تصویر شاخص
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین کتاب تست آیلتس ۲۰۲۴ + معرفی ۱۰کتاب تست آیلتس

انتخاب بهترین کتاب تست آیلتس به سطح فعلی زبان انگلیسی، نمره مورد نظر شما و سبک یادگیری شما بستگی دارد. وقتی نوبت به آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس می‌رسد؛ انتخاب کتاب مناسب برای تست‌زنی از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. اگر شما هم قرار است به زودی در این آزمون مهم شرکت کنید و نگران پیدا کردن منابع مناسب برای رسیدن به آمادگی کامل هستید؛ با ما تا انتهای این مقاله که در آن ۱۰ منبع عالی برای تست‌زنی را معرفی کرده‌ایم همراه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری کلاس های آموزش آيلتس میتوانید با مشاوران آکادمی عالم زاده در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

چند نکته برای انتخاب بهترین کتاب تست آیلتس

  • سطح فعلی زبان انگلیسی خود را در نظر بگیرید. اگر مبتدی هستید، به کتابی نیاز دارید که اصول اولیه آزمون آیلتس را پوشش دهد. اگر در سطح متوسط ​​هستید، به کتابی نیاز دارید که تمرینات بیشتری در اختیار شما قرار دهد تا مهارت های خود را تقویت کنید. و اگر در سطح پیشرفته هستید، به کتابی نیاز دارید که شما را برای چالش برانگیزترین سوالات آزمون آماده کند.
  • نمره مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال نمره ۷ یا بالاتر هستید، به کتابی نیاز دارید که بر روی استراتژی های تست و تکنیک های نمره دهی تمرکز داشته باشد.
  • سبک یادگیری خود را در نظر بگیرید. برخی از کتاب ها ساختار یافته تر و مستقیم تر هستند، در حالی که برخی دیگر تعاملی تر و مبتنی بر فعالیت هستند. کتابی را انتخاب کنید که با سبک یادگیری شما مطابقت داشته باشد.

کتاب Barron’s IELTS Superpack

این منبع معتبر به گونه‎ای طراحی شده که آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس را تا حد امکان ساده و راحت کند. در این مجموعه، تمام مطالب مورد نیاز برای رسیدن به نمره عالی در آزمون مهارت زبان انگلیسی وجود دارد. این مجموعه شامل منابع زیر است:

  • کتاب آیلتس بارون که حاوی چهار آزمون عملی برای ماژول آکادمیک و دو آزمون برای ماژول جنرال است.
  • آزمون‏های آزمایشی آیلتس با سی‎دی MP3 که شش آزمون عملی برای ماژول آکادمیک و شش آزمون برای ماژول عمومی آیلتس را در دسترس شما قرار می‌دهد.
  • منبع بعدی حاوی استراتژی‏ها و نکات مربوط به آیلتس است که برای گرفتن نمره بالا در این آزمون بسیار به دردتان می‌خورد.
  • کتاب کلمات ضروری برای آیلتس که حاوی ۶۰۰ کلمه مهمی است که اغلب در امتحانات آیلتس تکرار می‌شوند. به کمک این کتاب می‌توانید با لغات پرتکرار در آیلتس آشنا شوید.

کتاب Barron's IELTS Superpack

کتاب راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس

بر خلاف سایر کتاب‎ها و منابع آمادگی آزمون آیلتس، The Official Cambridge Guide to IELTS منبعی است که به کمک آن هم می‌توانید زبان آکادمیک و هم زبان جنرال خود را بهبود دهید. در این کتاب توصیه‎ها و نکات مهمی بر اساس تجربه زبان‌آموزان دیگر گردآوری شده است. این نکات تجربی به شما کمک می‌کنند تا مثل این زبان‌آموزان بتوانید نمره خوبی در آیلتس بگیرید. ضمن اینکه می‎توانید دانش و مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را با هشت تست رسمی و یک راهنمای گام به گامی که برای هر بخش در این کتاب آمده است تقویت کنید.

کتاب راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس

کتاب Cambridge IELTS 18

این کتاب آخرین ویرایشی است که انتشارات کمبریج منتشر کرده است و حاوی نمونه سوالات واقعی آزمون آیلتس می‎‌باشد. محتوای اصلی این کتاب، آزمون‌های واقعی است که طی سال‌های اخیر در سراسر جهان برگزار شده است. بنابراین با مطالعه این منبع می‌توانید با موضوعات واقعی که در آزمون آیلتس رواج دارند آشنا شوید و تجربیات ارزشمندی را کسب کنید. در کتاب Cambridge IELTS 18 چهار نمونه تست واقعی ماژول آکادمیک آیلتس آورده شده است که مهارت‌ها در آنها به همان ترتیب آزمون اصلی هستند. در مقدمه این کتاب نیز سیستم کلی نمره‌دهی آزمون توضیح داده شده است. در بخش انتهایی کتاب Cambridge IELTS 18 می‌توانید پاسخ کامل سوالات و توضیحات تکمیلی در مورد آنها را نیز مشاهده کنید. از آنجایی که همراه با این کتاب، سی‌دی وجود دارد؛ می‌توانید بدون استاد و شرکت در دوره ielts از آن برای تقویت مهارت‌های خود استفاده کنید.

 

کتاب Cambridge IELTS 18

کتاب Official IELTS Practice Materials

این کتاب یک راهنمای جامع برای توضیح نحوه ارزیابی زبان‌آموزان در هر بخش از آزمون است. ضمن اینکه نکات آموزشی ارزشمندی در این منبع وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را به شدت ارتقا دهید. کتاب Official IELTS Practice Materials به فرآیند ارزیابی برای هر بخش از آزمون آیلتس می‎پردازد. بنابراین با مطالعه آن متوجه خواهید شد که ممتحنان به دنبال چه چیزی هستند و رعایت چه نکاتی در این آزمون برای‌تان مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. در کنار توضیح روش ارزیابی، تست‌های تمرینی فراوانی در این منبع وجود دارد که تمام بخش‌های ماژول آکادمیک و جنرال را پوشش می‌دهند. این کتاب فقط با هدف ارتقای مهارت‌های زبان‌آموزان طراحی نشده؛ بلکه مدرسین نیز می‌توانند از این مطالب برای تدوین شیوه آموزشی خود استفاده کنند. با این حساب می‌توان گفت که Official IELTS Practice Materials یک بسته جامع برای زبان‌آموزان و اساتید است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند بیشتر تمرین کرده و به مربیان کمک می‎کند تا زبان‌آموزان را برای آزمون آیلتس بهتر آماده کنند.

 

کتاب Official IELTS Practice Materials

کتاب IELTS Trainer

این کتاب یک منبع مفید برای آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس است و روشی ساختاریافته برای مطالعه را به زبان‌آموز آموزش می‌دهد. دو بخش اول این مجموعه دارای هشت ماژول تست نمونه با راهنمایی گام به گام است. ضمن اینکه در این کتاب نظرات متخصصان آزمون آیلتس در مورد مدیریت بخش‏های مختلف آزمون وجود دارد که مطالعه آنها برای زبان‌آموزانی که قصد مطالعه به صورت خودخوان را دارند خالی از لطف نیست. کتاب IELTS Trainer همچنین دارای ابزارهای تعاملی دیگری مانند فایل‌های صوتی است که برای کمک به زبان‌آموز جهت تقویت مهارت شنیداری طراحی شده‌اند. اما مهم‌ترین مزیت این کتاب، ارائه نمونه پاسخ‎های عالی برای قسمت‌های رایتینگ و اسپیکینگ آزمون است. متخصصان با تجربه آیلتس این پاسخ‎ها را بررسی و کیفیت آنها را تایید کرده‌اند. گرچه این کتاب بر روی ماژول آکادمیک آزمون تمرکز دارد؛ اما سوالات قسمت‏های Speaking، تسک دوم Writing و Listening آن همانند آزمون آیلتس جنرال است.

کتاب IELTS Trainer

دوره Road to IELTS

این دوره که به صورت آنلاین برگزار شده و منبع کاغذی نیست؛ توسط British Council و با هدف بهبود مهارت‌های مختلف زبان‌آموزان طراحی شده است. دوره Road to IELTS پر از مطالب تعاملی است که مثل یک پکیج آیلتس به شما کمک می‎کند برای این امتحان آماده شوید. این دوره حاوی منابع زیادی از جمله فایل‌های صوتی مصاحبه با کارشناسان آیلتس، آزمون‌های تمرینی با پاسخ و نکات آموزشی است. اگر می‎خواهید دانش خود را در حین شرکت در دوره‌های تخصصی آیلتس افزایش دهید؛ این دوره یکی از بهترین گزینه‎های موجود است.

کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS

اگر در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس هستید؛ این کتاب یک منبع عالی برای شماست. با مطالعه این منبع تخصصی می‌توانید از اشتباهات رایج مربوط به واژگان در آزمون جلوگیری کنید. این اشتباهات معمولا باعث می‌شوند در مهارت Writing نتوانید نمره بالایی کسب کنید. کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS مانند یک کتاب کار عمل می‎کند و به شما این امکان را می‎دهد که به طور فعال با محتوا درگیر شوید. با انجام تمرینات ارائه شده در این منبع، می‎توانید دایره لغات خود را گسترش داده و توانایی‌تان را برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس، به ویژه بخش نوشتاری افزایش دهید. یکی از نقاط قوت این کتاب، فرمت کاربرپسند آن است. قبل از ارائه هر تمرین، دستورالعمل واضح و مختصری در مورد روش انجام آن ارائه شده است. خواندن این دستورالعمل‌ها به زبان‌آموز کمک می‌کند که به شیوه موثرتری از دانش خود برای جواب دادن به سوالات استفاده کند. شایان ذکر است که اکثر اساتید به دلیل کاربردی بودن و اثربخشی بالا در تقویت واژگان، اغلب این کتاب را به زبان‌آموزان خود توصیه می‎کنند.

 

کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS

کتاب Target Band 7

این کتاب به شما کمک می‎کند تا دانش خود در مهارت‌های مختلف آزمون آیلتس را افزایش دهید و نمره بالاتری در این آزمون کسب کنید. در کتاب Target Band 7 علاوه بر ارائه مطالب جامع در مورد آیلتس، راهنمایی‌هایی در مورد مدیریت زمان و استراتژی‌هایی که برای نوشتن پاسخ‌های ساختاریافته به سوالات بخش نوشتاری نیاز دارید ارائه شده است. پاسخ‌هایی که در بخش نوشتاری و گفتاری این کتاب به عنوان پاسخ نمونه وجود دارند؛ غالبا در سطح نمره ۷ آزمون آیلتس هستند. کتاب Target Band 7 دو هدف مهم را دنبال می‌کند. اول اینکه دانش زبان‌آموز را گسترش دهد و دوم مهارت‏های حل مسئله که عموما برای عبور از چالش‏های رایج در آزمون آیلتس مورد نیاز هستند را به زبان‌آموز بیاموزد.

کتاب Target Band 7

 

این منبع شامل دیدگاهی کلی از آزمون آیلتس جنرال و انواع سوالات متداولی است که در این آزمون ممکن است از زبان‌آموزان پرسیده شوند. در واقع کتاب Ace the IELTS منبع تمرینی نیست و در آن به جنبه‌های کلی آزمون و شیوه رسیدن به نمره بالا پرداخته شده است. ضمن اینکه توصیه‌های عملی و نکاتی برای پیشرفت در مهارت‌ها نیز در آن ذکر شده است.

مجموعه کتاب‌های Collins

در این مجموعه برای هر مهارت یک کتاب جداگانه تدوین شده است که بسته به مهارت، حاوی آموزش‌های تخصصی است. به عنوان مثال در هر درس Collins Reading for IELTS به آموزش و تحلیل یکی از انواع سوالات آزمون مهارت ریدینگ نظیر سوالات چهار گزینه‌ای، سوالات تکمیل جمله و… پرداخته شده است. این کتاب برای افرادی مناسب است که در حال حاضر سطح زبان‌شان در حد نمره ۵ تا ۵.۵ است و قصد بهبود آن را دارند.

مجموعه کتاب_های Collins

 

این منابع یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین منابعی هستند که برای کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس به آنها نیاز دارید. در این کتاب‌ها و دوره‌ها، منابع ساختار یافته و سوالات تمرینی زیادی وجود دارد که همگی استاندارد و در قالب محتوای آزمون هستند. مطالعه آنها به شما کمک می‌کند تا مهارت‏های خود را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن، که کلید کسب نمره بالا در آیلتس هستند بهبود بخشید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *