تصویر شاخص
۶ اسفند ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای جامع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

امروزه به دلیل راه‌های ارتباطی آنلاین و همینطور امکان مهاجرت راحت‌تر به کشورهای انگلیسی زبان، نیاز به فراگیری زبان انگلیسی افزایش یافته است. افراد برای اثبات اینکه می‌توانند در محیط‌های خارجی کار کنند و یا به تحصیل مشغول شوند، باید در آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی شرکت کنند. مثلا افراد به مدرک زبان  انگلیسی مهاجرت به استرالیا احتیاج داشته و باید مطابق با این نیاز، در یک تست قابل قبول و معتبر آزمون دهند. در ادامه سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

 

انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

زمانی که بحث تحصیل یا کار در کشورهای دیگر مطرح شد، یکی از مشکلات مهاجرین آشنا نبودن با زبان مردمان کشور مقصد بود. از این رو برای یادگیری زبان‌های جدید مؤسساتی تشکیل شد و کتاب‌هایی منتشر گردید که به افراد این مطالب را آموزش دهند. کشورهای مقصد نیز برای تست آمادگی افراد، آزمون‌هایی را آماده کردند. کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا،‌ بریتانیا، کانادا و استرالیا برای سنجش آمادگی این افراد آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی را تنظیم کرده و در سراسر دنیا برگزار می‌کنند.

آزمون تافل، آیلتس، PTE و موارد مشابه آن‌ها، استانداردترین تست‌هایی هستند که مهارت‌های شما را در زمینه‌های درک مطلب، صحبت کردن، شنیداری، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی می‌سنجند. با آمادگی برای این آزمون‌ها هم سطح کلی زبان بالا می‌رود و هم اینکه امکان سفر کردن به کشورهای انگلیسی زبان را بدست می‌آورید. بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش شما شرط داشتن مدرک آزمون زبان را با یک نمره خاص گذاشته‌اند و باید بتوانید حدنصاب مورد نیاز را کسب کنید.

 

معروف ‌ترین آزمون ‌های بین‌المللی زبان انگلیسی

با توجه به رشد مهاجرت‌ افراد از کشورهای مختلف به کشورهای انگلیسی زبان، اهمیت شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی افزایش یافت. افرادی که قصد سفر کاری یا تحصیلی داشتند، مجبور به شرکت در این تست‌ها بوده و باید با اصول برگزاری این آزمون‌ها آشنا می‌شدند. قبل‌تر از این موضوع، آموزش مکالمه زبان انگلیسی در سفر بیشتر از همه مورد استقبال مسافرین قرار می‌گرفت. در حال حاضر بهتر است با معروف‌ترین آزمون‌های بین المللی انگلیسی آشنا شوید.

 

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

 

  • آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس معروف‌ترین گزینه در میان آزمون‌های زبان است و اکثر افراد این تست را به دیگر روش‌ها ترجیح می‌دهند. برای تحصیل یا کار در یک کشور انگلیسی زبان می‌توانید از این آزمون استفاده کنید. در این تست قرار است که چهار مهارت، شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندنی شما مورد ارزیابی قرار گیرد. در هر بخش که به صورت مجزا برگزار می‌شود، یک نمره تا سقف ۹ دریافت می‌کنید و در نهایت میانگین این چهار نمره، امتیاز کل شما را تشکیل می‌دهد که آن نیز تا سقف ۹ است.

هر فردی می‌تواند این آزمون را به صورت کامپیوتری و یا کاغذی انجام دهد. تست آیلتس برای دو دسته از افراد طراحی شده است. شما می‌توانید هم در آزمون عمومی شرکت کنید و هم در آزمون دانشگاهی که مخصوص افرادی است که قصد تحصیل دارند. زمان کل آزمون در حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه بوده و قسمت گفتاری آن به صورت جداگانه و رو در رو با یک کارشناس خواهد بود.

 

  • آزمون تافل (TOEFL)

این آزمون نیز در اکثر کشورهای انگلیسی زبان معتبر بوده و تحت نظر سازمان ETS برگزار می‌شود. شما در چهار مهارت اصلی شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندنی آزمایش می‌شوید و می‌توانید در هر بخش تا سقف ۳۰ نمره کسب کنید. در مجموع امتیاز شما می‌تواند مقداری از ۱۲۰ نمره کل باشد. این آزمون هم به صورت اینترنتی و هم حضوری برگزار می‌شود و می‌توانید به صورت هفتگی در آن شرکت کنید. تمرکز این آزمون بر روی اصول دانشگاهی است و در طول این آزمون که ۳ ساعت است ، شرکت کنندگان با انواع سوالات عمومی و دانشگاهی روبرو خواهند شد. آزمون تافل یکی از معروف‌ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است.

 

آزمون بین المللی انگلیسی

 

  • آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو نیز با رویکردی جدید در میان شرایط همه گیری کرونا رشد کرد و توانست محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کند. به دلیل شرایط نا آرام جامعه، اکثر مراکز تحصیلی و شرکت‌ها، که از قبل مسیر خود را به صورت غیر حضوری طی می‌کردند، از این تست بین المللی و آنلاین استقبال کرده و نتایج این آزمون را معتبر در نظر گرفتند. شما در طول ۱ ساعت زمان امتحان، در بخش‌های مهارت ادبی، مکالمه، نوشتن و درک مطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرید. امتیاز نهایی که می‌توانید از آن کسب کنید ۱۶۰ نمره بوده و جواب آن دو روز پس از امتحان منتشر می‌شود. در صورت قبولی اعتبار آن تا دو سال خواهد بود.

 

کدام آزمون بین المللی زبان بهتر است؟

همانطور که توضیح کاملی در خصوص انواع آزمون های‌بین المللی داده شد، باید گفت که در میان این تست‌ها تفاوت‌های کوچکی وجود دارد اما در نهایت هدف نهایی تمام آن‌ها سنجش سطح زبان انگلیسی شما است. با وجود این موضوع، در برخی از کشورها و دانشگاه‌ها تنها آزمون خاصی پذیرفته شده و باید حتما در همان آزمون خاص شرکت کرده باشید.

بهتر است تمام توضیحاتی که در مورد هر آزمون داده شد را جداگانه مد نظر داشته و بعدا ببینید کدام سبک از برگزاری آزمون‌ها برای شما مناسب‌تر است. از طرفی اگر مقصد نهایی شما مشخص است و می‌دانید که نمره این آزمون قرار است در چه دانشگاه یا شرکتی پذیرفته شود، می‌توانید به قوانین آن مؤسسه مراجعه کنید و ببینید نمره چه آزمونی برای آن‌ها قابل قبول است.

 

نکات مهم آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

در بررسی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به این نکته پی خواهید برد که گستردگی منابع آموزشی و همینطور تنوع موضوعات آزمون می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. به همین دلیل دسترسی به یک منبع آموزشی منسجم و یا شرکت در یک دوره تخصصی، می‌تواند موفقیت را برای شما به همراه داشته باشد. دوره‌های آموزشی آزمون‌های زبان انگلیسی عالم زاده می‌تواند شما را در کمترین زمان ممکن برای یک امتحان مهم آماده کند.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *