تصویر شاخص
۱۲ تیر ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

آشنایی با جذاب ترین و جدیدترین اصطلاحات انگلیسی

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در زمان تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان، بخشی از عبارات و اصطلاحات را متوجه نشوید؟ آیا این اتفاق افتاده است که بخشی از فیلم یا مفهوم اصلی داستان را از دست بدهید؟ اصطلاحات عباراتی کوتاه هستند که معمولا معنی و مفهومشان با تک به تک واژه‌هایی که استفاده می‌شود، یکی نیست. یعنی اگر بخواهید آن‌ها را لغت به لغت ترجمه کنید، به مفهوم اصلی عبارات پی نخواهید برد. این عبارات، اصطلاحات انگلیسی هستند که در مکالمات روزمره، بیشترین کاربرد را دارند. 

اگر به عنوان یک زبان آموز، قصد یادگیری اصطلاحات عامیانه انگلیسی ، اصطلاحات انگلیسی خفن، اصطلاحات لاکچری انگلیسی، اصطلاحات بامزه انگلیسی، اصطلاحات انگلیسی عاشقانه و .. را دارید، باید بدانید با سیل عظیمی از جملات پیش رو هستید. یادگیری اصطلاحات روزمره انگلیسی، به شما کمک می‌کند که با این زبان بیشتر آشنا شده و به راحتی ارتباط بگیرید. در این مقاله، قصد داریم تا شما را با پرکاربردترین اصطلاحات انگلیسی آشنا کنیم؛ خیلی از اصطلاحات با توجه به کاربردشان ممکن هست حتی در آمون های زبان هم برای شما مفید باشند. پس اگر علاقه‌مند به ارتقای سطح زبان خود هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات درباره نحوه ثبتنام و شرایط و هزینه های آموزش آيلتس میتوانید با مشاورین آکادمی زبان عالم زاده در تماس باشید.

اگر هدف شما از یادگیری این اصطلاحات، موفقیت در آزمون‌های مختلف است، پیشنهاد می‌کنیم به شکلی منسجم‌تر و هدفمندتر پیش بروید. برای مثال برای قبولی در آزمون ept، شما نیاز دارید که به مطالبی که در این آزمون از شما سوال پرسیده می‌شود، تسلط داشته باشید. به همین دلیل، شرکت در یک دوره ept به شما کمک می‌کند تا درصد موفقیت‌تان را به شکل چشم‌گیری افزایش دهید.

اصطلاحات عامیانه انگلیسی

منظور از اصطلاح چیست؟

در ابتدا و پیش از آنکه اصطلاحات انگلیسی روزمره را با هم مرور کنیم، لازم می‌دانیم تا توضیح کوچکی در مورد کلمه “اصطلاح یا اصطلاحات” را بررسی کنیم. به طور کلی، مفهوم اصطلاحات را می‌توان به سه بخش اصلی چانک‌‌ها، اصطلاحات استعاره‌ای و کالوکیشن‌ها تقسیم بندی کرد:

  • Chunks: کلماتی که از نظر دستور زبانی و منطقی باید در کنار هم قرار بگیرند. 
  • Collocation: این دسته، مجموعه‌ای از کلمات هستند که از نظر معنا و مفهوم می‌توانند در کنار یکدیگر استفاده شوند. به عنوان مثال make a mistake از نظر معنایی یعنی “انجام دادن اشتباه” و این کلمات همواره کنار هم کاربرد دارند. در حالی که استفاده از عبارت “do a mistake” اشتباه است.
  • اصطلاحات استعاره‌ای: این دسته، همان عباراتی هستند که معنی جمله با مفهومی که منتقل می‌کند، متفاوت است. به عنوان مثال عبارت under the weather با توجه به ترجمه معنایی “زیر هوا” است، در حالی که از نظر مفهومی، به معنای “ناخوش بودن” است.


پیشنهاد مطالعه: یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی خصوصا برای کودکان، استفاده از بازی‌های آموزشی است. اگر می‌خواهید با بهترین  پربازده‌ترین این بازی‌ها آشنا شوید،‌ پیشنهاد می‌کنیم وارد وبلاگ ما شده و مقاله بازی آموزش زبان انگلیسی را مطالعه کنید.



اصطلاح چیست

اهمیت یادگیری اصطلاحات انگلیسی

یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی در پروسه آموزش، بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل در ادامه به برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد حس صمیمی‌تر با مردمان آن کشورها با آشنایی کامل با اصطلاح های انگلیسی
  • لذت بخش‌تر شدن تماشای فیلم و سریال‌های انگلیسی؛ زیرا در اکثر فیلم‌ها از اصطلاحات رایج انگلیسی استفاده شده است.
  • کارایی بالا برای کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به خارج از کشور را دارند؛ در نتیجه شما می‌توانید به راحتی در مکالمات روزمره خود از این عبارات استفاده کنید.
  • کمک به سریع‌تر شدن فرآیند آشنایی شما با فرهنگ و آداب و رسوم جوامع مختلف؛ اکثر اصطلاحات از گذشته‌ها در زبان شکل گرفته‌اند و به همین علت نشان دهنده تاریخ و طرز فکر گذشتگان هستند.
  • برقراری ارتباط بهتر با انگلیسی زبانان و افراد بومی با آشنایی کامل با اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی؛ این اصطلاحات باعث می‌شوند، شما مسلط‌تر دیده شده و به راحتی منظور خود را به دیگران برسانید.


پیشنهاد: آزمون زبان msrt نیز از دیگر آزمون‌هایی است که برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در ایران، ارزش بالایی دارد. اگر می‌خواهید با شرکت در دوره زبان msrt بهترین نتیجه را در سریع‌ترین زمان ممکن کسب کنید، آکادمی عالم زاده می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای آشنایی بیشتر با شرایط دوره‌های ما و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۰۹۳۳۳۴۸۵۷۱۳ تماس بگیرید.



اهمیت یادگیری

مثال‌هایی از اصطلاحات خفن انگلیسی

حال که با اهمیت اصطلاحات انگلیسی آشنا شدید، زمان آن است که با اصطلاحات کاربردی انگلیسی آشنا شده و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • I wish I were in your shoes: اگر شخصی در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد و اشخاص دیگر بخواهند، در موقعیت او باشند، از این اصطلاح استفاده می‌کنند. این عبارت معنای “ای کاش جای تو بودم” می‌دهد و در مکالمات روزمره پرکاربرد و عامیانه است.
    • Don’t pick on me: این اصطلاح به معنای “سر به سر من نذار” بوده و در مکالمات عامیانه و روزمره، بسیار پرکاربرد است. این عبارت بیشتر در میان جوانان و نوجوانان کاربرد داشته و در گفتگوی میان آن‌ها می‌توانید آن را چندین بار متوالی بشنوید.
    • Throw shade: از این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم به کسی توهین کرده یا ناسزا بگوییم. این عبارت در مکالمات عامیانه، کاربرد داشته و اصولا افراد نیتیو از آن استفاده می‌کنند. مثال زیر نمونه‌ای از نحوه کاربرد این اصطلاح در مکالمات است:

«I can’t believe he said that. He just threw some serious shade»

    • Give me five: اگر می‌خواهید مانند یک انگلیسی زبان بومی به نظر برسید، می‌توانید از این اصطلاح در زمانی که خوشحال هستید، استفاده کنید. این عبارت معنایی معادل “بزن قدش” داشته و معمولا در هنگام تماشای مسابقات ورزشی یا پیروزی در هر زمینه دیگری استفاده می‌شود.
    • Wallflower: این اصطلاح برای افراد خجالتی کاربرد دارد که ترجیح می‌دهند به جای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، گوشه نشین باشند. به عنوان مثال این اصطلاح برای دخترانی که به جای شرکت در مراسم رقص در کنار دیوار می‌ایستند، استفاده می‌شود. نمونه‌ای از نحوه استفاده این اصطلاح:

«You’ll have more fun at the dance if you aren’t such a wallflower»

اصطلاحات روزمره انگلیسی

  • Watch out: این اصطلاح به معنای “مراقب خودت باش” بوده و عموما در زمان‌های خداحافظی و سفر رفتن استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که از این اصطلاح می‌توان به جای tale care of yourself استفاده کرد. اگر در کشورهای انگلیسی زبان زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد به طور روزانه چندین بار این عبارت را می‌شنوید.
  • Mind your own business: احتمالا بارها این اصطلاح را در انیمیشن‌ها یا فیلم‌های زبان انگلیسی شنیده‌اید. این عبارت به معنی “به تو ربطی ندارد” است که کاربرد بسیار بالایی دارد. افراد بومی معمولا از این اصطلاح زمانی استفاده می‌کنند که تمایل به پاسخ دادن به سوال شخص دیگری ندارند.


پیشنهاد مطالعه: یکی از کاربردی‌ترین کانال‌های آموزشی، یوتیوب است؛ آموزش زبان انگلیسی نیز از این قائده مستثنی نیست. پس اگر شما هم به دنبال بهترین کانال های فارسی یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی به وبلاگ ما مراجعه کنید.



  • Are you being sarcastic: اگر در مکالمه با شخص انگلیسی زبان، این اصطلاح را بشنوید، بهتر است بدانید که به معنی “آیا به من تیکه میا‌ندازی؟” است. این جمله از معمول اصطلاحات انگلیسی است که در گفتگوهای دوستانه و کوچه بازاری استفاده می‌شود. همچنین امکان شنیدن این اصطلاحات، در فیلم‌ها و سریال‌های طنز انگلیسی زبان نیز وجود دارد.
  • You have my word: این عبارت به معنی “من بهت قول می‌دهم” است که معمولا افراد بومی و انگلیسی زبانان به جای استفاده از I promise از این اصطلاح پرکاربرد استفاده می‌کنند. شما در اکثر فیلم‌ها و مکالمات روزمره این اصطلاح را می‌شنوید و می‌توانید از این به بعد به راحتی منظورشان را متوجه شوید.
  • I cherish you: این عبارت جز اصطلاحات کوتاه انگلیسی بوده و زمانی استفاده می‌شود که شخص بخواهد از طرف مقابل خود قدردانی کند و بگوید “برای من خیلی عزیزی”. این اصطلاح را بیشتر در فیلم‌ها و حتی موسیقی‌های انگلیسی زبان می‌شنوید و می‌توانید شما هم از این عبارت پرکاربرد در مکالمات خود استفاده کنید.

 

    • On point: این عبارت به معنی بهترین و کاملا اجرا شده است. از این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که به یک چیز عالی و درجه یک اشاره شود. معمولا این عبارت در مکالمات روزمره بسیار کاربرد دارد و جایگزینی برای کلماتی مانند great و perfect است.نمونه‌ای از استفاده از این اصطلاح در جمله را در نمونه زیر می‌بینید:

«Her accessories are on point. She looks great»

جملات عامیانه انگلیسی

    • Keep your mouth shut: انگلیسی زبانان وقتی در موقعیت عصبی و پر تنش قرار گرفته و یا در حال مجادله با یک شخص دیگر هستند، از این اصطلاح استفاده می‌کنند. این اصطلاح به معنای “زیپ دهنت را ببند” بوده و در میان اقشار مختلف جامعه کاربرد زیادی دارد.
    • Don’t have a cow: این اصطلاح عامیانه برای آرام کردن فرد عصبی کاربرد دارد. اگر بخواهیم به ریشه این اصطلاح بازگردیم می‌توانیم به تاریخ ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ اشاره کنیم که در فیلم سیمپسون‌ها به وفور از این اصطلاح استفاده می‌شد. این عبارات برای چندین سال متوالی در مکالمات روزمره کاربرد داشت؛ اما امروزه زیاد از آن استفاده نمی‌شود. جمله‌ای که از این عبارت استفاده شده است:

«Don’t have a cow, John! I didn’t eat all the ice cream»



پیشنهاد: اگر قصد شرکت در آزمون زبان mhle داشته و در این مسیر به کمک و راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند این دوران را با استرس کمتری پشت سر گذاشته  و به نتیجه مطلوبی برسید.



چگونگی یادگیری اصطلاحات عامیانه انگلیسی

احتمالا رد حال حاضر با این دغدغه مواجهید که این عبارات را چگونه می‌توان یاد گرفت و به خاطر سپرد؟ برای پاسخ به این سوال توجه شما را به نکات زیر جلب می‌کنیم:

  1. یادگیری عبارات در contex؛ اینگونه می‌توانید به راحتی محل استفاده و معنا و مفهوم آن‌ها را متوجه شوید. ممکن است اصطلاح مفهوم مثبت یا منفی داشته باشد که با شنیدن یا خواندن آن در متون مختلف می‌توانید متوجه آن شده و در موقعیت‌های صحیح از آن استفاده کنید.
  2. اصطلاحات مانند اقیانوس بی‌پایانی هستند که انتهای آن‌ها مشخص نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود وقت خود را برای حفظ کردن اصطلاحات و عبارات زیاد سپری نکنید. بهتر است سرعت یادگیری خود را کاهش دهید؛ اما کیفیت آموزشی خود را ارتقا بخشید.

اصطلاحات مهم

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه عالم زاده در مورد یکی از مهم‌ترین موضوعات یعنی یادگیری پرکاربردترین و جدیدترین اصطلاحات انگلیسی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. حال شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود، یادگیری و استفاده از این اصطلاحات رایج را آغاز کنید.

امیدواریم که  مطال گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *