تصویر شاخص
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

قبولی در آزمون msrt+ نمره قبولی آزمون msrt چقدر است؟

یکی از آزمون‌های مهمی که داخل کشور برگزار شده و داوطلبان زیادی نیز دارد، MSRT است. درست است که این آزمون و دیگر امتحاناتی که در داحل کشور برگزار می‌شوند، اعتبار جهانی ندارند، اما برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند، یکی از الزامات است. به همین دلیل قبولی در آزمون msrt برای بسیاری از افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به همین دلیل سوال بسیاری این است که نمره قبولی آزمون msrt چند است و چگونه این نمره محاسبه می‌شود؟ هر بخش آن چند نمره دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با هر آنچه که به موفقیت در این امتحانات تزدیک می‌کند، آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر هم به دنبال یک آکادمی معتبر برای قبولی تضمینی msrt هستید، آکادمی استاد عالم زاده می‌تواند یکی از بهترنی انتخاب‌های شما باشد. برای آشنایی با شرایط پکیج آزمون msrt می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۲۲۵۷۲۸۵۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

آزمون MSRT چیست؟

این آزمون، فرصتی است برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا، که سطح زبان انگلیسی خود را بسنجند و همچنین از مدرک این آزمون برای قبولی در دانشگاه‌های معتبر داخلی استفاده کنند. در آزمون‌های داخلی نیز مانند آزمون‌های بین المللی معتبر، انواع مهارت‌های زبان انگلیسی سنجیده می شود.

برای پیدا کردن یک دید درست راجع به این آزمون در قسمت بعد می‌خواهیم شما را با خود آزمون و ساختارش آشنا کنیم. کلمه MSRT مخفف عبارتMinistry of Science, Research and   Technologyاست که معادل فارسی آن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. جالب است بدانید که این آزمون در گذشته به نام MCHE شناخته می‌شده که در حال حاضر نام آن توسط وزارت علوم تغییر کرده است.

این آزمون مخصوص دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری، دانشجویان متقاضی آزمون دکتری، متقاضیان استفاده از فرصت خدماتی و همچنین برای ارائه مدرک به نظام وظیفه برای خروج از کشور است.

آزمون ام اس آر تی معمولاً هر ۴۵ روز یک بار برگزار شده و داوطلبان می‌توانند هر چند بار که بخواهند در آن شرکت کنند. همچنین اعتبار مدرک این آزمون، مانند بسیاری از آزمون‌های دیگر، دو سال است و داوطلبان در این زمان می‌توانند برای رسیدن به هدف خود اقدام کنند.



پیشنهاد مطالعه: مدرک‌های مختلفی وجود دارند که قبولی در آن‌ها می‌تواند به شما امکان دهذ در دانشگاه‌ها و کشورهای مختلفی وارد شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با این آزمون‌ها وارد وبلاگ ما شده و مقاله مدرک های معتبر زبان انگلیسی را مطالعه کنید.



آزمون msrt چیست

قبولی در آزمون msrt: آشنایی با بخش‌های این آزمون

در این آزمون مهارت‌های شنیداری، خوانایی و درک مطلب، دستور زبان و لغات، سنجیده شده و داوطلب باید برای کسب نمره قبولی در آن‌ها با منابع و ساختارها آشنایی کامل داشته باشد. سوالات این آزمون شامل سه بخش مختلف است:

  • بخش شنیداری: ۳۰ سوال و ۳۰ نمره

این قسمت از ۳۰ سوال چهار گزینه‌ای تشکیل شده و در آن از مکالمات کوتاه، بلند و همچنین درک مطلب شفاهی سؤال ارائه می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به این بخش، ۳۰ تا ۳۵ دقیقه است. داوطلب باید پس از شنیدن مکالمات به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

  • بخش دستور زبان: ۳۰ سوال و ۳۰ نمره

این قسمت شامل ۳۰ سوال چهار گزینه‌ای است که ۱۵ سوال آن مربوط به Structure و ۱۵ سوال دیگر مربوط به Written Expression هستند.

  • بخش خوانایی و درک مطلب: ۴۰ سوال و ۴۰ نمره

این قسمت از ۴۰ سوال تشکیل شده که معمولاً ۴ متن جداگانه را شامل می‌شود که برای هر قسمت ۱۰ سوال چهار گزینه‌ای پرسیده شده است.



پیشنهاد: آزمون tolimo از دیگر آزمون‌هایی است که ارزش بالایی در نظام آموزشی کشور دارد. اگر به دنبال یک پکیج آموزشی باکیفیت برای قبولی در این آزمون هستید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف خود برسید، می‌توانید به دوره‌های آموزشی استاد عالم زاده اعتماد کنید.



بخش‌های مختلف

نمره قبولی در آزمون MSRT

همانطور که گفتیم این آزمون صد سوال و صد نمره دارد. نمره ‌دهی آزمون برای دانشجویان دکتری از ۵۰ به بالا در نظر گرفته شده و برای دانشجویان مقطع کارشناسی که قصد خروج از کشور را دارند، نمره ۴۰. نمره کل از نمره ۱۰۰ لحاظ شده است و در مجموع با توجه به دانشگاه موردنظر، نمره قبولی بین ۴۵ تا ۷۵ متغیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که این آزمون نمره منفی ندارد. زمان اعلام نتایج نیز بین ۵ تا ۱۰ روز طول کشیده و به صورت اینترنتی اعلام می‌شود. در نهاتی نیز مدرک اعطایی بین ۴۰ تا ۵۰ روز بعد با مهر تأیید وازرت علوم برای شما ارسال می‌شود.



پیشنهاد مطالعه: مهارت اسپیکینگ یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی است که هر زبان آموزی به دنبال آن است. به طور کلی روش‌های ساده‌ای وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت را برای یادگیری این مهارت پیش ببرید. برای آشنایی با بهترین راه‌های یادگیری اسپیکینگ زبان انگیسی وارد وبلاگ آکادمی عالم زاده شوید.



نمره قبولی

آزمون MSRT چه فرقی با آزمون MHLE دارد؟

همان طور که اشاره کردیم، آزمون MSRT توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود و نمره قبولی در آن توسط تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی مورد پذیرش است.

«لازم به ذکر است که این مدرک در حین مصاحبه از داوطلب خواسته می‌شود.»

MHLE نیز یک آزمون زبان انگلیسی است؛ با این تفاوت که توسط وزارت بهداشت برگزار شده و مخصوص گروه علوم پزشکی است. بخش‌ها و روش نمره دهی هر دو آزمون تقریبا یکسان است و تنها تفاوت این آزمون‌ها با یکدیگر، محتوای لغات و متن سوالات است. به عبارتی دیگر، محتوای آزمون MHLE تخصصی‌تر و در زمینه علوم پزشکی است. دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیرا پرشکی باید در آزمون MHLE شرکت کنند.



پیشنهاد: اگر به دنبال دوره آزمون زبان mhle هستید، با ما تماس بگیرید تا بتوانید با رسیدن به بهترین نتیجه در سریع‌ترین زمان ممکن، به اعداف خود دست یابید.



تفاوت آزمون MSRT با MHLE

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره آزمون و نمره قبولی در آزمون MSRT با هم صحبت کنیم. همانطور که گفتیم مدرک این آزمون می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در مصاحبه دکتری شما داشته باشد. برای کسب آمادگی جهت شرکت در این آزمون باید در مهارت‌های مورد سنجش آن، تمرین و ممارست هر روزه داشته باشید.

امیدوارمی که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشید. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده سوالی دارید و یا موضوعی وجود دارد که تمایل دارید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *