شدید. علاوه بر این مورد بهترین سریال‌ها و انیمیشن‌های زبان انگلیسی نیز به شما معرفی شد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و سطح خود یکی از این سریال‌ها را برای یادگیری زبان آغاز کنید. معمولا این سریال‌ها در سایت رایگان آموزش زبان انگلیسی وجود دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های آموزش یا نحوه نمره دهی آزمون MHLE و دیگر آزمون‌ها می‌توانید به سایر بخش‌ها و مقالات سایت ما مراجعه کنید. مطالب مفید و کاربردی در سایر قسمت‌های سایت وجود دارد که می‌تواند تا حدی یادگیری و آموزش شما را سرعت ببخشد. شما می‌توانید برای تهیه دوره‌های آموزشی از طریق شماره تماس یا ایمیل با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *