تصویر شاخص
۳ بهمن ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

نکات زبان انگلیسی آزمون های استخدامی

بسیاری از آزمون های استخدامی در کشور شامل بخش زبان انگلیسی می باشند. این آزمون ها، مثلا آزمون های استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی، سطح زبان عمومی آزمون دهنده را می سنجند. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی فقط مختص کسانی که قصد مهاجرت دارند یا کسانی که صرفا به این زبان علاقه دارند نیست.

چنانچه قصد شرکت در آزمون های استخدامی را داشته باشید نیز باید زبان عمومی شما سطح قابل قبولی را داشته باشد. برای موفقیت در این بخش، شما باید مباحث عمومی زبان را بلد باشید. در ادامه این نوشته قصد داریم بیشتر درباره زبان انگلیسی آزمون های استخدامی و تمامی جزئیات مربوط به آن حرف بزنیم و همچنین روش آمادگی برای بخش زبان این آزمون را به شما یاد بدهیم.

 

📚 زبان انگلیسی آزمون های استخدامی شامل چه بخش هایی می شود؟

آزمون های استخدامی به طور کل دارای بخش دروس عمومی هستند. از میان این دروس عمومی می توان به درس هایی مثل زبان و ادبیات فارسی، ریاضی مقدماتی، احکام و معارف اسلامی، کامپیوتر و زبان انگلیسی اشاره کرد.

در بخش زبان انگلیسی معمولا تسلط عمومی داوطلب بر سه بخش واژگان،  گرامر و reading سنجیده می شود. بنابراین شما برای موفقیت در زبان آزمون استخدامی باید مهارت خود در این سه بخش را تقویت کنید.

 

📔 واژگان زبان آزمون استخدامی

برای کسب مهارت در این بخش بهترین منبع برای شما دوره لغات پرکاربرد استاد عالم زاده است . خواندن لغات این دوره ، کمک شایانی به یادگیری لغات و نحوه کاربردشان در جملات می کند.

دانستن صرفا معنی لغات زبان برای آزمون استخدامی نمی تواند برای شما خیلی مفید باشد بلکه شما باید با نحوه به کارگیری واژه در جمله نیز آشنا باشید. اما علاوه بر دوره لغات پرکاربرد استاد عالم که در همین سایت هم موجود است ، خواندن کتاب ۵۰۴ و لغات کتاب های زبان انگلیسی دوره دبیرستان نیز می تواند بسیار مفید باشد. کتاب لغت اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی لقمه مهر و ماه نیز کمک زیادی به پیشرفت و تسلط شما بر لغات مورد نیاز برای این آزمون می کند. از طرفی می توانید با گذراندن دوره لغت انگلیسی و آشنایی با تکنیک های یادگیری لغات به پیشرفت خود سرعت قابل توجهی ببخشید.

 

📕 گرامر زبان آزمون استخدامی

در زبان انگلیسی آزمون های استخدامی برای جواب دادن به سوالات مربوط به گرامر، باید حداقل با مفاهیم پایه ای گرامر انگلیسی آشنا باشید. مفاهیمی مثل زمان افعال، اسم ها و صفت های مالکیت، جملات مجهول و معلوم، جملات شرطی و نحوه کاربرد حرف های ربط و قیدها.

شما می توانید کتاب های زبان انگلیسی دوره راهنمایی و دبیرستان را گردآوری کنید و تمامی درس های گرامر این کتاب ها را در دفتری جداگانه بنویسید. به این صورت تمامی گرامر مورد نیاز خود را به صورت یکجا در اختیار دارید. هر روز سعی کنید این گرامر زبان انگلیسی برای آزمون استخدامی که گرد آورده اید را مرور کنید و مثال های مربوط به هر قانون  گرامری را بخوانید یا خودتان بر اساس آن قانون جمله بسازید.

در صورتی که نتوانستید کتاب ها را به دست بیاورید ، دوره گرامر پیشرفته استاد عالم زاده می تواند جایگزین بسیار بهتری باشد .

گذراندن دوره گرامر هم می تواند مثل گذراندن دوره واژگان و دوره لیسنینگ و غیره به شما کمک زیادی کند. این روزها تکنیک های آموزش گرامر انگلیسی با قدیم فرق زیادی کرده و بسیار کارآمدتر شده اند. یکی از دلایل فراری بودن افراد از زبان و به خصوص گرامر در گذشته، همان تکنیک های اشتباه آموزشی بود.

 

📘 درک مطلب زبان آزمون استخدامی

یکی دیگر از بخش هایی که در این آزمون وجود دارد همان ریدینگ یا درک مطلب است. برای کسب آمادگی در این بخش بهتر است تمامی متون انگلیسی که در کتاب های دبیرستان وجود دارد را بخوانید، همچنین خواندن متون انگلیسی کتاب های دیگر به شما کمک زیادی می کند که با ساختار جملات و عبارات آشنا شوید و معنای آنها را درک کنید. علاوه بر این می توانید با شرکت در دوره درک مطلب یک استاد زبان خوب، توانایی خود را در این بخش ارتقا داده و برای آزمون آماده شوید.

 

📗 تست زنی سوالات آزمون های سال های قبل

یکی از کارهایی که تاثیر فوق العاده ای در مهارت شما دارد این است که نمونه سوالات آزمون های قبلی را پیدا کنید و هر شب تعدادی از این تست ها را بزنید. بدین ترتیب هم میزان دانش خود را می سنجید و هم با نحوه سوال دهی برای زبان انگلیسی آزمون های استخدامی آشنا می شوید.

علاوه بر سوالات آزمون های سال های قبل، نمونه سوالات زیادی در اینترنت وجود دارند که می توانید آنها را خریده یا دانلود کنید و تست زنی را با آنها تمرین کنید. فراموش نکنید که در کنار مهارت زبان انگلیسی، مهارت تست زنی نیز برای موفقیت در آزمون های اینچنینی لازم است.

 

📙 منابع زبان آزمون استخدامی

منابع متعددی برای این آزمون وجود دارد که خواندن آنها می تواند به شما کمک کند اما برخی از این منابع مفیدتر بوده اند و بیشترین معرفی را از سمت کاربران داشته اند. در این قسمت به این منابع معروف و پرکاربرد اشاره می کنیم:

دوره و پکیج های استاد عالم زاده

کتاب ۵۰۴ لغت ضروری انگلیسی

کتاب لغات اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی لقمه مهر و ماه

کتاب های زبان انگلیسی دوران دبیرستان

کتاب تیک ایت گاج

کتاب لغات زبان عمومی سعید نیک پور انتشارات نص

کتاب زبان انگلیسی از دوره راهنمایی تا پیش دانشگاهی

کتاب زرین

بدیهی است که در کنار این کتاب ها می توانید از هر کتاب مفید دیگری که فکر می کنید به شما در یادگیری لغات و گرامر و ریدینگ کمک می کنند برای مطالعه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات درباره مدرک های زبان موردنیاز برای مهاجرت، مطلب مدرک زبان  انگلیسی مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

 

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم درباره زبان انگلیسی آزمون های استخدامی و ساختار آن و همچنین راه هایی که برای تقویت و یادگیری و کسب آمادگی برای این آزمون وجود دارد حرف بزنیم.

همانطور که اشاره کردیم زبان  این آزمون، مهارت زبان شما را در سطح عمومی می سنجد و این چیزی نیست که بخواهید بابتش خیلی نگران و آشفته شوید. فقط کافی است تمرکزکنید و منابع معرفی شده را بخوانید و یادداشت برداری و تمرین کنید. اگر می خواهید آمادگی شما خیلی زود به سطح قابل قبول برسد و خیالتان از این بابت جمع شود می توانید در دوره های زبان مربوط به آزمون های استخدامی شرکت کنید. در این دوره ها تمامی نکات، موضوعات و جزئیات و تکنیک های مربوط به این آزمون با بهترین کیفیت به شما آموزش داده می شود.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *