تصویر شاخص
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

خرید مدرک آیلتس بدون شرکت در آزمون آیلتس

خرید مدرک آیلتس با استعلام به صورت تضمینی! رویا یا وقعیت؟

آیلتس یک آزمون بین‌المللی برای ارزیابی مهارت‌های فردی داوطلب در درک و استفاده از ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی است و از آنجایی که اعتبار بسیار بالایی دارد و اکثر کشورها و مراکز آموزشی مدرک آن را به عنوان اثبات مهارت‌های متقاضی قبول دارند؛ بسیاری از داوطلبان به جای آزمون‌های قدیمی مانند تافل به سراغ آیلتس می‌روند. اما از آنجایی که کسب یک نمره خاص در هر اسکیل برای اکثر زبان‌آموزان الزامی است؛ برخی به دنبال راه‌های کوتاه‌تری مانند خرید مدرک آیلتس و جعل مدرک آیلتس هستند. ما در این مقاله هر آنچه که لازم است در مورد خرید و جعل این مدرک بین‌المللی بدانید را توضیح داده‌ایم.

هزینه خرید مدرک آیلتس با استعلام چقدر است؟

همانطور که می‌دانید؛ اصالت مدرک آیلتس به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. بنابراین برای افرادی که قصد خرید مدرک آیلتس را دارند؛ قابلیت استعلام این مدرک از هر چیزی مهم‌تر است. به طور کلی هزینه دریافت این مدرک بین ۳۰ تا ۱۳۰ میلیون متفاوت است.

آیا مدرک خریداری شده را می‌توان استعلام کرد؟

بعد از ثبت نام در آزمون و اعلام نتایج، به هر داوطلب یک کدی به نام TRF اختصاص داده می‌شود که اصالت مدرک از طریق آن قابل سنجش است. بنابراین مدارکی که فاقد کد TRF هستند اصل نبوده و تقلبی بودن آنها کاملا آشکار است. این کد که بسته به مرکز برگزارکننده آزمون توسط سازمان بریتیش کانسیل و دانشگاه کمبریج تعیین می‌شود؛ قابلیت جعل ندارد. به همین خاطر موضوع جعل مدرک آیلتس همراه با کد TFR و قابلیت استعلام آن، کلا منتفی است و امکان‌پذیر نمی‌باشد. در واقع فقط مدرکی که توسط این دو سازمان معتبر صادر می‌شود کد TFR داشته و قابل استعلام است و مدارکی که حاوی این کد نیستند هیچ اعتباری ندارند. با این حساب می‌توان گفت که شما بدون شرکت در آزمون نمی‌توانید مدرکی را دریافت کنید که اصالت آن قابل استعلام است. اگر تبلیغاتی را دیدید که در آن ادعا شده برای شما مدرک آیلتس بدون آزمون صادر می‌‎شود؛ مطمئن باشید که کلاهبرداری است.

آیا می‌توانیم شخص دیگری را به جای خودمان سر جلسه بفرستیم؟

یکی دیگر از روش‌هایی که کلاهبرداران ادعا می‌کنند به کمک آن می‌توانند مدرک آیلتس خریدنی برای شما بگیرند؛ فرستادن شخص دیگری به جای شما سر جلسه آزمون است. این افراد مدعی هستند که در سنترها آشنا دارند و می‌توانند به واسطه این عوامل نفوذی، شخص دیگری که دانش زبانی بالایی دارد را به جای شما سر جلسه آزمون بفرستند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا این روش هم برای گرفتن مدرک جعلی آیلتس امکان‌پذیر نیست؟

الزام به ارائه مدارک شناسایی سر جلسه آزمون

شما به محض ورود به جلسه آزمون، برای احراز هویت باید مدرک شناسایی ارائه کنید. در اکثر سنترها پاسپورت را به عنوان مدرک شناسایی معتبر قبول می‌کنند. بنابراین اگر قرار است کسی به جای شما سرجلسه حضور پیدا کند؛ در همین مرحله لو می‌رود و امکان تقلب وجود ندارد. شاید کسی که به شما قول فروش مدرک آیلتس بدون تقلب و بدون شرکت در آزمون را داده است ادعا کند که آشنای او در سنتر، همان فردی است که مدرک شناسایی داوطلبان را چک می‌کند. در این صورت آیا می‌توان به حرف او اعتماد کرد؟ در بخش بعدی توضیح می‌دهیم که چرا با وجود عبور از این سد امنیتی، باز هم امکان تقلب در آزمون آیلتس وجود ندارد.

عکاسی از داوطلبان سرجلسه آزمون

سد امنیتی بعدی که امکان تقلب در آیلتس را به شدت پایین می‌آورد؛ عکسبرداری از داوطلبان سرجلسه آزمون و استفاده از این عکس برای چاپ روی مدرک اصلی است. وقتی وارد سنتر می‌شود باید جلوی دوربین بروید تا از شما عسکبرداری شود. این عکس دقیقا همان تصویری است که روی مدرک اصلی آیلتس شما چاپ می‌شود. با این حساب کسی که قرار است جای شما سر جلسه حاضر شود؛ باید علاوه بر دانش زبانی بالا، شباهت ظاهری زیادی با شما داشته باشد. گرچه بسیاری از افسران اداره مهاجرت و کارمندانی که در مراکز دانشگاهی اصالت مدارک را بررسی می‌کنند آنقدر تجربه دارند که بتوانند تفاوت بین عکسی که روی مدرک زبان چاپ شده و عکسی که در سایر مدارک شناسایی شما وجود دارد را تشخیص دهند.

چک کردن مجدد مدرک شناسایی در آزمون اسپیکینگ

با فرض اینکه فرد متقلب بتوانند به سلامت دو مرحله امنیتی بالا را طی کند؛ در این مرحله حتما گرفتار خواهد شد. از آنجایی که مهارت اسپیکینگ به صورت مصاحبه حضوری برگزار می‌شود و قبل از اینکه مکالمه آغاز شود ممتحن مدرک شناسایی شما را بررسی می‌کند؛ قطعا تفاوت‌های ظاهری شما با کسی که به جای‌تان امتحان داده است در اینجا مشخص خواهد شد. با این حساب اقدام تمام مراکزی و آموزشگاه‌هایی که مدعی هستند می‌توانند برای زبان‌آموزان بدون شرکت در آزمون، مدرک آیلتس بگیرند؛ نه تنها غیرقانونی بلکه غیرممکن و نشدنی است.

جعل مدرک آیلتس

جعل مدرک آیلتس

برخی از افراد در تبلیغات خود ادعا می‌کنند که می‌توانند مدرکی را چاپ و در اصطلاح جعل کنند که هیچکس قادر به تشخیص جعلی بودن آن نیست. این ادعا هم به دلایلی که در ادامه توضیح می‌دهیم کاملا بی‌منطق و مضحک است.

چاپ مدارک اصل روی کاغذ ضد کپی

مدارک اصلی آیلتس روی کاغذهایی چاپ می‌شود که جعل آنها غیرممکن است. علاوه بر جنس خود کاغذ، سیستم چاپ این مدارک نیز بسیار پیشرفته و ضدکپی است. بنابراین با جعل به هیچ عنوان نمی‌توان مدرکی را درست کرد که کاملا شبیه به مدرک اصلی است. 

اختصاص کد TRF برای هر مدرک

همانطور که در سطور بالا نیز توضیح دادیم؛ برای هر مدرک آیلتسی یک کد TFR تعیین می‌شود که می‌توان از روی آن، اصل یا جعلی بودن مدرک را تشخیص داد. بنابراین وقتی شما مدرک‌تان را به اداره مهاجرت یا دانشگاه ارائه می‌کنید؛ آنها قطعا با مراجعه به سیستم آیلتس و ورود این کد، اصالت مدرک‌تان را بررسی می‌کنند. مدارک جعلی حتی اگر روی کاغذ اصل چاپ شده باشند؛ حاوی این کد نیستند و تشخیص تقلبی بودن آنها بسیار آسان است.

بهترین راه برای دریافت مدرک آیلتس چیست؟

با این حساب اگر نیاز به این مدرک مهم دارید به هیچ عنوان به فکر خرید مدرک آیلتس و یا نسخه جعل آن نباشید. این راه‌ها فقط انرژی، پول و زمان شما را هدر می‌دهند. بهترین روش گرفتن مدرک آیلتس، تدوین یک برنامه منظم شامل شرکت در یک دوره معتبر آموزش آیلتس و در نهایت خود آزمون اصلی است. ممکن است شما جزء آن دسته از داوطلبانی باشید که به دلیل اعتمادبه‌نفس پایین از شرکت در آزمون امتناع کرده و به فکر روش‌های میان‌بری مانند خرید مدرک آیلتس و جعل مدرک آیلتس هستید. دوره‌های تخصصی آموزش آیلتس دقیقا برای همین دسته از داوطلبان طراحی شده است. در این دوره‌ها شما با ساختار آزمون آشنا شده و به صورت قدم به قدم، روی مهارت‌های خود کار می‌کنید. با این روش هم زبان انگلیسی‌تان خوب می‌شود و هم تقلب نکرده‌اید.

امروزه به دلیل برگزاری مکرر این آزمون، بسیاری از اساتیدی که دوره IELTS برگزار می‌کنند؛ تجربه بالایی در زمینه تدریس دارند و می‌توانند فرصتی را در این دوره‌ها فراهم کنند که همه داوطلبین پیشرفته در مهارت‌ها را تجربه کنند. در این دوره‌های تخصصی، علاوه بر نکات آموزشی بسیار مفید و کارآمد، روی شناسایی توانایی‌های داوطلبین، تعیین نقاط قوت و افزایش اعتمادبه‌نفس آنها نیز کار می‌شود. بنابراین با اتمام این دوره‌ها و تکرار و تمرین زیاد می‌توانید خودتان را آماده شرکت در آزمون کرده و به سراغ روش‌هایی که هم ریسک بالایی دارند و هم هزینه زیادی می‌خواهند نروید.

در این کلاس‌ها از تکنیک‌ها و متدهای آموزشی استاندارد و به‌روزی استفاده می‌شود که تقریبا برای هر زبان‌آموزی مفید و کاربردی است. در یک کلاس آموزش آیلتس هم روی تکنیک‌های تست‌زنی کار می‌شود و هم با برگزاری آزمون‌های ماک روند پیشرفت داوطلبین زیر ذره‌بین می‌رود. بنابراین وقتی راهی به این خوبی و کم‌خطری وجود دارد؛ بهتر است فکر خرید مدرک آیلتس و یا جعل این مدرک را از سرتان بیرون کنید و منطقی باشید. فرض کنید که با تقلب توانستید تمام مراحل امنیتی را طی کنید و مدرک‌تان را بگیرید؛ آیا ارزش این را دارد که یک عمر استرس لو رفتن جعلی بودن مدرک‌تان را داشته باشید؟ آیا می‌دانستید که حتی اگر موفق شوید با مدرک جعلی پذیرش بگیرید و تحصیل را شروع کنید؛ هر آن ممکن است جعلی بودن مدرک شما لو برود و دیپورت شوید؟ بنابراین خرید مدرک آیلتس اصلا راه منطقی نیست.

خرید مدرک آیلتس رویایی شیرین اما غیرواقعی

از آنجایی که شرکت در آزمون آیلتس نیاز به مقدماتی دارد؛ بسیاری از زبان‌آموزان به دنبال رویای شیرین خرید مدرک هستند و به خیال خودشان می‌توانند با این روش، قول مهم مهاجرت را شکست دهند. اما این موضوع اصلا واقعی نیست و به دلایلی که در بالا توضیح دادیم؛ تقلب در این آزمون عملا غیرممکن است. به جای تست کردن این روش‌ها که ریسک بالایی دارند و ممکن است آینده شما را به خطر بیاندازند؛ با هزینه کمتر می‌توانید در دوره آموزش آیلتس شرکت کنید و بعد از کسب آمادگی لازم، خودتان آزمون بدهید.

درست است که این روش کمی زمان بیشتری نیاز دارد؛ اما ریسک آن به نسبت جعل و خرید مدرک آیلتس بسیار پایین‌تر است. ضمن اینکه نیازی نیست پول زیادی صرف آن کنید. این پول را می‌توانید برای هزینه‌های بعد از مهاجرت صرف کرده و در کشور مقصد زندگی بهتری برای خودتان فراهم کنید. اگر مشغله کاری به شما اجازه نمی‌دهد که به صورت حضوری در این دوره‌ها شرکت کنید؛ توصیه می‌کنیم به دنبال آموزشگاهی بگردید که کلاس آنلاین آمادگی آزمون آیلتس برگزار می‌کند. به این ترتیب می‌توانید در اوقات بیکاری خود در کلاس شرکت کرده و حتی از پرداخت هزینه رفت و آمد نیز معاف شوید.

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *