تصویر شاخص
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

Withheld شدن آیلتس (ویتهلد) چیست و چه زمانی رخ می‌دهد؟

در اکثر موارد جواب آیلتس کامپیوتری ظرف ۳ تا ۵ روز و نتایج آیلتس کاغذی ظرف ۱۳ روز تقویمی پس از شرکت در آزمون اعلام می‏شود. زبان‌آموزان پس از دریافت ایمیل، برای مشاهده نمره باید وارد حساب خود در وب سایت IELTS Results IDP شوند یا از طریق سنتر اقدام به دریافت کارنامه کنند. با این حال در برخی موارد، IDP نمره آیلتس را در این مدت منتشر نمی‎کند یا اعلام نتیجه IDP IELTS به تاخیر می‎افتد. در موارد خاص، زبان‌آموز ایمیلی مبنی بر ویتهلد شدن آیلتس دریافت می‌کند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا جواب آیلتس گاهی نگهداری می‌شود و در مورد Withheld ایلتس چه کاری باید انجام داد؟

برای اطلاع از شرایط شرکت در دوره IELTS آکادمی عالم زاده با مشاوران ما در ارتباط باشید.

علت Withheld شدن آیلتس چیست؟

در آزمون آیلتس، Withheld شدن به معنی معلق یا به تعویق افتادن اعلام نتایج است. به عبارت دیگر، زمانی که نتایج شما Withheld می‌شود، به این معنی است که در موعد مقرر ۱۳ روزه پس از آزمون، نمره شما ارائه نمی‌شود.

دلایل Withheld شدن نتایج آیلتس

دلایل مختلفی از مسائل اداری گرفته تا نگرانی در مورد یکپارچگی آزمون وجود دارد که باعث ویتهلد شدن آیلتس می‌شوند. اما دلایل رایج اعلام نشدن جواب آزمون برخی از زبان‌آموزان عبارتند از:

  • عدم تطابق در مدرک شناسایی زبان‌آموز
  • سوء ظن به تقلب در طول آزمون
  • مشکلات مربوط به فرآیند اجرای آزمون آیلتس

دلایل Withheld شدن نتایج آیلتس

برای کسب بهترین نتیجه باید آموزش آيلتس را زیر نظر بهترین اساتید این آزمون فرا بگیرید.

مشکل در مدرک شناسایی زبان‌آموز

یکی از دلایل رایج برای Withheld ایلتس عدم تطابق در شناسایی زبان‌آموز است. به همین خاطر باید مطمئن شوید که جزئیات روی مدرک شناسایی شما با جزئیات ارائه شده در هنگام ثبت نام آزمون مطابقت دارد. اشتباه بودن نام و نام‌خانوادگی، شماره گذرنامه و برخی از اطلاعات هویتی می‌تواند باعث تاخیر در انتشار نتایج و یا همان Withheld شدن آیلتس شود.

تخلف مشکوک

اگر در حین آزمون، برگزارکنندگان مشکوک به تقلب یک زبان‌آموز شوند؛ ممکن است نتیجه آزمون او را برای بررسی بیشتر Withheld کنند. علاوه بر تقلب آشکار، استفاده از مواد غیرمجاز، یا تلاش برای برقراری ارتباط با دیگر داوطلبین در طول آزمون می‌تواند شامل این بند شود. رعایت تمامی نکات و دستورالعمل‌هایی که در طول امتحان از بلندگوهای سالن پخش می‌شود؛ از مشکوک شدن برگزارکنندگان به تقلب و Withheld شدن آیلتس جلوگیری می‌کند.

مسائل اداری

گاهی اوقات مشکلات اداری می‎تواند منجر به اعلام نشدن نتیجه آزمون شود. وقوع اشتباه سهوی در فرآیند امتیازدهی، نقص فنی یا سایر مسائل پیش‎بینی نشده در طول اجرای آزمون از جمله مواردی هستند که زیر مجموعه مسئله اداری منتج به Withheld شدن آیلتس قرار می‌گیرند. اگرچه این موارد نادر هستند؛ اما می‌توانند باعث تاخیرهایی شوند که خارج از کنترل زبان‌آموز است.

راه حل‏های عملی برای رفع این مشکل چیست؟

بعد از اینکه دلایل بلاقوه ویتهلد شدن آیلتس را بررسی کردیم؛ بهتر است نگاهی به راه‌حل‌های عملی برای رفع این مشکل بیاندازیم. اقدامات زیر می‌توانند در رفع مشکل ویتهلد شدن آیلتس به شما کمک کنند.

با سنتری که در آن آزمون داده‌اید تماس بگیرید

اگر برای‌تان ایمیلی مبنی بر ویتهلد شدن نمره آیلتس آمده و به مشکلات اداری به عنوان علت این اتفاق مشکوک هستید یا در مورد دلیل آن مطمئن نیستید؛ اولین قدم این است که با مرکز آزمون آیلتس که در آن امتحان داده‎اید تماس بگیرید. مسئولان مرکز می‌توانند دلیل دقیق ویتهلد شدن آیلتس را برای‌تان توضیح داده و در مورد اقدامات لازم برای حل آن راهنمایی‌تان کنند.

جزئیات مدرک شناسایی و هویتی که به سنتر ارائه داده‌اید را بررسی کنید

برای اطمینان از صحت مدارک شناسایی خود حتما آنها را دوباره بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه مغایرت، با مرکز آزمون برای اصلاح اطلاعات همکاری کنید. یکسان بودن اطلاعات هویتی که هنگام ثبت نام در فرم وارد کرده‌اید و هنگام آزمون از روی آن شناسایی شده‌اید؛ برای جلوگیری از ویتهلد شدن آیلتس حیاتی است.

با تحقیقات کارشناسان IDP همکاری کنید

اگر نتایج آزمون آیلتس شما به دلیل سوءظن به تقلب ویتهلد شده است؛ همکاری کامل با کسانی که در مورد صحت این سوء‌ظن تحقیق می‌کند می‌تواند بسیار مهم باشد. به هر گونه ایمیلی که جهت استعلام از مرکز آزمون یا مراجع ذیربط دریافت می‌کنید به سرعت پاسخ دهید. ارائه اطلاعات صادقانه و شفاف می‌تواند روند حل و فصل مشکل را تسریع کند.

ارتباط خود را با مرکز آزمون حفظ کنید

برای رفع مشکل Withheld ایلتس به طور منظم کانال‏های ارتباطی خود با سنتر از جمله ایمیل و پیامک را چک کنید. آنلاین بودن و ارائه پاسخ سریع و به‌موقع می‎تواند به حل موثر این مشکل کمک کند.

برای جلوگیری از Withheld شدن آیلتس چه کاری می‌توان انجام داد؟

برای جلوگیری از Withheld شدن آیلتس چه کاری می‌توان انجام داد؟

برای جلوگیری از مواجهه با مشکل Withheld شدن آزمون آیلتس، کافیست این اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید:

  • زمان ثبت نام و قبل از آزمون حتما قوانین و مقررات برگزاری آیلتس را با دقت بخوانید.
  • راهنمای رسمی آیلتس را مرور کرده تا با قوانین و مقررات آزمون آشنا شوید.
  • به دستورالعمل‎های مربوط به فرمت آزمون، مدت زمان پاسخگویی به سوالات و وسایل مجازی که می‌توانید با خودتان سر جلسه ببرید توجه ویژه‎ای داشته باشید.
  • قوانین مربوط به نحوه رفتار در طول آزمون از جمله استفاده از وسایل الکترونیکی و ارتباطی را بخوانید.
  • دستورالعملی که قبل از آزمون توسط بلندگوها در سالن برگزاری پخش می‌شود را به شدت رعایت کنید.
  • از فرمت تعیین شده برای پاسخگویی به سوال هر بخش از آزمون استفاده کرده و مطمئن شوید که زمان خود را به صورت درست مدیریت می‌کنید.
  • محدودیت تعداد کلمات که در دو تسک بخش رایتینگ مشخص شده است را رعایت کنید و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از نوشتن مقالاتی که حاوی کلمات بیشتر هستند خودداری کنید.
  • چند بار قبل از امتحان اصلی، آزمون ماک بدهید تا ممطئن شوید می‌توانید سر آزمون اصلی زمان خود را به درستی مدیریت کنید.
  • هنگام ثبت نام در آزمون مشخصات هویتی خود را به دقت در فرم مربوطه وارد کنید.
  • مدارک شناسایی خود مانند پاسپورت را چند روز قبل از آزمون بررسی کرده تا مطمئن شوید که تاریخ دارد و معتبر است و با اطلاعات ارائه شده در هنگام ثبت نام مطابقت دارد.
  • هر گونه تغییر در جزئیات مشخصات شخصی مانند نام یا آدرس را خیلی قبل‌تر از تاریخ آزمون به سنتر اعلام کنید.
  • برای جلوگیری از غافلگیری در لحظه آخر، حتما نوع مدرک شناسایی که باید روز آزمون همراه خود داشته باشید را با سنتر چک کنید.
  • هر گونه مشکلی که در طول آزمون برای‌تان اتفاق افتاد را بلافاصله به ناظر سالن گزارش دهید.
  • اگر در طول آزمون با مشکلات فنی مانند خش خش کردن هدفون، رفتار نامناسب مراقبین یا هر گونه مشکلی از این دست مواجه شدید؛ سریعا آن را به ناظر اطلاع دهید.
  • با درب‌های خروجی اضطراری سالن و امکانات موجود در مرکز آزمون آشنا شوید تا در صورت بروز شرایط پیش‎بینی نشده بتوانید از آنها استفاده کنید.
  • رفتاری آرام داشته باشید و برای حل مشکلاتی که ممکن است برای‌تان در حین یا قبل از آزمون رخ می‌دهد با ناظر همکاری کنید.

اقداماتی که باید پس از Withheld شدن نتایج انجام دهید

  • صبر کنید: اولین قدم این است که منتظر بمانید تا IDP با شما تماس بگیرد یا ایمیل بفرستد. آنها اطلاعات بیشتری در مورد دلیل Withheld شدن نتایج شما و زمان اعلام نتایج نهایی به شما ارائه خواهند داد.
  • با IDP تماس بگیرید: اگر پس از گذشت زمان قابل توجهی (مثلاً بیش از دو هفته) هنوز خبری از نتایج خود ندارید، می‌توانید با IDP تماس بگیرید و از آنها در مورد وضعیت نتایج خود سوال کنید.
  • درخواست تجدید نظر: اگر با نمره خود پس از انتشار آن unhappy هستید، می‌توانید درخواست تجدید نظر کنید. با این حال، توجه داشته باشید که تجدید نظر فقط در صورتی امکان‌پذیر است که شواهدی مبنی بر وجود خطا در نمره‌دهی شما وجود داشته باشد.

نتیجه‌گیری

Withheld شدن نتیجه آیلتس به معنی عدم پذیرفته شدن در آزمون نیست؛ بسیاری از زبان‌آموزانی که با این مشکل مواجه شده‌اند توانسته‌اند با همکاری سنتر، آن را حل کنند. اصلاح جزئیات مدرک شناسایی، رسیدگی به تخلفات مشکوک یا حل مسائل اداری می‌تواند مشکل زبان‌آموزانی که ایمیل Withheld شدن آیلتس دریافت کرده‌اند را حل کند. برای رسیدن به نمره مطلوب در آیلتس، علاوه بر شرکت در دوره ielts باید با قوانین این آزمون بین‌المللی نیز آشنا باشید تا بتوانید از بروز مشکلاتی مانند ویتهلد شدن تا جای ممکن پیشگیری کنید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *