تصویر شاخص
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

منابع خودخوان آیلتس ۲۰۲۳

اگر جز افراد علاقمند به زبان انگلیسی و یادگیری آن باشید، بی‌شک بارها نام آزمون آیلتس را شنیده‌اید. آزمونی که مهارت‌های انگلیسی شما را در بخش‌های مختلف مانند ریدینگ، رایتینگ، لیسینینگ و اسپیکینگ می‌سنجد. بسیاری از افراد از این آزمون بین المللی برای خود غول ساخته‌اند و شرکت در آن را همانند هفت خوان رستم سخت و دشوار می‌دانند. به همین دلیل در این مقاله بر آن شدیم که بهترین منابع خودخوان آیلتس را در اختیار شما قرار دهیم. با این منابع می‌توانید در این آزمون نتیجه ایده آلی کسب کنید.

اگر شما هم جز علاقمندان برای شرکت در آزمون آیلتس هستید؛ اما در میان منابع انبوه موجود برای این آزمون سردرگم مانده‌اید می‌توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین منابع آیلتس خودخوان را بشناسید.

 

مطالعه سلف استادی برای آزمون آیلتس

افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند با منابع متنوع بسیاری مواجه می‌شوند. سوالی که برای آن‌ها پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان آیلتس را به صورت سلف استادی پیش برد؟ برای پاسخ به این سوال مواردی را در ادامه آورده‌ایم.

  • قدم اول در این مسیر انتخاب کتاب مناسب با سطحتان است. از همین رو بهتر است با کتاب‌های ساده و ابتدایی شروع کنید، اگر مطالب کتاب برای شما تکراری بود می‌توانید به سطح بعدی بروید.
  • اگر در آزمون آیلتس یا آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده‌اید، می‌توانید با توجه به نمره آن منابع مطالعه خود را انتخاب کنید.
  • بعد از مطالعه هر کتاب و هر سطح می‌توانید از طریق دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی موجود، اطلاعات خود را مرور کرده و در ذهنتان ثبت کنید. همچنین در این مواقع می‌توانید از یک استاد زبان نیز بخواهید تا سطح شما را بسنجد و اجازه ورود به دوره و کتاب‌های پیشرفته‌تر را بدهد.
  • این مورد را در نظر داشته باشید که منابع خودخوان آیلتس به تنهایی نمی‌توانند موفقیت شما را تضمین کنند. شما باید پیش از شروع مطالعه خود برنامه‌ای منظم و دقیق برای خود نوشته و مطابق با آن پیش بروید. در این مسیر تمرین و تکرار و تعهد به برنامه‌ای که دارید می‌تواند نتیجه عالی برای شما به ارمغان بیاورد.
  • بعد از بهتر کردن پایه زبان انگلیسی خود می‌توانید در آزمون‌های شبیه سازی شده آیلتس شرکت کرده و سطح نهایی خود را بسنجید. همچنین کتاب‌های تست و تمرین بسیاری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

 

منابع آیلتس ریدینگ و رایتتینگ

 

معرفی بهترین منابع سلف استادی آیلتس

همانطورکه گفته شد منابع مختلفی برای آزمون آیلتس وجود دارد. در این بخش از مقاله به معرفی منابع خودخوان آیلتس به صورت مهارتی می‌پردازیم.

 

» منابع خودخوان آیلتس- رایتینگ

زبان آموزان همواره بخش رایتینگ آیلتس را جز بخش‌های چالش برانگیز این آزمون می‌دانند. شما می‌توانید علاوه بر شرکت در دوره آیلتس vip از کتاب‌های معرفی شده نیز استفاده کنید.

۱.     کتاب Improve Your Skills: Writing for IELTS

یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توان برای مطالعه سلف استادی بخش رایتینگ از آن استفاده کرد، کتابImprove Your Skills: Writing for IELTS است. این کتاب برای دو سطح ۴.۵ تا ۶ و ۶ تا ۷.۵ وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به سطح فعلی خود کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این کتاب نمونه رایتینگ‌هایی برای تسک یک و دو آیلتس آورده شده است که می‌توانید نکات گرامری و نگارشی بسیاری از آن‌ها یاد بگیرید.

۲.     کتاب IELTS 230 Writing Samples

یکی دیگر از بهترین منابع آیلتس که می‌توانید در بخش رایتینگ از آن کمک بگیرید، کتاب IELTS230 Writing Samples است. در قسمت اول این کتاب توضیحات کاملی برای نوشتن هر تسک آمده که می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. سپس در قسمت بعدی آن ۲۳۰ سوال همراه با نمونه جواب وجود دارد. تمرین و تکرار در این مسیر بهترین نتیجه را از آن شما می‌کند، از این رو شما می‌توانید سوالات موجود در این کتاب را نوشته و تمرین کنید. همچنین امکان بررسی و تحلیل نمونه پاسخ‌ها برای یادگیری دقیق‌تر برای شما امکان پذیر است.

 

منابع آیلتس رایتینگ

 

 

» منابع خودخوان آیلتس- ریدینگ

ریدینگ یکی دیگر از بخش‌های مهم آزمون آیلتس است که با تمرین‌های مکرر می‌توان نتیجه عالی در این بخش کسب کرد. در ادامه منابع آیلتس از مبتدی تا پیشرفته این مهارت را به شما معرفی می‌کنیم.

۱.     کتاب Collins Reading for IELTS

اگر سطح شما ۵ یا ۵.۵ است؛ اما به دنبال رساندن نمره خود تا ۶ و ۶.۵ هستید، می‌توانید مطالعه این کتاب را در اولویت کار خود قرار دهید. این کتاب شامل ۱۲ درس بوده که در هر یک مباحث مهمی از ریدینگ را آموزش می‌دهد. هر درس شامل سه بخش بوده و به طور همزمان واژگان، تکنیک‌های پاسخ به سوالات را به شما می‌آموزد. در نهایت در بخش انتهایی آن متنی نمونه مشابه با آزمون‌های آیلتس آمده است که می‌توانید سطح خود را با آن بسنجید.

۲.     کتاب IELTS Advantage Reading Skills

یکی دیگر از بهترین منابع خودخوان آیلتس برای بخش ریدینگ بی‌شک کتاب IELTS Advantage Reading Skills است. این کتاب مخصوص سطوح پیشرفته و افرادی است که تمایل به کسب نمره ۶ به بالا دارند. دو مورد اصلی که در این کتاب بر روی آن‌ها تاکید بسیاری شده بهبود دامنه لغات و تمرین پارافریز کردن است. شما به کمک این دو مهارت می‌توانید نمره عالی و مناسبی در بخش ریدینگ از آن خود کنید.

 

» منابع خودخوان آیلتس- اسپیکینگ

یکی دیگر از بخش‌های مهم آزمون آیلتس که نیاز به تمرین و تکرار بسیاری دارد، اسپیکینگ است. در ادامه چند مورد از منابع رایگان آیلتس بخش اسپیکینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

۱.     کتاب IETLS Maximizer Speaking

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها برای بهبود مهارت اسپیکینگ است. در این کتاب سوالات مختلفی وجود دارد که شما را برای آزمون اصلی اسپیکینگ آماده می‌کند. تشابه سوالات موجود در این کتاب و امتحان اصلی تا حدودی می‌تواند از استرس شما کاسته و آمادگیتان را بیشتر کند.

۲.     کتاب The Speaking Test of IELTS

یکی دیگر از منابع خودخوان آیلتس که در اخذ نمره خوب اسپیکینگ به شما کمک می‌کند، کتابThe Speaking Test of IELTS است. این کتاب موضوعات مختلف سوالات آیلتس را در برگرفته و دامنه لغات شما را در هر موضوع افزایش می‌دهد.

 

» منابع خودخوان آیلتس- لیسینینگ

یکی دیگر از بخش‌های مهم آیلتس، لیسینینگ است که در ادامه به معرفی منابع آن می‌پردازیم.

۱.     کتاب Tactics for Listening

از کتاب‌های مناسب برای بهبود سطح لیسنینگ می‌توان به کتاب Tactics for Listening اشاره کرد. فرقی ندارد که شما داوطلب آزمون آیلتس باشید یا آزمون تافل؛ شما می‌توانید به کمک این سری کتاب‌ها مشکلات لیسینینگ خود را به طور کامل برطرف کنید. این کتاب‌ها در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته وجود دارند که بهتر است کتاب متناسب با سطح خود را تهیه کنید.

۲.     کتاب IETLS Listening Strategies

اگر کسب نمره بالای ۸ در بخش لیسنینگ هدف شما است، کتاب IETLS Listening Strategies می‌تواند مناسب شما باشد. در این کتاب تکنیک‌ها و استراتژی‌های بسیاری آمده است که می‌تواند گام به گام شما را تا رسیدن به نتیجه دلخواهتان همراهی کند.

 

سخن پایانی

در این مطلب منابع خودخوان آیلتس در بخش‌های مختلف به شما معرفی شد. شما می‌توانید با توجه به سطحتان و نمره‌ هدفی که در نظر دارید اقدام به تهیه منابع کنید. برای دست یابی به نمره بهتر علاوه بر این منابع می‌توانید در دوره‌های زبان انگلیسی آکادمی عالم زاده که تبحر بسیار زیادی در زمینه دوره های زبان انگلیسی دارند، نیز شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌ها و نحوه سفارش و خرید آن‌ها می‌توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید.

 

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *