تصویر شاخص
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

بهترین منابع آزمون آیلتس جنرال

آزمون آیلتس جنرال یک آزمون بین‏المللی برای ارزیابی مهارت‎های زبان انگلیسی افرادی است که قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان جهت زندگی کردن و یافتن کار را دارند. این آزمون به چهار بخش Listening، Reading، Writing و Speaking تقسیم می‏شود و تفاوت آن با ماژول آکادمیک در بخش رایتینگ و ریدینگ است. در این راهنمای جامع، قصد داریم بهترین منابع آزمون آیلتس جنرال را به شما معرفی کنیم.

برای اطلاع از شرایط شرکت در دوره های آموزش آیلتس میتوانید با مشاوران آکادمی عالم زاده در ارتباط باشید.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS که توسط انتشارات کمبریج چاپ شده است؛ یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک محسوب می‌شود. در بخش‌های مختلف این کتاب سعی شده تا به صورت همزمان روی بهبود هر ۴ مهارت رایتینگ، ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تمرکز شود. این منبع معتبر آزمون آیلتس جنرال، به زبانی ساده و کاملا مرحله به مرحله هر آن چیزی که برای رسیدن به آمادگی کافی جهت شرکت در این آزمون و کسب نمره مطلوب نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد. به غیر از محتوای آموزشی غنی، با خواندن این کتاب می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی در مورد چگونگی شرکت در آزمون و تکنیک‌های مهم برای کسب نمره بالا در آیلتس را به دست آورید. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS از آن دسته منابعی است که برای زبان‌آموزان با سطوح مختلف زبان کاربردی است.

کتاب‌های Cambridge IELTS

یکی از بهترین و معتبرترین منابع جهت تست‌زنی و تمرین تکنیک‌های آموخته شده در دوره‌های آیلتس، کتاب Cambridge IELTS است که در حال حاضر جلد هجدهم آن نیز به بازار عرضه شده است. محتوای اصلی این کتاب نمونه سوالات واقعی آزمون آیلتس است که در سال‌های گذشته برگزار شده‌اند. با استفاده از انجام این تمرینات شما می‎توانید بهتر نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. البته همه جلدهای این کتاب حاوی نمونه سوالات ماژول جنرال آزمون نیستند. به عنوان مثال جلدهای ۱۰ و ۱۱ هم نمونه سوال آکادمیک دارند و هم نمونه سوال جنرال. در جلد ۱۲ از کتاب Cambridge IELTS نیز که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده می‌توانید هر دو مدل نمونه سوال را مشاهده کنید. جلدهای ۱۳ و ۱۴ هم حاوی سوالات تخصصی ماژول جنرال هستند.

کتاب English Collocations in Use

با مطالعه این کتاب معتبر که انتشارات کمبریج آن را چاپ کرده می‌توانید انگلیسی را به صورت کاربردی و برای زندگی روزمره یاد بگیرید. در این کتاب کالوکیشن‌ها و عبارات خاصی وجود دارد که هم برای بهبود نمره آیلتس مفید هستند و هم بعدها ممکن است در زندگی روزمره به کارتان بیایند. English Collocations in Use یک منبع خودآموز و حاوی ۶۰ درس با موضوعات مختلف است. در این ۶۰ درس حدود ۱۵۰۰ کالوکیشن آموزش داده شده که با یادگیری آنها می‌توانید نمره بالای ۶ را برای خود در آزمون آیلتس متصور شوید.

کتاب English Vocabulary in Use

یکی دیگر از منابع معتبر جهت یادگیری زبان انگلیسی به صورت جنرال، کتاب English Vocabulary in Use است که حاوی ۱۰۰ درس و ۳۰۰۰ واژه کاربردی است. اگر قصد دارید نمره خود را در ماژول جنرال آزمون آیلتس به بالای ۶ برسانید؛ استفاده از این کتاب که تسک‌ها و تمرینات مختلفی دارد را به شما توصیه می‌کنیم. تمرینات کتاب English Vocabulary in Use از نظر دشواری، سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. اگر مثل بسیاری از زبان‌آموزان در بخش‌های ریدینگ و اسپیکینگ آزمون آیلتس جنرال ضعیف هستید و منبعی جهت تقویت این دو مهارت حیاتی نیاز دارید؛ مطالعه این کتاب می‌تواند به حل مشکل شما کمک کند.

کتاب Barron’s IELTS Practice Exams

Barron’s IELTS Practice Exams منبع کارآمدی است که در بسیاری از دوره‌های تخصصی آمادگی آزمون آیلتس تدریس می‌شود. در این کتاب علاوه بر محتوای آموزشی بسیار مفید، تست‌های ماک هم وجود دارد که شبیه‌سازی شده آزمون اصلی هستند و می‌توانید از آنها به عنوان آزمون ماک استفاده کنید. این کتاب خودآموز یا همان Self-Study منبع خوبی برای تقویت هر ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی است. کتاب Barron’s IELTS Practice Exams هم برای زبان‌آموزانی که در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در ماژول جنرال آیلتس هستند مفید است و هم برای تقویت مهارت‌های زبانی جهت شرکت در ماژول آکادمیک به درد می‌خورد.

کتاب Barron’s IELTS Superpack

این کتاب یکی از پرکاربردترین منابع آیلتس محسوب می‎شود و دارای محتوای آموزشی تخصصی و تست‌های تمرینی، هم برای ماژول آکادمیک و هم برای ماژول جنرال آزمون آیلتس است. همچنین کتاب Barron’s IELTS Superpack یکی از بهترین کتاب‌های خودآموزی است که در بازار پیدا می‌شود. داوطلبانی که به دنبال دریافت پذیرش دانشگاهی از کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، آمریکا، استرالیا، ایرلند و نیوزلند هستند؛ می‎توانند این کتاب را به لیست منابع مطالعاتی خود اضافه کنند.

کتاب Official IELTS Practice Materials

این کتاب که توسط ممتحنین و مدرسین کمبریج ESOL که چندین سال تجربه در زمینه تدریس دوره‌های آیلتس دارند نوشته شده است؛ حاوی پیشنهادات و راهنمایی‏های ارزشمندی برای رسیدن به نمره بالای در این آزمون بین‌المللی است. در کتاب Official IELTS Practice Materials تمرینات متعددی برای هر دو ماژول آزمون وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این منبع آموزشی این است که برای هر یک از سوالات ارائه شده، هم پاسخ تشریحی و هم نظر ممتحنین ارائه شده است. اگر می‌خواهید نمره بالایی بگیرید؛ این کتاب یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس جنرال است که باید مطالعه آن را در برنامه درسی خود بگنجانید.

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

این کتاب که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است؛ برای داوطلبانی که می‎خواهند نمره بالای ۶ در آیلتس کسب کنند بسیار مناسب است. علاوه بر محتوای آموزشی اصلی، چندین نمونه سوال آزمون به همراه پاسخ متخصصان آیلتس در این کتاب وجود دارد. با مطالعه کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS می‌توانید دایره لغات و سطح دانش زبان انگلیسی خود را هم برای شرکت در ماژول آکادمیک و هم ماژول جنرال بهبود دهید. ضمن اینکه این منبع دارای فایل‎های صوتی برای تقویت مهارت‌های خواندن و شنیدن نیز می‌باشد. این کتاب برای کسانی که می‎خواهند در آیلتس جنرال نمره بالایی کسب کنند بسیار کاربردی است.

کتاب Cambridge Grammar for IELTS

اگر به دنبال منبعی برای تقویت گرامر انگلیسی هستید؛ این منبع دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. کتاب Cambridge Grammar for IELTS حاوی توضیحات گرامری و واژه‎نامه‌ای است که برای بهبود مهارت‎های شنیداری، خواندن و نوشتن ایده‏آل است.

دیگر منابع آزمون آیلتس جنرال

به غیر از این کتاب‌ها، می‌توانید از طریق مطالعه دیگر منابع مانند وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم نیز مهارت‌های زبانی خود را تقویت کرده و خودتان را برای شرکت در ماژول جنرال آزمون آیلتس آماده کنید.

 وب‌سایت IELTS-up

با استفاده از ترفندها، نکات، نمونه سوالات واقعی و لغات و تمرینات این وب‌سایت که همگی به صورت رایگان در دسترس زبان‌آموزان هستند می‌توانید نمره خود را افزایش دهید. محتوای آموزشی این وب‌سایت علاوه بر کاربردی بودن، بر مبنای دو ساختار و شیوه نمره‌دهی متفاوت ماژول آکادمیک و جنرال طراحی شده است. در IELTS-up شما می‌توانید در آزمون شبیه‌سازی شده یا همان ماک آیلتس نیز شرکت کنید.

وب‌سایت IELTS-Exam.net

اگر به دنبال منبع آنلاین و مفیدی برای تقویت مهارت‌های خود می‌گردید؛ سایت IELTS-Exam.net می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. در این وب‌سایت مطالب آموزشی در کنار نمونه سؤالات، نکات کاربردی، تمرینات تعاملی و آزمون‌های آنلاین در دسترس زبان‌آموزان قرار دارد. محتوای آموزشی IELTS-Exam.net هم برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک و هم برای ماژول جنرال مناسب است و مهارت‌های لازم برای رسیدن به نمره بالا را در زبان‌آموز تقویت می‌کند. دسترسی به اطلاعات مفید در مورد مراکز برگزاری آزمون و لیست کتاب‌هایی که به عنوان بهترین منابع آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک شناخته می‌شوند نیز از دیگر مزایای این وب‌سایت است.

وب‌سایت IELTS Mentor

از طریق این وب‌سایت می‌توانید به نمونه سوالات آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس دسترسی داشته باشید. این سوالات همراه با پاسخ هستند و در شناسایی نقاط قوت و ضعف می‌توانند به شما کمک کنند.

وب‌سایت IELTS Bu‌ddy

این منبع آموزشی برای گسترش دایره لغات و تقویت گرامر بسیار مفید است. ضمن اینکه از طریق آن می‌توانید با راه‌کارهایی آشنا شوید که مسیر یادگیری و کسب نمره بالا را برای شما هموار می‌کنند. برای سوالات بخش رایتینگ نیز نمونه پاسخ وجود دارد که بهترین متریال برای الگوبرداری محسوب می‌شود. با مطالعه این پاسخ‌های نمونه می‌توانید متوجه شوید که چگونه می‌توان به بهترین حالت به یک سوال جواب داد.

وب‌سایت Road to IELTS

طراح این وب‌سایت مفید که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد British Council است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید با نمونه سوالات آزمون آشنا شوید؛ از تجربه دیگر زبان‌آموزان استفاده کنید؛ مشاوره و راهنمایی متخصصان را دریافت کنید و نکات و ترفندهای موثر در بهبود نمره را فرا بگیرید. ضمن اینکه امکان شرکت در آزمون‌های تمرینی زمان‌دار را دارید و حتی می‌توانید از طریق ابزارهای مفید آن، نمره‌ خود را بررسی کرده و میزان پیشرفت‌تان را بسنجید.

چطور بهترین منابع آزمون آیلتس جنرال را انتخاب کنیم؟

اگر بودجه محدودی دارید و نمی‌توانید تمام کتاب‌ها و منابعی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم را تهیه کنید؛ برای محدود کردن آنها می‌توانید نکات زیر را عایت کنید:

  • سطح زبان انگلیسی خود را بسنجید. اگر دقیقا بدانید که سطح فعلی شما در مهارت‌های زبان انگلیسی کجاست؛ می‌توانید انتخاب‌های خود را محدود کنید. مثلا اگر سطح‌تان متوسط است می‌توانید منابعی که سطح‌شان مقدماتی است را از لیست خرید خود حذف کنید.
  • کتاب‎هایی را انتخاب کنید که دارای نمونه سوال به همراه پاسخنامه هستند. این منابع به شما کمک می‎کنند که عملکرد خود را بهتر ارزیابی کنید.
  • همیشه به دنبال کتاب‎هایی باشید که توسط یک انتشاراتی معتبر منتشر شده‌اند. منابع زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای آمادگی آیلتس استفاده کنید. این در حالی است که همه آنها معتبر نیستند. بنابراین اگر فقط به دنبال کتاب‌‌های معتبری می‌گردید که در اکثر دوره‌های تدریس می‌شوند؛ به نام و اعتبار انتشاراتی آنها توجه کنید.
دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *