تصویر شاخص
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

جدول های برگزاری آزمون های زبان انگلیسی ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲ نیز قرار است آزمون‌های زبان انگلیسی متنوع زیادی برگزار گردد و هر فرد با توجه به هدف خود از شرکت در آزمون زبان، در یکی از این امتحان‌ها ثبت نام خواهد کرد. جدول های برگزاری آزمون های زبان انگلیسی نیز در سایت هر موسسه برگزار کننده آزمون قرار گرفته و افراد می‌توانند بسته به نیاز خود، در یکی از این موارد، مانند آزمون msrt، شرکت کنند. در ادامه قرار است که مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران را بررسی کرده و جدول زمان‌بندی برگزاری آن‌ها را در سال ۱۴۰۲ اعلام کنیم.

 

شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی

یادگیری زبان‌های خارجی تاثیر بسیار مثبتی بر روند پیشرفت زندگی ما داشته و باعث می‌شود تا بتوانیم با مردم دیگر کشورهای جهان ارتباط بهتری برقرار کنیم. افراد زیادی وجود دارند که در سطح دنیا به زبان انگلیسی صحبت کرده و یا اینکه آن را متوجه می‌شوند، از این رو برای برقراری ارتباط بیشتر با جوامع بین المللی، یادگیری زبان انگلیسی ضروری است.

از طرفی فرصت‌های شغلی و تحصیلی فوق العاده‌ای در کشورهای انگلیسی زبان وجود داشته و می‌توان به همین منظور با این زبان آشنا شد و بعد از همین فرصت‌ها برای مهاجرت و ساخت یک زندگی بهتر استفاده کرد. برای سنجش سطح کیفی زبان انگلیسی شما، آزمون‌های بین المللی زیادی وجود دارند که اکثر آن‌ها در ایران نیز برگزار شده و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول، مدرک مرتب به حوزه مورد نظر خود را دریافت کنید.

به این منظور باید مدارک شناسایی مورد نیاز را داشته و در بازه زمانی اعلامی از طرف سازمان برگزار کننده، در آزمون مورد نظر ثبت نام کنید. جدول های برگزاری آزمون های زبان انگلیسی معمولا در سایت هر موسسه موجود بوده و می‌توانید به صورت لحظه‌ای آن را بررسی کنید. مثلا برای اطلاع از تاریخ ثبت نام آزمون ept می‌توان به وبسایت موسسه برگزار کنند آن مراجعه کرده و تاریخ شروع و پایان ثبت نام، مدارک، محل برگزاری و تاریخ و ساعت آزمون را مشاهده کنید.

 

آمادگی برای شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی ۱۴۰۲

با وجود تنوع گسترده آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی، باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که شرایط هر آزمون با دیگری متفاوت است. این موضوع باعث می‌شود که با یکبار مطالعه نتوانید در تمامی آزمون‌ها شرکت کنید و برای هر کدام از آن‌ها باید شرایط بخصوصی را آماده نمایید.

شرکت در دوره‌های آموزشی مخصوص به هر آزمون شما را برای آن امتحان زبان آماده کرده و بیشتر از هر فرد دیگری تمرکز خود را روی سوالات مشخص آن آزمون گذاشته‌اید. با شرکت در دوره های آموزشی زبان انگلیسی عالم زاده می‌توانید در اغلب آزمون‌های زبان انگلیسی ۱۴۰۲ شرکت کرده و نتیجه مطلوب خود را کسب کنید.

 

جدول آزمون های زبان انگلیسی

 

مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی ۱۴۰۲

در ایران افراد علاقمند زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد و به دلیل مزیت‌های فراوان یادگیری این زبان، افراد اشتیاق فراوانی به شرکت در دوره‌های آموزشی و همینطور گرفتن مدرک قبولی در آزمون‌های زبان انگلیسی را دارند. آزمون‌های نام آشنای زیادی هست که اغلب افراد با آن‌ها آشنا هستند.

مواردی مانند آیلتس و تافل برای سنجش سطح زبان عمومی و اکادمیک افراد طراحی شده و می‌تواند با دقت خوبی به شما نشان دهد در رتبه بندی جهانی در چه سطحی قرار دارید. از طرفی آزمون‌های تخصصی‌تری نیز وجود دارند که به بررسی سطح زبان شما می‌پردازند. مواردی مانند آزمون mhle در این دسته قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم.

آزمون msrt

آزمون Msrt یک آزمون جامع است که برای دانشجویان دکترا و یا افرادی که طالب شرکت در آزمون دکترا هستند برگزار شده و نسبت به دیگر امتحان‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل از درجه سختی کمتری برخوردار است. برای اینکه بتوان در مصاحبه دکترا امتیاز بیشتری کسب کرد، شرکت در این آزمون واجب بوده و توسط معاونت دانشجویی وزارت علوم در ۷ تا ۹ نوبت در سال برگزار می‌شود. برای قبولی در این آزمون باید نمره بالای ۵۰ کسب کنید.

آزمون mhle

این آزمون برای افرادی طراحی شده است که قصد تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی و پیراپزشکی را داشته و می‌خواهند سطح زبان خود را در این حوزه بسنجند. آزمون mhle مستقیما توسط وزارت بهداشت کنترل شده و معمولا هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود. این آزمون معمولا در تهران، شیراز، اصفهان و تبریز برگزار می‌شود.

آزمون ept

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را داشته و می‌خواهید به دانشگاه آزاد وارد شوید ولی مدرک زبان معتبر بین المللی ندارید، به عنوان یک جایگزین باید در آزمون ept شرکت کرده و حداقل نمره لازم را برای آن کسب کنید. این آزمون توسط دانشگاه آزاد برگزار شده و حداکثر نمره در آن ۱۰۰ است.

 

تاریخ و جدول های برگزاری آزمون های زبان انگلیسی

حال که با انواع آزمون‌های مهمی که در سال ۱۴۰۲ در ایران برگزار می‌شوند آشنا شدید، زمان آن رسیده تا از جدول های برگزاری آزمون های زبان انگلیسی مطلع شده و بتوانید زمان مطالعه و همینطور ثبت نام خود را مدیریت کنید. برخی آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل به صورت مکرر برگزار شده و برخی دیگر از آزمون‌های خاص تنها در تاریخ‌های اعلامی برگزار می‌شوند.

 تاریخ برگزاری آزمون msrt

در جدول زیر می‌توانید تاریخ‌های مربوط به این آزمون مهم را مشاهده کنید.

زمان برگزاری آزمون شروع ثبت نام پایان ثبت نام اعلام نتایج
۱۵ اردیبهشت ۱۹/۰۱/۱۴۰۲ ۳۰/۰۱/۱۴۰۲ ۲۴/۰۲/۱۴۰۲
۲۶ خرداد ۳۰/۰۲/۱۰۴۲ ۱۰/۰۳/۱۴۰۲ ۰۴/۰۴/۱۴۰۲
۲۳ تیر ۰۵/۰۴/۱۴۰۲ ۱۴/۰۴/۱۴۰۲ ۰۲/۰۵/۱۴۰۲
۲۷ مرداد ۰۷/۰۵/۱۴۰۲ ۱۵/۰۵/۱۴۰۲ ۰۵/۰۶/۱۴۰۲
۳۱ شهریور ۰۷/۰۶/۱۴۰۲ ۱۸/۰۶/۱۴۰۲ ۰۹/۰۷/۱۴۰۲
۲۸ مهر ۱۱/۰۷/۱۴۰۲ ۱۸/۰۷/۱۴۰۲ ۰۷/۰۸/۱۴۰۲
۲۶ آبان ۰۹/۰۸/۱۴۰۲ ۱۶/۰۸/۱۴۰۲ ۰۵/۰۹/۱۴۰۲
۲۴ آذر ۰۷/۰۹/۱۴۰۲ ۱۴/۰۹/۱۴۰۲ ۰۳/۱۰/۱۴۰۲
۲۹ دی ۰۶/۱۰/۱۴۰۲ ۱۷/۱۰/۱۴۰۲ ۰۸/۱۱/۱۴۰۲
۲۷ بهمن ۰۹/۱۱/۱۴۰۲ ۱۷/۱۱/۱۴۰۲ ۰۷/۱۲۸۱۴۰۲
۱۸ اسفند ۰۸/۱۲/۱۴۰۲ ۱۲/۱۲/۱۴۰۲ ۲۶/۱۲/۱۴۰۲

 

تاریخ برگزاری آزمون mhle

این آزمون در سال ۱۴۰۲  در چهار نوبت برگزار شده و جدول آن به شرح زیر خواهد بود.

شماره دوره آزمون mhle زمان برگزاری دوره
۷۰ ۵ مرداد
۷۱ ۲۰ مهر
۷۲ ۲۳ آذر
۷۳ ۲۶ بهمن

 

تاریخ برگزاری آزمون ept

این آزمون چندین بار در سال برگزار شده اما تا این لحظه تنها اطلاعات یک آزمون در دسترس عموم قرار گرفته است.

زمان برگزاری آزمون زمان شروع ثبت نام زمان پایان ثبت نام
۱۵ اردیبهشت ۱۶ فروردین ۲۶ فروردین

 

 

قبولی در آزمون‌های زبان انگلیسی ۱۴۰۲

برای آنکه بتوانید به خوبی امتحانات امسال را پشت سر بگزارید، نیاز به برنامه ریزی دقیق و خوبی خواهید داشت. با توجه به جدول های برگزاری آزمون های زبان انگلیسی یک تاریخ را انتخاب کرده و برنامه یادگیری خود را بر اساس آن تاریخ تنظیم کنید. شرکت در دوره های آموزشی زبان انگلیسی عالم زاده به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی برای هر یک از این امتحان‌ها آماده شده و نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت alemzadeh.net مراجعه کنید.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *