تصویر شاخص
۱۲ آذر ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

راهکارهای آموزش زبان انگلیسی در خانه

معمولا بهترین شرایط برای یادگیری زبان انگلیسی این است که در فضای گفتگو مثل کلاس‌های آموزشی، یا در شهری انگلیسی‌زبان باشید. اما به دلایل مختلف ممکن است کسی نتواند از این شرایط برخوردار باشد.

شاید به دلیل کمبود وقت، امکان رفتن به آموزشگاه و شرکت در کلاس‌های زبان را نداشته باشید، اما با همه اینها باز هم یادگیری زبان انگلیسی برای شما ضرورت داشته باشد. در چنین مواردی یکی از راه‌هایی که پیش روی فرد وجود دارد، استفاده از راهکارهای آموزش زبان انگلیسی در خانه است.

اما اگر قصد دارید خودتان در خانه به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید، بهتر است نکات و اصول لازم برای این کار را بدانید تا شما را در پیشرفت و یادگیری سریع‌تر کمک کنند. در این نوشته سعی می‌کنیم به مهم‌ترین این نکات اشاره کنیم.

 

آموزش زبان انگلیسی از صفر 

ممکن است شما بخواهید یادگیری را از صفر شروع کنید یا پیش‌زمینه‌ای از قبل داشته باشید اما در هر دو صورت در نظر گرفتن تکنیک‌های یادگیری می‌تواند برای شما مفید و کارآمد باشد. انواع تکنیک‌ها برای تقویت درک مطلب و دستور زبان و اسپیکینگ و غیره.

 

هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

داشتن هدف می‌تواند در ایجاد انگیزه برای زبان‌آموز نقش زیادی ایفا کند. بنابراین با خودتان فکر کنید و هدفی را برای خود تعیین کنید. چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ آیا قصد مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی را دارید؟ آیا می‌خواهید در دانشگاهی انگلیسی‌زبان تحصیل کنید؟ آیا دوست دارید موقع فیلم دیدن یا آهنگ گوش کردن بتوانید آنچه گفته می‌شود را درک کنید و بفهمید؟

هرکدام از این اهداف می‌توانند تبدیل به انگیزه‌ای برای تلاش در یادگیری شوند. اقدام با داشتن هدفی قدرتمند و مشخص، با اقدام بی‌هدف خیلی فرق دارد. هدف به شما کمک می‌کند که مصمم‌تر و قوی‌تر راه خود را ادامه دهید.

 

گوشتان را به شنیدن زبان انگلیسی عادت دهید

دیدن فیلم‌های انگلیسی‌زبان و گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی می‌توانند کمک خیلی زیادی در این زمینه کنند. در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید، چون این کار هم می‌تواند سرگرمی باشد و هم یادگیری. وقتی پروسه یادگیری را به سرگرمی تبدیل کنید تاثیرگذاری بیشتری در ذهن شما خواهد داشت.

با شنیدن گفتگوهای انگلیسی مهارت لیسنینگ شما تقویت می‌شود و همچنین کلی عبارت و اصلاح و لغت جدید یاد می‌گیرید. انواع فیلم‌ها، موسیقی‌ها، پادکست‌ها و غیره می‌توانند برای شما مفید و تاثیرگذار باشند.

 

learning english

 

به انگلیسی فکر کنید!

شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد اما این روش به شدت اثربخش است. سعی کنید انواع تفکراتی را که به ذهن شما می‌رسد به انگلیسی بیان کنید. می‌توانید حتی با صدای بلند به انگلیسی با خودتان حرف بزنید. اگر معادل لغتی را نمی‌دانید در دیکشنری به دنبالش بگردید. به این صورت دایره لغات شما هم وسیع‌تر خواهد شد، حتی برای کسی که میخواهد در آزمون بزرگی شرکت کند مثل آزمون EPT ، این روش تأثیرگزاری است.

 

بخوانید و خلاصه‌اش را بنویسید

این یکی از راه‌هایی است که به شدت برای تقویت درک مطلب و همچنین گرامر می‌تواند به شما کمک کند. اگر روزی دو سه پاراگراف بخوانید و بعد خلاصه‌نویسی کنید می‌توانید تسلط خود را بر زبان افزایش دهید.

کتاب‌های انگلیسی، روزنامه‌های انگلیسی، سایت‌ها و وبلاگ‌های انگلیسی‌زبان، همه و همه می‌توانند منابع مطالعه شما باشند.

 

یک دوست زبان‌آموز پیدا کنید

وجود یک شریک و دوست که بتوانید با او تمرین کنید خیلی می‌تواند در پیشرفت شما اثر بگذارد. وجود شخص دیگر، امکان گفتگو را فراهم می‌کند. امکان مواجهه با اشتباهات و یادگیری بیشتر. شما می‌توانید انگلیسی چت کنید یا تلفنی حرف بزنید.

شما می‌توانید اشتباهات یکدیگر را تصحیح و به هم گوشزد کنید. با وجود یک دوست مهارت اسپیکینگ شما تقویت می‌شود و در مکالمه زبان انگلیسی پیشرفت حاصل می‌کنید.

 

learning english at home

 

اپلیکیشن‌های زبان 

اپلیکیشن‌های زبان‌آموزی می‌توانند کمک زیادی به شما برای یادگیری کنند. در این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مهارت‌های مختلف مورد نیاز برای زبان را ارتقا دهید و بیشتر و آسان‌تر یاد بگیرید. این اپ‌ها می‌توانند مثل یک معلم در کنار شما باشند و راهنمایی‌تان کنند.

 

زندگی خود را آمیخته به زبان انگلیسی کنید

هر چقدر چالش و رویارویی و پیوند شما با زبان بیشتر باشد، در یادگیری و پیشرفت موفق‌تر خواهید بود. سعی کنید زبان را در همه وجوه زندگی خود وارد کنید. لیست خرید را به انگلیسی بنویسید. زیر فیلم‌های فارس سابتایتل انگلیسی بیندازید. صفحات افراد انگلیسی‌زبان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. همچنین می‌توانید صفحات یادگیری زبان در شبکه‌های اجتماعی را فالو کنید.

یک دیکشنری خوب روی گوشی خود نصب کنید که همیشه در دسترس شما باشد. از هر فرصتی برای مکالمه به زبان انگلیسی استقبال کنید. یک دفترچه با خود داشته باشید و هر لغت یا نکته جدیدی که یاد می‌گیرید در آن یادداشت کنید.

 

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

علاوه بر مطالعه و فعالیت در شبکه اجتماعی شما می‌توانید از سایت‌های یادگیری زبان به صورت آنلاین بهره بگیرید و در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید. بی تردید شرکت در این دوره‌ها می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت شما کند. می‌توانید هر چند وقت یک بار با استفاده از سیستم‌های تعیین سطح آنلاین، سطح زبان خود و پیشرفتتان را بسنجید.

 

آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان

اهمیت یادگیری زبان از کودکی بر کسی پوشیده نیست. کودکان خیلی سریع‌تر و راحت‌تر زبان یاد می‌گیرند. شما می‌توانید آموزش زبان را از خانه به کودکان آغاز کنید. با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی مثل تکرار لغات و گفتن داستان، کارتون و فیلم کودکانه انگلیسی، آهنگ‌های کودکانه انگلیسی و استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص می‌توانید به رشد زبان انگلیسی کودک خود در خانه کمک کنید.

 

بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی در خانه

استفاده از پکیج‌های آموزش زبان به صورت خودآموز گزینه خیلی خوبی است که هم سرعت یادگیری شما را بالا می‌برد و هم اینکه تجربه یادگیری زبان را به فعالیتی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. اما از آنجایی که پکیج‌های متعددی با قیمت‌های گوناگون و گاهی گزاف وجود دارند، بهتر است برای انتخاب پکیج مناسب تحقیق کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی رایگان

اگر در اینترنت سرچ کنید منابع زیادی برای آموختن زبان انگلیسی به صورت رایگان وجود دارند. منابع فراوانی از جزوه‌های صوتی و متنی مختلف. با در نظر گرفتن معیارهای کیفیت و تحقیق در مورد این سایت‌ها و کارامد بودن مطالب آموزشی می‌توانید از این منابع رایگان بهره بگیرید.

مطلب قبولی در آزمون EPT را در این لینک می‌توانید بخوانید.

 

جمع بندی

ورای همه نکات و مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهم‌ترین نکته برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه استمرار و پشتکار است. شما می‌توانید از راهکارها و منابع و تکنیک‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی در خانه بهره بگیرید اما اراده و پشتکار را فراموش نکنید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *