تصویر شاخص
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

هزینه آزمون تافل در کشورهای مختلف 

یکی از آزمون هایی که هر ساله داوطلبان زیادی در آن شرکت می کنند و خیلی طرفدار دارد، آزمون تافل است. بسیاری از افراد با هدف مهاجرت برای ادامه تحصیل یا کار، در این آزمون شرکت می کنند. در واقع آزمون های تافل و آیلتس دو تا از محبوب ترین و پر متقاضی ترین آزمون ها با هدف مهاجرت هستند.

برای شرکت در این آزمون ها باید از طریق ثبت نام و طی مراحل آن اقدام کرد. اما خیلی از زبان آموزان می پرسند که هزینه ی آزمون تافل چقدر است؟ در این نوشته قصد داریم درباره هزینه این آزمون در کشورهای مختلف صحبت کنیم. اگر شما هم در حال آموختن زبان انگلیسی هستید و قصد دارید در این آزمون شرکت کنید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

 

هزینه ی آزمون تافل در ایران ۲۰۲۳ 

همانطور که می دانید این آزمون در ایران نیز برگزار می شود و بسیاری از داوطلبان در آن شرکت می کنند. بنابراین به هزینه این آزمون در ایران نیز اشاره می کنیم. این هزینه در همه سنترهای تافل یکسان است. البته هزینه هایی مثل هزینه کنسل کردن آزمون و هزینه تغییر تاریخ آزمون و هزینه Late Registration می تواند روی میزان هزینه شما تاثیر بگذارد.

 

 هزینه تافل در ترکیه

این روزها کشور ترکیه کلی مهاجر ایرانی دارد و بسیاری از هموطنانمان در این کشور زندگی و کار و تحصیل می کنند. از طرفی کم نیستند کسانی که در ترکیه قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی یا آمریکایی را دارند و بنابراین باید در آزمون تافل شرکت کنند. هزینه آزمون TOEFL iBT در ترکیه ۱۸۵ دلار می باشد.

 

هزینه تافل در آذربایجان

یکی دیگر از کشورهایی که ایرانیان به عنوان سنتر آزمون تافل یا آزمون آیلتس خود انتخاب می کنند آذربایجان است. این آزمون در شهر باکو برگزار می شود. هزینه ی آزمون تافل در باکو  ۱۹۵دلار می باشد.

 

آزمون تافل و هزینه ها

 

هزینه تافل در تاجیکستان و ارمنستان و گرجستان

این سه کشور جزو کشورهای همسایه شمالی ایران هستند و هزینه تافل در آنها به ترتیب زیر است:

 

 هزینه تافل در تاجیکستان   ۱۸۵ دلار
 هزینه تافل در ارمنستان   ۱۹۵ دلار
 هزینه تافل در گرجستان   ۱۸۰ دلار

 

هزینه تافل در افغانستان و پاکستان

این دو کشور همسایه های شرقی ایران هستند و هزینه ی آزمون تافل در آنها به ترتیب زیر است:

هزینه تافل در افغانستان ۲۲۰ دلار
هزینه تافل در پاکستان ۱۹۵ دلار

 

جهت آمادگی برای بخش لیسنینگ آزمون تافل می توانید در دوره لیسنینگ شرکت کنید.

 

هزینه تافل در کشورهای عربی

امارات یکی از کشورهایی است که به دلیل نزدیکی و آسانی رفت و آمد تعداد زیادی مسافر ایرانی در خود دارد. خیلی از ایرانیان ساکن دوبی به قصد دریافت مدرک در آزمون تافل شرکت می کنند. هزینه TOEFL iBT در دبی ۲۵۵ دلار می باشد

از کشورهای عربی دیگر که آزمون تافل در آنها برگزار می شود می توان به لیست زیر اشاره کرد:

هزینه تافل در عربستان ۲۶۰ دلار
هزینه تافل در قطر ۲۵۵ دلار
هزینه تافل در بحرین ۲۶۰ دلار
هزینه تافل در عمان ۲۵۵ دلار

 

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با آزمون های زبان دیگر می توانید مطلب مهارت های قبولی در آزمون TOLIMO را مطالعه کنید.

 

هزینه های متفرقه آزمون تافل

همانطور که اشاره کردیم علاوه بر هزینه اصلی آزمون هزینه های دیگری می توانند بر میزان خرج شما تاثیر بگذارند مثل تغییر تاریخ و بررسی نمره و غیره. در این قسمت به این قیمت ها اشاره خواهیم کرد:

هزینه ی ثبت نام در آزمون ۲۴۵ دلار
ثبت نام فوری ۴۰ دلار
تغییر تاریخ آزمون ۶۰ دلار
گزارش نمره اضافه ۲۰ دلار
بررسی نمره کسب شده در قسمت رایتینگ و اسپیکینگ ۱۶۰ دلار

 

اگر به هر علتی بخواهید امتحان تافل خود را کنسل کنید باید دقت کنید که حداق چهار روز قبل از آزمون برای این کار اقدام کنید. در صورت تاخیر بیشتر شما اجازه کنسل کردن آزمون را نخواهید داشت و بنابراین متحمل هزینه خواهید شد.

شما برای کنسل کردن آزمون خود در این صورت باید پنجاه در صد هزینه پرداختی را بدهید و بقیه هزینه به حساب شما باز می گردد. از هر حسابی که اقدام به پرداخت هزینه کرده باشید به همان حساب مبلغ بازگردانده می شود. مبلغی که برگردانده می شود به دلار آمریکا می باشد.

برای تغییر تاریخ آزمون نیز باید از چهار روز قبل اقدام کنید و همچنین شصت دلار بابت این کار بپردازید. در غیر این صورت نمی توانید تاریخ جدید را انتخاب کنید.

همچنین هزینه ریپورت نمره تافل ۱۹ دلار می باشد. در واقع با آخرین قیمت دلار امروز، هزینه ریپورت نمره تافل  TOEFL Score Report مبلغ هفتصد و دوازده هزار تومان می باشد.

 

هزینه تافل را چطور پرداخت کنیم؟

برای ثبت نام و پرداخت هزینه ی آزمون تافل شما باید از طریق سایت این آزمون اقدام کنید. ابتدا وارد حساب تافل در سایت ETS  می شوید. محل برگزاری آزمون و همچنین تاریخ مورد نظر را انتخاب می کنید. با جستجو می توانید تمامی آزمون های برگزارشده اخیر در شهر مورد نظرتان را ببینید. اطلاعات کارت شناسایی را وارد می کنید و سپس اطلاعات سابقه آموزش و مهارت زبان انگلیسی خود را وارد می کنید.

شما می توانید حتی دانشگاه هایی را که می خواهید مدرک تافل شما برایشان ارسال شود انتخاب کنید. اگر نیاز به مدرک کاغذی دارید حتما باید تیک این گزینه را فعال کنید تا مدرک را به آدرس پستی شما ارسال کنند. در نهایت برای پرداخت هزینه شما می توانید از روش های متفاوتی مثل ووچر تافل، یا پرداخت از طریق Pay Pal، پرداخت با Visa Card و یا اگر در آمریکا هستید به وسیله پرداخت از طریق چک، کار انتقال هزینه را انجام دهید.

 

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم درباره آزمون تافل و هزینه ی آزمون تافل در کشور ایران و کشورهای مختلف دیگر صحبت کنیم. فراموش نکنید که بهتر است برای صرفه جویی در هزینه، پیش از ثبت نام و شرکت در این آزمون آمادگی لازم را در زبان انگلیسی به دست آورده باشید.

برای کسب این آمادگی علاوه بر مطالعه منابع آزمون تافل و کتاب های لغت و گرامر و درک مطلب و غیره، شما می توانید با شرکت در ردوره های آزمون تافل با سرعت بیشتری پیشرفت کنید و مهارت خود را بالا ببرید.در این دورها با به روز ترین تکنیک ها و تجهیزات، زبان انگلیسی و مهارت های اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدنیگ و همچنین مهارت های تست زنی به شما آموزش داده می شود.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *