تصویر شاخص
۲۵ دی ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

گرفتن مدرک زبان، یکی از قدم های الزامی و مهم برای مهاجرت است. هر کسی که قصد مهاجرت برای کار یا تحصیل به کشوری خارجی زبان را داشته باشد، ناگزیر باید از طریق شرکت در یکی از آزمون های زبان نمره مورد قبول را کسب کند.

برای مهاجرت به استرالیا نیز همین شرط وجود دارد. از آنجایی که زبان مردم این کشور انگلیسی است، مدرک زبان انگلیسی یکی از تمام مدارکی است که باید به سفارت ارائه شود. بنابراین پیش از اقدام به مهاجرت باید در یکی از آزمون های مورد تایید این کشور شرکت کرده و مدرک زبان انگلیسی مهاجرت به استرالیا را مهیا کنید.

در ادامه این نوشته قصد داریم به مدارک آزمون های مورد تایید برای مهاجرت به این کشور اشاره کرده و آنها را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا برای کار یا تحصیل را دارید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

 

آزمون های زبان مورد تایید استرالیا

آزمون های زبان متعددی در کشور ایران و کشورهای دیگر برگزار می شوند. هریک از این آزمون ها مهارت های گوناگون در زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهند. مثل مهارت خواندن، مهارت نوشتن، مهارت شنیداری و مهارت گفتاری. برای دریافت مدرک باید نمره مورد قبول را از آزمون کسب کنید.

البته میزان نمره مورد قبول برای هر دانشگاه یا مرکز اشتغال ممکن است متفاوت باشد. بنابراین هنگام درخواست باید سقف نمره قبولی مورد تایید آن موسسه را بررسی کنید. در ادامه قصد داریم به مدارک آزمون های زبان مورد تایید کشور استرالیا اشاره کرده و آنها را بررسی کنیم.

 

آزمون آیلتس

یکی از معروف ترین و معتبرترین آزمون های بین المللی زبان آزمون آیلتس است. در این آزمون چهار مهارت ریدینگ و رایتینگ و اسپیکینگ و لیسنینگ سنجیده می شود. نمره آزمون آیلتس در دو بخش جنرال و آکادمیک طبقه بندی می شود و سطح تسلط و مهارت فرد را نشان می دهد. نمره این آزمون از یک تا نُه است و کشور استرالیا در بخش Vocational حداقل نمره پنج را می پذیرد. با توجه به کلاس ها و دورهای فراوان این آزمون در ایران، یکی از بهترین آزمون هایی که می توانید برای مدرک زبان انگلیسی مهاجرت به استرالیا در آن شرکت کنید آزمون آیلتس اشت.

 

مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا

 

آزمون تافل

یکی دیگر از آزمون های معتبر زبان که در دانشکده ها و موسسات فراوانی در جهان قابل پذیرش است، آزمون تافل می باشد. آزمون تافل نیز چهار مهارت خواندن و نوشتن و شنیداری و گفتاری را در داوطلب می سنجد. یکی از مزیت های آزمون تافل این است که داوطلب می تواند این آزمون را به صورت حضوری و کاغذی، و یا به صورت آنلاین امتحان دهد.

همچنین تافل یک آزمون تستی هم برای متقاضیان ارائه داده که می توانند پیش از شرکت در آزمون اصلی، از طریق آن توانایی خود را محک بزنند و با نوع سوالات و شیوه امتحان آشنا شوند. نمرات این آزمون در درجه بندی صفر تا سی امتیاز هستند. گرچه این درجه بندی در هر مهارت متفاوت است.

کشور استرالیا در بخش Vocational این سطح نمرات را تایید می کند: در بخش ریدینگ حداقل نمره ۴، در بخش رایتینگ حداقل نمره ۱۴، در بخش لیسنینگ حداق نمره ۴ و در بخش اسپیکینگ حداقل نمره ۱۴.

 

آزمون پی تی ای

آزمون پی تی ای یکی دیگر از آزمون های مورد تایید برای دریافت مدرک زبان انگلیسی مهاجرت به استرالیا است که قبولی در آن تا اندازه ای راحت تر از دو آزمون آیلتس و تافل است و بنابراین تعداد زیادی از افراد در این آزمون شرکت می کنند. برگزارکننده این آزمون سازمان پیرسون، ناشر کتاب لانگمن است.

این آزمون دو بخش جنرال و آکادمیک دارد و فقط به صورت آنلاین انجام می شود. نمره این آزمون برای چهار مهارت خواندن و نوشتن و گفتاری و شنیداری از ۱۰ تا ۹۰ در نظر گرفته شده است. آزمون PTE بارها در طول سال برگزار می شود و متقاضی می تواند با مراجعه به سایت و ثبت نام در آن شرکت کند.

نمره مورد قبول کشور استرالیا در بخش Vocational در تمامی مهارت ها حداقل نمره ۳۶ است. برای کسب نمره کافی در بخش اسپیکینگ آزمون های مختلف می توانید دوره مکالمه زبان انگلیسی را بگذرانید.

 

آزمون او ای تی

آزمون او ای تی یکی از آزمون های مورد قبول کشور استرالیا است که البته برای متخصصان در زمینه مراقبت های بهداشتی و کادر درمان مناسب است. این آزمون علاوه بر مهارت های زبان عمومی مهارت زبان تخصصی را نیز می سنجد. بنابراین پزشکان یا پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند باید نمره قبولی آزمون OET را کسب کنند.

طراح این آزمون موسسه کمبریج است و مانند آزمون های قبلی مهارت های رایتینگ و ریدینگ و اسپیکینگ و لیسننیگ را مورد سنجش قرار می دهد. متقاضیان بر اساس رشته خود، باید در بخش اسپیکینگ و رایتینگ به سوالات زبان تخصصی پاسخ دهند.

نمره بندی این آزمون از A تا E است و کشور استرالیا در بخش Vocational برای هر چهار مهارت حدقل نمره B را مورد پذیرش قرار می دهد.

 

آزمون کمبریج

آزمون کمبریج یکی از سخت ترین و معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است و قبولی در آن به این معنی است که داوطلب به خوبی توانایی تحصیل و یا کار در موسسات تحصیلی و شغلی گوناگون را دارد و می تواند خیلی راحت ارتباط برقرار کند.

آزمون کمبریج هم مانند دیگر آزمون ها تسلط داوطلب را در هر چهار مهارت شنیداری و گفتاری و خواندن و نوشتن می سنجد. کشور استرالیا برای هر چهار مهارت حداقل نمره ۱۵۴ را می پذیرد. متاسفانه آزمون کمبریج در ایران برگزار نمی شود و برای شرکت در آن و گرفتن مدرک زبان انگلیسی مهاجرت به استرالیا باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کرد.

 

همچنین برای آشنایی بیشتر با مدرک مورد نیاز مقطع دکترا در ایران می توانید مطلب مدرک زبان برای دکتری را مطالعه کنید.

 

آزمون های مورد تایید استرالیا چه مدتی اعتبار دارند؟

تمامی آزمون هایی که در بالا معرفی کردیم به مدت دو سال اعتبار دارند و آزمون دهنده بعد از کسب نمره قبولی و مدرک، تا دو سال وقت دارد برای مهاجرت اقدام کند. داوطلبان می توانند با توجه به محتوای آزمون ها، مدت زمان اعلام نتیجه و محل برگزاری آزمون، یکی از این آزمونها را انتخاب و در آن شرکت کنند.

 

سخن پایانی

در این نوشته آزمون های مورد تایید کشور استرالیا را به شما معرفی کردیم. داوطلبان می توانند با توجه به میزان مهارت خود، رشته خود و هدف خود از مهاجرت یکی از آزمون های آیلتس، تافل، پی تی ای، و یا او ای تی و کمبریج را انتخاب کرده و در آنها شرکت کنند. قبولی در هر یک از این آزمون ها می تواند کلیدی برای ورود شما به خاک استرالیا و تحصیل یا کار در این کشور باشد.

شما می توانید از طریق مطالعه منابع معرفی شده برای آزمون های زبان انگلیسی و همچنین شرکت در دوره های مخصوص هر آزمون با آمادگی بیشتری در این آزمونها شرکت کرده و در دریافت مدرک زبان انگلیسی مهاجرت به استرالیا با موفقیت عمل کنید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *