تصویر شاخص
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین منابع آیلتس آکادمیک

آماده شدن برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب یک نمره خاص، ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ اما تا زمانی که تمایل به یادگیری و اراده داشته باشید این کار واقعا عملی است و نیازی به نگرانی در مورد میزان دشواری آن ندارید. علاوه بر پشتکار و میل به یادگیری، یک چیز دیگری که برای موفقیت در این آزمون به آن نیاز دارید؛ دسترسی به منابع درست و استاندارد جهت کسب آمادگی برای شرکت در آیلتس است. مطالعه این منابع مهم به شما کمک می‎کند تا مطالب مطرح شده در آزمون را بهتر درک کنید؛ نمره بالایی بگیرید و از دیگر داوطلبان متمایز شوید. منابع آیلتس آکادمیک متعدد هستند؛ اما امروزه قصد داریم در این پست چند نمونه از بهترین کتاب‌ها و منابعی که برای آمادگی شرکت در آیلتس آکادمیک غالبا خواندن آنها توصیه می‌شود را معرفی کنیم. برای دریافت مشاوره در مورد آموزش آیلتس میتوانید با مشاورین آکادمی عالم زاده در ارتباط باشید.

کتاب Complete IELTS سطح ۵ الی ۶.۵

Complete IELTS نوشته گای بروک-هارت و ونسا جیکمن و منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه کمبریج، یک منبع خون‌خوان عالی برای زبان‌آموزانی است که قصد دارند خودشان را در سطح متوسط یا همان B2 ماژول آکادمیک آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) آماده کنند. این کتاب حاوی ۸ درس است که معمولا از آن برای برنامه‌ریزی یک دوره کوتاه آمادگی آیلتس در حدود ۵۰ تا ۶۰ ساعت کلاس استفاده می‌شود. این مجموعه شامل یک آزمون کامل تمرینی آیلتس و همچنین تمام گرامر و واژگان مرتبط با این سطح است. علاوه بر آزمون‌های تمرینی، مجموعه کامل پاسخ‎ها و سی‌دی فایل صوتی بخش‌های لیسنینگ نیز در کتاب وجود دارد.

کتاب Mindset for IELTS

یکی دیگر از منابعی که از آن می‌توانید برای آمادگی آزمون استفاده کنید؛ کتاب سطح‌بندی شده Mindset for IELTS است که در ۴ سطح طراحی و توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است. این کتاب از نظر ساختاری شبیه به Complete IELTS است. سطح A2 کتاب Mindset برای داوطبان سطح مبتدی طراحی شده و تمرینات آن در عین سادگی، بسیار شبیه به سوالات اصلی آزمون آیلتس هستند. بنابراین با انجام این تمرینات آزمون برای شما شبیه‌سازی می‌شود. سطح بعدی از کتاب برای داوطبانی است که قصد دارند نمره خود را به ۵.۵ برسانند. به ترتیب سطح ۲ و سطح ۳ این کتاب نیز برای رسید به نمره‌های ۶.۵ و ۷.۵ طراحی شده است. در هر سطح از کتاب Mindset for IELTS می‌توانید با استراتژی‎های یادگیری آشنا شده و مهارت‌های خود را با انجام تمرینات مشابه سوالات آزمون ارتقا دهید. در انتهای این کتاب‌ها نیز هم پاسخ‌نامه وجود دارد و هم متن بخش‌های صوتی. بنابراین از کتاب Mindset for IELTS می‌توان به عنوان یکی از بهترین منابع خودخوان برای آمادگی آزمون آیلتس نام برد. 

کتاب Objective IELTS

یکی دیگر از معتبرترین منابع آیلتس آکادمیک که برای مطالعه به صورت خودخوان طراحی شده است؛ کتاب Objective IELTS از انتشارات کمبریج می‌باشد که دارای دو سطح Intermediate و Advanced است. این کتاب بیشتر برای زبان‌آموزانی مناسب است که سطح مهارت‌هایشان متوسط رو بالا و پیشرفته است و قصد دارند به صورت خودآموز نمره خود را بالا ببرند. در این کتاب سعی شده که با زبان بسیار ساده، مطالبی به شما آموزش داده شود که به کمک آنها به راحتی بتوانید نمره ۷ را در آزمون به دست آورید. البته سطح Intermediate  این کتاب برای رسیدن به نمره ۵ تا ۶ و سطح Advanced آن برای رسیدن به نمره ۶ تا ۷ مناسب است. در هر کدام از این سطوح ۲۰ درس آموزشی وجود دارد. در انتهای هر ۴ درس نیز نکاتی که تا آن قسمت آموزش داده شده است مرور می‌شود. محتوای آموزشی این دروس علاوه بر بهبود چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری، می‌تواند گرامر و واژگان را نیز تقویت کند.

کتاب New Insight into IELTS

اگر زمان کافی برای شرکت در دوره‌های تخصصی آمادگی آیلتس را ندارید ولی می‌خواهید با خواندن همان منابعی که در آموزشگاه‌ها استفاده می‌شوند مهارت زبانی خود را تقویت کنید؛ کتاب New Insight into IELTS را به شما توصیه می‌کنیم. این کتاب که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است هم به عنوان یکی از بهترین منابع آیلتس آکادمیک شناخته می‌شود و هم داوطلبان ماژول جنرال آزمون می‌توانند از آن استفاده کنند. کتاب New Insight into IELTS حاوی ۴ بخش است که هر کدام برای تقویت یکی از مهارت‌های چهارگانه طراحی شده است. شما می‌توانید از طریق تکنیک‌های و راه‌کارهایی که در این کتاب وجود دارد به راحتی نمره ۷ را در آزمون آیلتس به دست آورید. یکی از بهترین مزایای این کتاب این است که تمرینات زیادی در آن وجود دارد. برای مشاهده پاسخ این تمرینات فقط کافیست که به بخش انتهایی کتاب مراجعه کنید.

کتاب‎های Tactics for Listening

اگر برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می‌شوید؛ حتما نام کتاب‎های Tactics for Listening را به عنوان یکی از معتبرترین و غنی‌ترین منابع آیلتس آکادمیک شنیده‌اید. این کتاب برای بهبود و تقویت مهارت شنیداری یا همان لیسنینگ به شدت عالی و مفید است و مسیر رسیدن شما به نمره ۷ را بسیار هموار می‌کند. لیسنینگ یکی از مهارت‌های بسیار مهمی است که تقویت آن کار زمان‌بری است و نیاز به مطالعه منابع معتبر و استاندارد دارد. کتاب‎های Tactics for Listening دقیقا همان چیزی است که برای رساندن مهارت شنیداری شما از سطح مبتدی به پیشرفته بسیار کاربردی و مفید هستند.

این کتاب حاوی ۲۴ درس است که سطح آنها از آسان به سخت تنظیم شده است. در آخر کتاب هم تمرینات و تست‌های تکمیلی وجود دارد که سطح دشواری آنها از تمرینات انتهای هر درس بالاتر است و به همان خاطر مهارت‌های شما با انجام این تمرینات بیشتر به چالش کشیده می‌شوند. در کنار این تمرینات کاربردی، لیستی کامل از کلمات کاربردی در انتهای هر کتاب وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید کلمات پرتکرار آزمون را یاد بگیرید و هر زمان که نیاز داشتید یک مرور کلی روی آنها داشته باشید. متن تمام فایل‎های صوتی که در دروس کتاب وجود دارد نیز در صفحات پایانی دیده می‌شود. این متن‌ها برای رفع ابهاماتی که هنگام حل تمرینات ممکن است با آنها مواجه شوید بسیار عالی هستند. در هر ۲۴ درس کتاب‎های Tactics for Listening تمرین‏های مشابه آزمون اصلی گنجانده شده است. استفاده از لهجه‌های مختلف در فایل‌های صوتی نیز یکی دیگر از مزایای این کتاب است که شما را برای رسیدن به نمره دلخواه آماده می‌کند.

کتاب Super Crack IELTS Speaking

اگر شما هم مثل اکثر زبان‌آموزان در مهارت اسپینیگ ضعف دارید و به دنبال منبعی می‌گردید که به صورت تخصصی روی بهبود این مهارت تمرکز دارد؛ حتما مطالعه کتاب Super Crack IELTS Speaking را در برنامه درسی خود بگنجانید. با خواندن این کتاب و حل تمرینات آن می‌توانید خیلی راحت و به صورت خودخوان نمره خود را در بخش اسپیکینگ به ۸ برسانید. این کتاب حاوی ترکیبی از محتواهای آموزشی مختلف از جمله کلمات آکادمیک، گرامرهای متنوع و پیچیده و ایده‏های بسیار جذابی است که با مطالعه و یادگیری آنها می‌توانید نمره خوبی در آزمون آیلتس بگیرید. محتوای این کتاب جامع و حدود ۳۰۰ صفحه‌ای، هر ۳ بخش آزمون Speaking را به صورت جامع پوشش داده است.

کتاب‏های آزمون آیلتس کمبریج

این کتاب‌ها حاوی آزمون‏های واقعی آیلتس هستند که می‏توانید از آنها برای تمرین استفاده کنید. هر کتاب آزمون‎های تمرینی کمبریج برای آیلتس شامل چهار آزمون عملی است. این کتاب‎ها حاوی سوالات و مباحث بخش اسپیکینگ آزمون نیز هستند.

کتاب Official IELTS Practice Materials

در کتاب Official IELTS Practice Materials نحوه ارزیابی هر بخش از آزمون آیلتس توضیح داده و نکات ارزشمندی را برای مطالعه به زبان‌آموزان ارائه شده است. در دروس این کتاب علاوه بر آزمون‌های تمرینی پاسخ‌نامه سوالات نیز وجود دارد.

کتاب Barron’s IELTS

با مطالعه این کتاب می‌توانید هر ۴ مهارت خود را به صورت همزمان تقویت کنید. در واقع کتاب Barron’s IELTS از این نظر یک پکیج آیلتس محسوب می‌شود که هم برای آمادگی جهت شرکت در ماژول آکادمیک و هم ماژول جنرال استفاده از آن توصیه می‌شود. در این مجموعه چهار آزمون آزمایشی آکادمیک و دو آزمون جنرال گنجانده شده که همراه با نکات آموزشی و فایل‌های صوتی آن، این کتاب را به یکی از بهترین منابع آیلتس آکادمیک تبدیل کرده است. برای مشاهده پاسخنامه و متن فایل‌های صوتی نیز کافیست که به انتهای کتاب مراجعه کنید.

چطور بهترین منبع آمادگی آیلتس را برای خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب منبع جهت کسب آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس، باید این نکته را در نظر بگیرید که قرار است با مطالعه این منبع چقدر پیشرفت کنید و چه نمره‌ای به دست بیاورید. در حالی که برخی از منابع آیلتس آکادمیک حاوی مطالب کلی‎تری هستند؛ برخی روی تقویت یک مهارت خاص تمرکز دارند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که محتوای آموزشی کتاب طوری طراحی شده باشد که بتوانید آن را به صورت خودخوان مطالعه کنید و زود خسته نشوید. گرچه اکثر منابع آیلتس آکادمیک حاوی موضوعات و نکات آموزشی بسیار خوبی هستند؛ اما خواندن آنها هم به صورت خودخوان و بدون کمک گرفتن از مدرس تخصص می‌تواند کسالت‌بار و چالش‌برانگیز باشد. انتخاب منابعی که به محتوای آموزشی آنها علاقه دارید به شما کمک می‎کند تا زمان کافی برای مطالعه در نظر بگیرید و موقع درس خواندن خواب‌تان نگیرد. انتخاب این منابع حتی انگیزه شما را نیز بالا نگه می‌دارد. گرچه این کتاب‌ها بسیار مفید هستند و توسط بهترین اساتید تدوین شده‌اند؛ اما شما برای بخش رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آیلتس و رسیدن به مهارت کافی جهت کسب نمره خوب در این دو بخش، حتما باید با یک مدرس باتجربه کلاس بردارید. این اساتید سال‌ها تجربه دارند و با تکیه بر اطلاعات خود می‌توانند نقاط ضعف شما در رایتینگ و اسپیکینگ را پیدا کرده و روی رفع آنها تمرکز کنند.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *