تصویر شاخص
۶ خرداد ۱۴۰۳ بدون نظر توسط: تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه

نحوه استعلام مدرک آیلتس چگونه است؟

از آنجایی که امروزه برخی از آموزشگاه‌ها ادعا می‌کنند که به جای طی کردن مسیر اصلی آزمون آیلتس، می‌توانند مدرک این آزمون را به ازای دریافت مبلغ قابل توجهی به شما ارائه کنند؛ بسیاری از مراکز آموزشی، به خصوص دانشگاه‌هایی که از دانشجویان خود مدرک آیلتس می‌خواهند؛ طی روند ثبت‌نام اصالت این مدرک را بررسی می‌کنند. روش‌های مختلفی برای استعلام آیلتس و تایید اصالت این گواهینامه وجود دارد. در این مقاله این روش‌ها را توضیح داده‌ایم.

ساده‎ ترین راه برای اطمینان از اصالت گواهینامه‌ای که دریافت کرده‌اید؛ ورود به حساب کاربری خود در وب سایت رسمی آیلتس است. بنابراین بسته به اینکه سنتری که شما در آن امتحان داده‌اید زیر نظر British Council آزمون را برگزار می‌کند یا IDP، باید به سایت همان مرکز مراجعه کنید. از آنجایی که در ایران آزمون و دوره ielts فقط زیر نظر IDP برگزار می‌شود؛ برای استعلام مدرک آیلتس استعلام از طریق سایت IDP بهترین گزینه است.

استعلام از طریق سایت IDP

یکی از بهترین روش‎ها برای استعلام مدرک آیلتس و دریافت تاییدیه گواهینامه‌ای که دریافت کرده‌اید؛ استفاده از لینک زیر است. سیستمی که بر اساس آن سایت اصلی IDP برنانه‌نویسی شده قادر است در پایگاه داده خود جستجو کرده و تاییدیه مدرک را بر مبنای اطلاعات ورودی صادر کند. برای استعلام مدرک آیلتس از طریق سایت، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا وارد لینک https://ielts.idp.com/results/check-your-result شوید.
  • نام خود را وارد کنید
  • شماره پاسپورت یا شماره شناسنامه خود را وارد کنید
  • نام خانوادگی و سپس تاریخ تولد خود را وارد کنید
  • در آخر کپچا را وارد کرده تا سیستم مطمئن شود شما ربات نیستید
  • سپس روی دریافت نتایج کلیک کرده و خروجی سیستم را دریافت کنید

این سیستم به طور خودکار و بر اساس اطلاعاتی که وارد کرده‌اید؛ یک خروجی تولید می‏کند. اگر به تازگی امتحان داده‌اید و کارنامه شما در این بخش نشان داده نمی‌شود؛ احتمالا هنوز اطلاعات شما به عنوان داوطلب وارد سیستم نشده است. بهتر است این مراحل را چند روز دیگر مجددا تکرار کنید. گاهی هم به دلیل اشتباه در ورود اطلاعات نتیجه نمایش داده نمی‌شود. بنابراین حتما در پر کردن فیلدهای درخواستی دقت لازم را به خرج دهید. در تاییدیه‌ای که به عنوان مدرک استعلام آیلتس در این صفحه به شما نشان داده می‌شود؛ نمرات هر ۴ بخش آزمون به صورت مجزا و نمره Overall وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید از اصالت مدرک خود اطمینان حاصل کنید.

بهترین روش استعلام مدرک آیلتس

استعلام از طریق تماس با مرکز آزمون

روش دوم استعلام مدرک آیلتس که ساده‌ترین روش است؛ تماس با سنتری است که در آن آزمون داده‌اید. کافیست که با شماره‌های سنتر تماس بگیرید و اطلاعات اولیه خود را اعلام کنید. احتمالا اوپراتور برای دسترسی به بانک اطلاعاتی خود و دریافت تاییدیه از شما شماره آزمون، تاریخ برگزاری آزمون، نام و نام خانوادگی‌تان را می‌پرسد.

استعلام از طریق پست الکترونیکی

معمولا بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، مدرک آیلتس به صورت الکترونیکی برای تمام داوطلبان ارسال می‌شود. بنابراین یکی از روش‌های استعلام مدرک آیلتس، استفاده از ایمیلی است که با آن در آزمون ثبت‌نام کرده‌اید. متاسفانه برخی از سنترها، برای استعلام از این طریق، محدودیت‌هایی برای زبان‌آموزان در نظر گرفته و بابت ارائه این تاییدیه از آنها مبلغی جداگانه درخواست می‌کنند. در صورت مشاهده چنین تخلفی، توصیه می‌کنیم حتما با مراجع ذی‌صلاح تماس بگیرید و این موضوع را گزارش کنید.

استعلام از طریق شماره TRF

سیستم تایید TRF با استفاده از شماره TRF، یک روش عمومی نیست و برای مراکزی مانند اداره مهاجرت، دانشگاه‏ها و شرکت‌ها طراحی شده تا آنها بتوانند اصالت مدرکی که متقاضی به آنها ارائه کرده است را بسنجند. این سیستم تنها سیستمی است که برای استفاده نیاز به سطح مشخصی از دسترسی و تایید هیئت ارزیابی آیلتس دارد. بنابراین خود زبان‌آموز نمی‌تواند از طریق شماره TRF اصالت مدرک دریافتی را بسنجد و فقط مقامات عالی رتبه برای بررسی اصالت مدرک آیلتس می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

از آنجایی که بسیاری از دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و اداره‌ها مهاجرت در کشورهای مختلف نیازمند بررسی تایید اصالت مدرک زبان متقاضیان هستند و از طرفی دسترسی آنها به اطلاعات شخصی متقاضیان محدود است؛ هیئت ارزیابی آیلتس یک ابزار متمرکز ساخته و آن را به پایگاه داده جهانی آیلتس متصل کرده است. از طریق این سیستم مقامات مراکزی که معرفی کردیم می‌توانند بدون دسترسی به اطلاعات شخصی متقاضیان و فقط از طریق شماره TRF اصالت مدرک زبان‌شان را بسنجند. این روش سریع‎ترین و دقیق‎ترین راه برای استعلام آیلتس است و فقط نیاز به شماره TRF دارد که برای هر داوطلب یک شماره منحصربه‌فردی‌ست.

 

دیدگاه های کاربران دیدگاه های کاربران عالم زاده درباره این موضوع
اولین نفری! باشید که برای این پست نظر می دهد.
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *