تصویر شاخص
۳ تیر ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

مدرک زبان مورد نیاز برای دکتری|آیا برای دکتری مدرک زبان لازم است؟

بهترین مدرک زبان مورد نیاز برای دکتری چیست؟ آیا برای دکتری مدرک زبان لازم است؟ مقطع دکتری به عنوان بالاترین مقطع تحصیلی، اهمیت ویژه و بسیار بالایی داشته و باید به دانش و مهارت‌های مختلفی تسلط داشت. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که دانشجویان و فارغ التحصیلان این مقطع باید از آن برخوردار باشند، توانایی برقراری ارتباط با دیگر فارغ التحصیلان و پژوهشگران در سطح جهان است. به طوریکه بتوانند به راحتی مقالات و پژوهش های خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه کنند.

در این میان، آزمون زبان دکترا متعددی وجود دارد که شما در زمان مصاحبه می‌توانید آن را ارائه کنیدو البته برخی از این آزمون‌ها تنها در داخل کشور اعتبار دارند و برخی دیگر در تمامی مراکز معتبر در جهان.

در این مقاله قصد داریم تا انواع مدرک زبان برای مصاحبه دکتری را با هم بررسی کنیم تا در نهایت شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید؛ با ما باشید.

یکی از آزمون‌های بسیار مهم مورد تایید دانشگاه‌های معتبر داخلی، آزمون زبان وزارت بهداشت است. اگر می‌خواهید خود را برای این آزمون آماده کنید و به دنبال یک دوره معتبر با بهترین بازدهی هستید، آکادمی عالم زاده می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. اگر مي‌خواهید با ویژگی‌ها و شرایط این دوره آشنایی پیدا کنید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۲۲۵۷۲۸۵۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

آموزش زبان انگلیسی برای آزمون دکترا

دلیل داشتن مدرک زبان برای دکتری

در گذشته، داشتن مدرک زبان، برای شرکت در کنکور دکتری وزارت بهداشت، الزامی بود؛ اما در سال‌های اخیر این اجبار برداشته شده است؛ گرچه برخورداری از امتیاز مدرک زبان در مصاحبه دکتری، می تواند بسیار موثر باشد. در وزارت علوم نیز داشتن مدرک زبان برای آزمون جامع دکتری، اجباری نیست؛ اما در مصاحبه دکتری اهمیت داشته و تاثیر فراوانی در نتیجه نیز دارد. مصاحبه گران ممکن است سوالاتی به زبان انگلیسی از شما بپرسند تا میزان توانایی شما در این زبان را بسنجند. از این رو بهتر است نحوه معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری را بدانید.

لازم به ذکر است که اخذ مدرک زبان در دوره دکتری در تمامی دانشگاه ها الزامی است. بسیاری از دانشگاه‌های سراسری ارائه مدرک زبان انگلیسی را تا آزمون جامع، الزامی کرده‌اند و بعضی دانشگاه های دیگر نیز دانشجو تا پایان ترم اول دکتری، فرصت دارد که این مدرک را ارائه دهد.

«مدرک زبان برای دکتری دانشگاه آزاد، نیز بدین شکل است که دانشجو با کسب هشتاد درصد از نمره، می‌تواند در آزمون جامع شرکت کند؛ اما باید تا زمان ارائه رساله، نمره قبولی مورد تایید را اخذ کرده و به دانشگاه ارائه دهد.»



پیشنهاد مطالعه: برای آزمون دکتری خود، به تافل فکر می‌کنید؟ با دیگر کاربردهای این آزمون آشنایی دارید؟ برای آگاهی از مزایای داشتن مدرک تافل پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت ما شده و از محتواهای نوشته شده استفاده کنید.



داشتن مدرک

مدرک زبان مورد نیاز برای دکتری

همانطور که اشاره کردیم، زبان انگلیسی دکتری، آزمون‌های متعددی دارد که ارائه مدرک هر کدام از آن‌ها می‌تواند در مصاحبه دکتری و در طول تحصیل به شما کمک کند. هر یک آزمون‌های زیر می‌تواند یک انتخاب درست برای شما باشد:

  • آزمون Tolimo
  • آزمون تافل
  • آزمون آیلتس
  • آزمون دانشگاه تهران
  • آزمون EPT: مربوط به دانشگاه آزاد
  • آزمون MHLE آزمون مربوط به وزارت بهداشت
  • آزمون MSRT: آزمون مربوط به وزارت علوم و تحقیقات


پیشنهاد: آزمون tolimo از دیگر آزمون‌های داخلی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، برای آمادگی و اطمینان از کسب نتیجه درست، می‌توانید از دوره‌های ارائه شده توسط آکادمی استاد عالم زاده استفاده کنید.



تمامی آزمون های معتبر

اعتبار مدرک زبان دکتری چقدر است؟

تمامی مدارک آزمون‌های زبان انگلیسی، اعتباری دو ساله دارند؛ بنابراین باید مراقب باشید که تا قبل از سر آمدن مدت اعتبار مدرک، در مصاحبه دکتری مورد نظر خود شرکت کنید. اما اگر مدت اعتبار مدرک شما تمام شده بود، باز هم آن را در مصاحبه ارائه دهید زیرا ممکن است تاثیرگذار باشد.

اهمیت مدرک زبان مورد نیاز برای دکتری در طول تحصیل

اهمیت مدرک و مهارت زبان انگلیسی، نه تنها در مصاحبه دکتری بلکه در طول تحصیل در مقطع دکتری نیز قابل چشم پوشی نیست. واحدهای درسی که دانشجویان دکتری، موظف به گذراندن آن‌ها هستند، اغلب بر اساس منابع زبان اصلی انتخاب شده‌اند. بنابراین در بسیاری از موارد، نیاز است که دانشجو این منابع و کتب اصلی را مطالعه کند یا به آن‌ها ارجاع دهد. همچنین برای تحقیق و پژوهش برای ارائه رساله دکتری، مراجعه به کتاب‌های زبان انگلیسی اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین دانشجو باید بتواند تسلط کافی بر این زبان داشته باشد تا قادر به ارائه رساله دکتری خود شود.

همچنین برای پژوهش و ارائه مقاله در سطح بین المللی یا استفاده از مقالات دیگران که در سطح بین المللی ارائه شده‌اند، مهارت و تسلط بر زبان انگلیسی یکی از الزانات اساسی است. بنابراین دانشجوی مقطع دکتری، برای پیشبرد تحصیل و اهداف خود در این مقطع، باید بر زبان انگلیسی تسلط کافی و لازم را داشته باشد.

«در نتیجه، داشتن مدرک زبان برای آزمون جامع دکتری به شدت لازم و حیاتی است و نمي‌توان آن را پست گوش انداخت.»



پیشنهاد مطالعه: اگر در خانه  در حال یادگیری زبان هستید و می‌خواهید به صورت خودآموز مطالعه کرده و در نهایت در آزمون شرکت کنید، می‌توانید از محتواهای مفید لینک مقابل استفاده کنید: آموزش زبان انگلیسی در خانه .



اهمیت آزمون زبان دکتری

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره الزام و اهمیت داشتن مدرک زبان دکتری صحبت کنیم. همانطور که گفتیم در بسیاری از موارد، ارائه این مدرک برای آزمون اجباری نیست؛ اما ارائه آن، می‌تواند تاثیر فوق العاده‌ای روی نتیجه مصاحبه شما داشته باشد. اهمیت تسلط بر زبان انگلیسی در طول تحصیل دکتری نیز بر کسی پوشیده نیست.

امیدواری که مطالب گفته شده در خصوص مدرک زبان مورد نیاز برای دکتری برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *