تصویر شاخص
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

مدرک آیلتس چقدر اعتبار دارد؟ نحوه تمدید اعتبار آیلتس

سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی که در جهان به نام آیلتس نیز شناخته می‌شود؛ یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های سنجش مهارت‌‎های افراد غیرانگلیسی‌زبان در استفاده از زبان انگلیسی است. این آزمون برای افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بین‌المللی تحصیل کنند و یا به کشورهایی که زبان اصلی آن انگلیسی است به صورت کاری مهاجرت کنند طراحی شده است. هدف از طراحی آزمون آیلتس، سنجش توانایی داوطلبان برای استفاده و درک زبان انگلیسی در موقعیت‎های واقعی است. از آنجایی که معمولا آمادگی برای شرکت در این آزمون مستلزم طی کردن مسیری پیچیده و سختی است؛ این سوال در ذهن بسیاری از زبان‌آموزان وجود دارد که مدت اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟ ما در این مقاله هر آن چیزی که به عنوان پاسخ این سوال به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده‌ایم. 

مدت اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

گواهینامه‌ای که به عنوان مدرک بعد از شرکت در آزمون آیلتس دریافت می‌کنید؛ ۲ سال اعتبار دارد. نکته بسیار مهمی که در مورد مدت اعتبار مدرک آیلتس وجود دارد و شما باید هنگام ثبت نام در دوره ielts به آن توجه کنید این است که مدت اعتبار این گواهینامه از زمان اعلام نتیجه یعنی ۵ تا ۷ روز پس از آزمون شروع می‎شود. با این حال، اعتبار این مدرک بین کشورهای مختلف انگلیسی زبان متفاوت است. TRF (فرم گزارش تست) در ایالات متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا ۲ سال معتبر است. اما اگر برای مهاجرت، استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که مدت اعتبار مدرک آیلتس در این کشور ۳ سال است. همانطور که مشاهده می‌کنید؛ اگرچه اعتبار مدرک آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است؛ اما در اکثر کشورها این مدرک تا ۲ سال بعد از تاریخ اعلام نتیجه اعتبار دارد. در جدول زیر مدت اعتبار مدرک آیلتس در کشور کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا را مشاهده می‌کنید:

کشور

مدت اعتبار نمره آیلتس

آمریکا ۲ سال

در آمریکا بیش از ۳۰۰۰ موسسه آموزشی وجود دارد که مدرک آیلتس را به عنوان اثبات مهارت در زبان انگلیسی از دانشجویان می‌پذیرند.

کانادا ۲ سال

برای مهاجرت به کانادا، باید مدرک‌تان حداقل ۱ سال پس از ارسال درخواست اعتبار داشته باشد.

انگلیس ۲ سال

اکثر مراکز آموزشی و دانشگاهی در انگلیس فقط نمره نوع خاصی از آزمون آیلتس به نام UKVI را می‌پذیرند.

استرالیا ۳ سال

طبق اعلام اداره مهاجرت استرالیا، مدت اعتبار مدرک آیلتس به عنوان بخشی از تغییرات در برنامه ویزای GSM به سه سال افزایش یافته است.

اعتبار مدرک آیلتس در ایران

اعتبار مدرک آیلتس در ایران دو سال (۲۴ ماه) است. به این معنی که پس از گذشت دو سال از تاریخ آزمون، مدرک شما دیگر معتبر نخواهد بود.

اعتبار مدرک آیلتس برای مهاجرت

اعتبار مدرک آیلتس برای مهاجرت در اکثر کشورها دو سال است. به این معنی که پس از گذشت دو سال از تاریخ آزمون، مدرک شما برای درخواست ویزا و اقامت معتبر نخواهد بود.

اعتبار مدرک آیلتس برای کار

در اکثر کشورها، اعتبار مدرک آیلتس برای کار دو سال است.

از کجا می‎توان نتیجه آزمون آیلتس را دریافت و مشاهده کرد؟

روش دریافت نمره بستگی دارد که آزمون را به صورت کاغذی داده‌اید یا کامیپوتری.

آیلتس کاغذی: در این مدل آیلتس تقریبا دو هفته پس از تاریخ آزمون، نتیجه از طریق سنتر و پست الکترونیکی به زبان‌آموزان اعلام می‌شود.

آیلتس کامپیوتری: در آیلتس کامپیوتری نتیجه آزمون به صورت آنلاین در دسترس است و این موضوع از طریق مرکز آزمون به داوطلب اطلاع داده خواهد شد. نمره‌های آزمون کامپیوتری به مدت دو سال به صورت آنلاین قابل مشاهده هستند.

آیا راهی برای تمدید مدت اعتبار مدرک آیلتس وجود دارد؟

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید به کمک آن مدت اعتبار مدرک آیلتس را تمدید کنید. پس از اتمام اعتبار این مدرک، باید دوباره در دوره آموزش آیلتس ثبت‌نام کرده و خودتان را آماده شرکت در آزمون کنید.

همانطور که توضیح دادیم؛ مدرک آیلتس به مدت دو سال معتبر است و پس از آن بسیاری از موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و یا اداره مهاجرت کشورهای مختلف این مدرک را نامعتبر تلقی می‌کنند. نمراتی که در این مدرک به صورت جداگانه ۴ مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و در مجموع به شما تعلق می‌گیرد؛ نشان‎دهنده توانایی شما برای درک زبان انگلیسی است. در واقع داشتن آیلتس با نمره بالاتر از ۶ و ۶.۵ به معنی آن است که داوطلب به اندازه کافی برای کار یا تحصیل در یک کشور یا محیط انگلیسی زبان دانش زبانی دارد. طبق یک قانون کلی، یک دوره دو ساله برای اعتبار نمرات آیلتس در نظر گرفته شده است؛ زیرا با گذشت زمان دانشی که فرد در مهارت‌های زبان انگلیسی دارد از دست می‌رود. در اینجا لازم به ذکر است که مدت اعتبار مدرک آیلتس از تاریخ انتشار نتایج محاسبه می‏شود. بنابراین باید بلافاصله پس از دریافت نتیجه آزمون، روند درخواست ویزا را شروع کنید. نتایج آزمون آنلاین یا همان آیلتس کامپیوتری طی پنج تا هفت روز پس از تاریخ آزمون اعلام می‌شود. اما این مدت برای آیلتس کاغذی یا همان آفلاین، ممکن است تا ۱۳ روز نیز طول بکشد.

 میزان اعتبار IELTS در کانادا

مدت اعتبار مدرک آیلتس در کانادا دو سال است. این به این معنی است که شما پس از دریافت مدرک آیلتس، تا دو سال می توانید از آن برای درخواست ویزا، پذیرش تحصیلی یا شغلی در کانادا استفاده کنید.

مدت اعتبار آیلتس ( IELTS) در بریتانیا (انگلیس)

مدت اعتبار مدرک آیلتس در بریتانیا دو سال است. این به این معنی است که شما می توانید از مدرک آیلتس خود برای درخواست ویزا، پذیرش تحصیلی یا شغلی در بریتانیا تا دو سال پس از تاریخ آزمون استفاده کنید.

مدت اعتبار آیلتس برای آمریکا

مدت اعتبار مدرک آیلتس برای آمریکا دو سال است. به این معنی که شما می توانید از مدرک آیلتس خود برای درخواست ویزا، پذیرش تحصیلی یا شغلی در آمریکا تا دو سال پس از تاریخ آزمون استفاده کنید.

میزان اعتبار مدرک آیلتس در استرالیا

مدت اعتبار مدرک آیلتس در استرالیا سه سال است. این به این معنی است که شما می توانید از مدرک آیلتس خود برای درخواست ویزا، پذیرش تحصیلی یا شغلی در استرالیا تا سه سال پس از تاریخ آزمون استفاده کنید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *